Miksi ihminen on nuorena elämäniloinen mutta kun tulee vanhemmaksi niin muuttuu tosikoksi ja naama norsunveellä jatkuvasti?
Nuoret ovat elämäniloisia, juhlivat ja harrastavat. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee niin sitä tosikommaksi ja v*ttuuntuneeksi tulevat ja suupielet jatkuvasti alaspäin sekä valittavat kaikesta. Selittäkää miksi!
Kommentit (101)
Sairauksia, kuolemantapauksia, ongelmia... Ei naurata.
Ainakin presidentti Stubb on pysynyt elämäniloisena, samoin 89-vuotias isänsä.
Pyh, Stubido on pelle, huono näyttelijä.
Vierailija kirjoitti:
No varakkaissa suomenruotsalaispiireissä onkin eri asia. Valitettava totuus on, että raha helpottaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varakkaissa suomenruotsalaispiireissä onkin eri asia. Valitettava totuus on, että raha helpottaa elämää.
Mutta ei estä masennusta.
En usko, että se on niinkään iästä kiinni, vaan ennemminkin luonteesta ja elämänkokemuksista.
Se kuuluu vanhuuteen kun naama alkaa roikkua, ei se kerro mielialasta vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Se kuuluu vanhuuteen kun naama alkaa roikkua, ei se kerro mielialasta vielä mitään.
Kuuluu itse asiassa jo keski-ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset on itsekeskeisiä, eikä se maailman keskipiste ole aina kovin hääppöinen.
En kyllä ole itsekeskeinen, en vilkuile itseäni peilistä juurikaan, en mieti miellytänkö ketään. Huomioni kohdistuu maailmaan eikä itseni märehdintään. Toki muistelen ja mietin elettyä elämää mutta en vaadi ketään kuuntelemaan monologejani.
N. O. Hääppönen olisi muuten hyvä taiteilijanimi.
Hormonien syytä ja huonon fyysisen kunnon tai sitten on maksa päässyt rasvoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Stupidolla on rooli. Se esittää.
Vaikea uskoa, että meillä oli muumimamma pressana. Melkein ikävä Tavjan alaspäin kääntyneitä suupieliä. Siinä oli koko kansan presidentti! Paljon samaistuttavampi kuin liehittelijä-Stubb.
Ap ei ymmärrä elämästä mitään.
Se että ulkoisesti miellyttää muita ei tarkoita sitä että olisi sinut itsensä kanssa.
Mä olen ollut aina todella iloinen, hyväntuulinen, pidetty ihminen töissä ja vapaa-ajalla. Mutta alkaa siinä itselläänkin hymy hyytymään kun olet esim. työpaikassa, jossa vastassa on juuri näitä koko elämän ankeuttajia, saat vastaasi uoranaista veetuilua, syytöksiä, selän takan puhumista yms. Ja nämä henkilöt, ketkä tätä tekee, ovat kyllä firmassa kaikkien tiedossa, mitään heille ei kuitenkaan kukaan tee.
Olen töissä jo todella väsynyt, alan itsekin sanomaan yhtä ilkeästi takaisin ja eihän tämä pidemmän päälle ole järkevä kuvio. Vapaalla olen niin stressaantunut ja väsynyt, että en jaksa kuin maata
n47
Minä olen töissä todella positiivinen ja saakin paljon hyvää palautetta. Kotona olenkin ihan väsynyt.. ehkä annan liikaa itsestäni töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset on itsekeskeisiä, eikä se maailman keskipiste ole aina kovin hääppöinen.
Nuoret ihmiset ovat itsekeskeisiä ja luulevat olevansa maailman keskipiste, jonka vuoksi uskovat koko elämän olevan jatkuvaa bilettämistä.
Ole hyvä ja tarkista iän vaikutus esim. ihmisen poliittisiin näkemyksiin. Sieltä paljastuu, että iäkkäät ovat itsekeskeisiä siinä missä nuoret ovat prososiaalisia (sosialistisia).
Halukkuus puuttua muiden asioihin ei tarkoita epäitsekkyyttä, vaikka vanhat ihmiset kuvittelevat niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin masennuin jo teininä. Heti kun tajusin mitä aikuisuus on, elämänilo katosi. Lapsuus on elämän ainoaa huoletonta aikaa.
N46
Ai on lapsuus elämän ainoaa huoletonta aikaa? Ei mulla vaan ollu.
Niin no, kaikilla ei ole sekään. Elämä on ihan perseestä, joten ilmankos sitä on monella naama nurinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoinhan se on. Nuoret miettivät koko ajan itseä, omia valintoja ja mitä muut minusta ajattelevat. Vanhemmiten useimmat oppivat ajattelemaan laajemmin. Eivätkä ota itseään liian vakavasti.
Aivokemia ja välittäjäaineet on ihmeellinen asia. Vanhenemiseen liittyy muutokset myös tällä alueella.
Huomaa miten paljon kusettajia ja oman edun tavoittelijoita feikki ihmisiä on niin on tosiaan tosikko. Suurin osa ihmisistä on feikkejä roolin esittäjiä.
Sinä olet rosskaväkeä, kun puhut muista ihmisistä tuolla tavalla.