Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2009)
Käytän paljon kaurasuurimoita arkisin lisukkeena, salaateissa ja riisin tilalla yms. Ovat itseasiassa just tuolta Kinnarin tilalta.
Kauraeines menisi siis itsellä helposti jatkoon, etenkin jos on semmonen valmisriisin tapainen tuote.
Rakastan sitä ohutta ruispalaa ja näkkäriä niin odotan myös innolla tuota sitkeää näkkileipää!
Edellisten kausien tuotteista olen ostanut köftiksiä, aina pari pussia kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytän paljon kaurasuurimoita arkisin lisukkeena, salaateissa ja riisin tilalla yms. Ovat itseasiassa just tuolta Kinnarin tilalta.
Kauraeines menisi siis itsellä helposti jatkoon, etenkin jos on semmonen valmisriisin tapainen tuote.
Rakastan sitä ohutta ruispalaa ja näkkäriä niin odotan myös innolla tuota sitkeää näkkileipää!
Kauraeines? Mutta mitä muuta siinä on kuin kauraa, vai onko se vaan sitä pelkkää kauraa maustettuna, johon lisätään sitten itse muut ainekset? Itse asiassa näin olettaisin tämänhetkisen tiedon perusteella, koska mitään muuta ei tuotteesta ole kerrottu. Mutta eihän se silloin ole eines, jos siinä on vain se pelkkä maustettu kaura... Todella hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Edellisten kausien tuotteista olen ostanut köftiksiä, aina pari pussia kerrallaan.
Köftikset on kyllä hurjan hyviä!
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä mitä toi Kaurora varsinaisesti on?
Tän kun joku kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin muuten maistamaan tuota Shakeyta silloin kauppamaistatuksessa. Maistui ihan sulaneelle jäätelölle. Ei pirtelölle.
Eikös sielä kauppamaistatuksessa ollut kaikilla vielä kotikeittiötuotokset?
Hirveästi porukka kommentoi että keskeneräistä yms. No sehän tämän ohjelman pointti on että niitä kehitetään, ja me nähdään viikottain sitä matkaa?
Netti on täynnä pizzamuffinssi reseptejä. Turha väittää, että olisi itse sen keksinyt, ei todellakaan ole uutuustuote. Eikö tuomarit googlaa ennen valintoja?
Pizzamufinsi on valtava idea! Onnea menestyksestä! Voitto on ansaittu.
Onko Silpan piiraissa kasvisversiota? Entä Kaurorassa?
Harmi että vegaaninen juusto ei päässyt jatkoon, pirtelöitä ja pizzaa on ihan tarpeeksi markkinoilla.
Muut tuomarit ovat asiallisia, Sukulan omahyväinen ilme ja suun asento ovat ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Silpan piirakassa on pelkästään kanaversio. Ensin siinä oli lohta, mutta tuotannollisista syistä se jätettiin pois ja tilalle nostettiin kana, koska lohelle on niin moni allerginen ja harvempi sitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Netti on täynnä pizzamuffinssi reseptejä. Turha väittää, että olisi itse sen keksinyt, ei todellakaan ole uutuustuote. Eikö tuomarit googlaa ennen valintoja?
Mutta onko sitä kaupallisessa tuotannossa? Ei ole. Pakasteesta ei myydä pizzamuffineita.
Onhan pirtelöäkin ja jopa myynnissä joka kaupassa ja silti pirtelökin on mukana.
Kaikki ruutat on suunnilleen jo keksitty, mutta pienelläkin fistill siitä saa "oman".
Viimevuonna voitti keksit ja onhan niitäkin kaupat pullolaan.
Ei sellaista ruokaa olekaan, jota ei jo olisi keksitty, on vain muunnoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin muuten maistamaan tuota Shakeyta silloin kauppamaistatuksessa. Maistui ihan sulaneelle jäätelölle. Ei pirtelölle.
Eikös sielä kauppamaistatuksessa ollut kaikilla vielä kotikeittiötuotokset?
Saattoi olla, toivottavasti kehittyy parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silpan piirakassa on pelkästään kanaversio. Ensin siinä oli lohta, mutta tuotannollisista syistä se jätettiin pois ja tilalle nostettiin kana, koska lohelle on niin moni allerginen ja harvempi sitä syö.
Pakkausjaksossa esittelee kana-, chorizo- ja pinaattijuusto-pakkaukset. Niin luulen että ne siis kaikki ois tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko sitä kaupallisessa tuotannossa? Ei ole. Pakasteesta ei myydä pizzamuffineita.
Onhan pirtelöäkin ja jopa myynnissä joka kaupassa ja silti pirtelökin on mukana.
Kaikki ruutat on suunnilleen jo keksitty, mutta pienelläkin fistill siitä saa "oman".
Viimevuonna voitti keksit ja onhan niitäkin kaupat pullolaan.
Ei sellaista ruokaa olekaan, jota ei jo olisi keksitty, on vain muunnoksia.
Mutta edelleen, tyyppi on tässä myös kopioimassa toisen tuotteen kaupallista brändiä. Koska ei osaa itse muutakaan.
En minäkään vie uusia puurohiutaleita kauppaan Elovena brändiä kopioiden
Tajutkaa jo
Saman kategorian tuotteet nyt yleensä muistuttavat toisiaan.
Jokaisesssa maitopurkissa on sama sinivalkoinen värimaailma, sama pakkaus, sama maskotti (lehmä), sama konsepti (kotimaisuus), samat reseptit ja todennäköisesti ne myös valmistetaan samassa tehtaassa.
Noloa kopioida ohjelmassa tuotetta SUORAAN toisesta ohjelmasta ja siis Emiliahan myönsi sen niin mitä te täällä vänkäätte :D