Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 29-vuotias ja alkanut haaveilemaan omasta perheestä. Talous on kuitenkin kuralla. Ihmeen pitäisi tapahtua.

Vierailija
21.11.2024 |

Olen ollut aiemmin varma, etten lapsia halua. Oma elämä on ollut niin hankalaa monella tapaa, niin olen ajatellut etten moista taakkaa halua mahdollisen jälkikasvun kannettavaksi. 

Olen kuitenkin empaattinen, eheytynyt ja rakastava ihminen. Valitettavasti talouden suhteen asiat eivät ole hyvin ja se myös karsii hyviä kumppaniehdokkaita. En myöskään ole kovin hyvässä kunnossa fyysisesti. 

Nämä vaikeuttavat asioita. Vaikka ovatkin lopulta aika pinnallisia asioita niin silti pohdin millä ihmeen kaupalla tapaisin hyvän miehen ja saisin perhehaaveeni toteutettua. 

Minä voisin tehdä melkein mitä vain saadakseni oman perheen. Haluan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Huolehtia ja rakentaa kestävää ympärilleni. Olisin maailman onnellisin jos vain saisin oman perheen. 

Rukoilen, että tämä minulle vielä sallittaisiin. 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma että perhe-elämä on sitä mitä haluat? Se on 20 vuoden rankka matka. Jos lapsi on terve, asiat on paremmin. Silti on esim. vauva-ajan valvominen, uhmaikä, koulun alun myötä tulee uudet ongelmat, teini-ikä... Jos lapsella on joku kehityshäiriö / sairaus, elämästä tulee todella paljon hankalampaa.

Vierailija
2/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma että perhe-elämä on sitä mitä haluat? Se on 20 vuoden rankka matka. Jos lapsi on terve, asiat on paremmin. Silti on esim. vauva-ajan valvominen, uhmaikä, koulun alun myötä tulee uudet ongelmat, teini-ikä... Jos lapsella on joku kehityshäiriö / sairaus, elämästä tulee todella paljon hankalampaa.

Olen varma. 

Haluan lapsen ja olen jo monesta selvinnyt. Olen myös hoitanut kehitysvammaisia ja mielenterveysongelmaisia ihmisiä. Lähipiiristäkin löytyy ja ne asiat ovat erittäin ikäviä mutta eivät ne ihmisarvoa ja rakkautta ihmiseen vähennä. Elämässä nyt vain on erilaisia kirjoja, elämää se on kuten muutkin vaikeudet mitä tänne kuuluu. 

Silti haluan perheen, eihän noin ajattelemalla kannata sitten tehdä mitään jos lähtökohtana mietitään kaikkea kamalaa mitä elämä voi tuoda. Minusta hieman erikoinen vaikkakin tavallaan realistinen suhtautumistapa yhtään millekään. 

Aloittaja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ehdin paljon omia lapsia haluamaan ja tekemään kun pitää elättää muiden mielenterveysongelmaiset mäkisäkkilapset. 

Vierailija
4/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varma. 

Haluan lapsen ja olen jo monesta selvinnyt. Olen myös hoitanut kehitysvammaisia ja mielenterveysongelmaisia ihmisiä. Lähipiiristäkin löytyy ja ne asiat ovat erittäin ikäviä mutta eivät ne ihmisarvoa ja rakkautta ihmiseen vähennä. Elämässä nyt vain on erilaisia kirjoja, elämää se on kuten muutkin vaikeudet mitä tänne kuuluu. 

Silti haluan perheen, eihän noin ajattelemalla kannata sitten tehdä mitään jos lähtökohtana mietitään kaikkea kamalaa mitä elämä voi tuoda. Minusta hieman erikoinen vaikkakin

Lapsia pitää tehdä kutsumuksen takia. Kutsumuksesta ei yleensä pahemmin mitään makseta. Eikä pidäkään maksaa. 

Vierailija
5/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vaikka ovatkin lopulta aika pinnallisia asioita niin silti pohdin millä ihmeen kaupalla tapaisin hyvän miehen ja saisin perhehaaveeni toteutettua. "

No sitä kumppania ei pidä valita vain sillä ajatuksella että sitten saa perheen. Perheen koko perusta on toimiva vanhempien välinen parisuhde ja vahva kumppanuus. Jos parisuhde on solmittu vain ajatuksella että se mahdollistaa perheen niin se ei ehkä kestä sitä perheen arkea.

Hae sii skumppania ensisijassa itsellesi, älä lapsihaaveillesi. Sitten kun se hyvä suhde on saatu, se perhehaave voi toteutua jos on toteutuakseen.

Vierailija
6/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen kunto on jotain, mitä voit alkaa parantaa jo tänään, ellei kyse ole jostain sairaudesta. Se auttaa myös raskautumisessa ja synnytyksessä parinvalinnan lisäksi. 

Vierailija
7/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai yrität aktiivisesti hankkia sitä kumppania? Tinderistä ja vastaavistahan ne useimmat nykyään löytää. Ja yleensä ikäisilläsi naisilla on siellä kyllä kovastikin kysyntää. Toki suuri osa niistä kysynnästä on pelkän seksiseuran tai kevyen suhteen hakijoita, mutta on siellä helmiäkin seassa.

Itse sinua tosin 10 v vanhempana surkuttelin sitä kun ei ketään löydy ja halveksin Tinderiä pitkään. Kuitenkin kun sinne menin, niin jo kolmannet treffit ja tapasin kivan miehen, joka on nykyään aviomieheni. Harmittaa, että tuhlasin niin pitkään aikaa uskoen, että sen puolison pitää jotenkin ihmeellisesti kuin johdatettuna tulla arjessa vastaan, kun olisin voinut vaan etsiä aktiivisesti.

Vierailija
8/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, kumppani on mut ei rahaa ja töitä kummallakaan tehä perhettä

Vierailija
9/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ehdin paljon omia lapsia haluamaan ja tekemään kun pitää elättää muiden mielenterveysongelmaiset mäkisäkkilapset. 

Suomeen syntyy koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmaisia lapsia ja vanhemmat eivät välitä jälkikasvunsa kasvattamisesta tuon taivaallista. Olisi kamalaa joutua kasvattamaan lasta tällä vuosikymmenellä. 

Vierailija
10/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tarvitse ihmettä. Ihan vaan muutamia valintoja, joilla menet kohti tavoitettasi. Sinuna alkaisin heti kiinnittää huomiota terveyteen ja fyysiseen kuntoon. Naisena sun on kyllä helpompi löytää mies, kuin toisin päin. Ota riittävän hyvä mies. Täydellistä jos lähdet hakemaan niin saat etsiä loputtomiin. Sellainen kenen kanssa on hyvä ja turvallinen olo. Minä ja puolisoni menetettiin koko omaisuus yrityksen konkurssissa, kun esikoisemme oli 2-vuotias. Ihan mitä tahansa voi tapahtua, joten älä nyt liikaa laita taloudelle painoarvoa. Pääasia että vanhempina olette ahkeria ihmisiä ja valmiina tekemään töitä, silloin kyllä aina jotenkin tulette pärjäämään. 

Vierailija
11/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mielenterveysongelmasi on kaikkein pahinta laatua. Häpeä. No, et varmaan siihen kykene. Toivottavasti sinulla ei koskaan tule olemaan lapsia. Tukahdu vain siihen omaan mustaan maailmaasi.

Ap:lle. Olet vielä nuori ja sinulla on runsaasti aikaa perheen perustamiseen. Toki biologiset mahdollisuudet alkavat heiketä iän myötä, mutta sinä olet vielä pitkään hedelmällisessä iässä! Luota elämään. Ei lasta kasvattaakseen tarvitse olla hulppeita tuloja. Pääasia, että suhteutat menot tulojen mukaan. Tärkeintä lopulta on rakkaus ja välittäminen - myös lastenkasvatuksessa.

Vierailija
12/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen syntyy koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmaisia lapsia ja vanhemmat eivät välitä jälkikasvunsa kasvattamisesta tuon taivaallista. Olisi kamalaa joutua kasvattamaan lasta tällä vuosikymmenellä. 

Ja aina näitä kauhistelijoita ja valittajia riittää joka vuosikymmenellä. Meillä on ollut todella antoisaa aikaa tämä pikkulapsiaika ja lapsetkin tuntuu voivan hyvin. Se on paljon vanhemmista kiinni millaisen kodin ja ilmapiirin luo. 

Vierailija
13/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy sitä persettä...

Tämä vähemmän rakentava kommentti on ilmoitettu.

Vierailija
14/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehiä erityisemmin kiinnosta sun talous. Lähinnä oletko mukavaa seuraa ja tyypistä riippuen enemmän tai vähemmän ulkonäkö. Siinä ne pitkälti on. Miehet on aika yksinkertaisia otuksia suurin osa. Eikä tosiaan ne useimmat edes vaadi mitään erityistä ulkonäöltäkään, itsekin olen aina ollut hyvin taviksen näköinen persjalkainen tapaus, ja eipä nuorena ollut silti seurasta pulaa. 

Mutta sun täytyy ap toimia, ei rukoilla.Tai voit sinä rukoillakin, mutta älä pelkästään siihen luota vaan ala etsiä sitä kumppania.

Vierailija
15/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lapsia, jos sinulla ei ole heille mitään tarjottavaa rahallisesti, henkisesti, hyvin geenien muodossa. Miksi tuoda lisää ihmisiä tähän maailman, jos heille on luvassa pelkkää kärsimystä. 

Vierailija
16/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et onnistuisi ?

Vierailija
17/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estää syömästä terveellisesti ja harrastamaan liikuntaa? Voisit ihan hyvin päästä parempaan kuntoon ja sitten jaksatkin lapsen kanssa paremmin ja voit välttää raskausaikanakin ongelmia kun elämäntavat on kunnossa. Voit myös alkaa sijoittaa rahaa vaikka 50e/kk oman pankin rahastoon ja 5-10 vuoden päästä sulla voi olla jo ihan kiva raha siellä munimassa.

Olet houkuttelevampi kumppani kun laitat ne retuperällä olevat asiat kuntoon ja kannat vastuun itsestäsi.

Vierailija
18/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono fyysinen kunto ja terveys naisdlla EI OLE pinnallinen juttu lasta haluttaessa. Se on ihan oikea este. Hoida terveytesi kuntoon nyt ensin, mikäli mahdollista. Et tule muuten jaksamaan.

Vierailija
19/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nainen, joten hänen köyhyys ei ole monelle potentiaalisille kumppaneille ongelma. Ulkonäkö tosin pitää olla kunnossa ja jos ei ole, niin sitä voi lähes jokainen nainen parantaa laihduttamalla, kuntoilemalla ja meikkaamalla.

Todella paljon hankalampaa olisi, jos köyhä mies ryhtyisi haaveilemaan perheestä ja juuri se kulma edellä etsisi parisuhdetta.

Vierailija
20/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan oli semmoinen sanonta, kuin että "lapsi tuo leivän tullessaan". Ja enemmän kuin koskaan se on nykyaikana totta, koska on kaikenlaiset tuet olemassa. Yhteiskuntaan halutaan lisää lapsia, eikä niitä synny, jos ihmiset pelokkaana varmistelee että onhan nyt tarpeeksi hyvä taloudellinen tilanne yms. Siitä vaan rohkeasti tekemään, kyllä yhteiskunnan turvaverkot tarvittaessa kantaa, täällä ei jätetä nälkää ja vilua kärsimään. 

Itse tein 2 lasta opiskeluaikana, luottavaisena tulevaisuuteen, vaikkei silloin toki ollut rahaa tai omaisuutta edes nimeksi. Oikein mukavasti meni kaikki ja hyvin on elämä sujunut. Moni yritti lannistaa, esim. että en koskaan valmistuisi jos saan lapsia opintoaikana, kukaan ei huolisi minua töihin jne. Mutta minä uskoin että onnistuu. Ja kyllä minä valmistuin, ja olen ollut valmistumisestani asti hyväpalkkaisissa alani töissä. Se oli työelämässä lähinnä etu, että lapset oli jo tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi