Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3000 e vuodessa vakuutusmaksuihin. 2 autoa omakotitalo, hlövakuutukset 2 hlö.

Vierailija
21.11.2024 |

Paljonko teillä menee. Tuo tuntuu aika paljolta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon. Ilmeisesti teillä on täyskaskot autoissa. 

Vierailija
2/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2860 vuodessa. Yksi auto, yksi kiinteistö- ja kotivakuutus, yksi koira, yksi henkivakuutus ja vakavan sairauden vakuutus, kolme tapaturmaa. Matkavakuutus ammattijärjestön kautta, sen maksut menee jäsenmaksuissa. 

Meneehän sitä näköjään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme autoa, vakuutukset yhteensä 380€ 

Vierailija
4/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee n.1200€. Yksi kotivakuutus irtaimistolle, auton vakuutus (ei täyskaskoa) sekä henkivakuutus. 

Vierailija
5/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha talonreuhu ja palovakuutus tekee 1400 euroa vuodessa. 

Vierailija
6/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1800 vuodessa

- auto

- koti, oma kerrostalo 70 m2

- mökki, 3 rakennusta (perinteinen kesämökki)

- vapaaehtoinen sairauskuluvakuutus+tapaturma 

- lemmikin vakuutus

- riskihenkivakuutus

Meneehän ruota, varsinkin kun työeläke on vain 1650 netto.

Vierailija
7/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene yhtään. Raha-asiat on OP:ssa ja vakuutusmaksut menee OP-bonuksista.

Vierailija
8/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 1800 vuodessa

- auto

- koti, oma kerrostalo 70 m2

- mökki, 3 rakennusta (perinteinen kesämökki)

- vapaaehtoinen sairauskuluvakuutus+tapaturma 

- lemmikin vakuutus

- riskihenkivakuutus

Meneehän ruota, varsinkin kun työeläke on vain 1650 netto.

Miksi velattomalla eläkeläisellä on henkivakuutus? Muutenkin luultavasti ikäraja tulee kohta vastaan ja sen jälkeen rahat ovat menneet roskiin.

Vierailija
9/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon, kannattaa kilpailuttaa tai sitten nostamaan omavastuita, jolloin maksut pienenee.

Vierailija
10/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha talonreuhu ja palovakuutus tekee 1400 euroa vuodessa. 

Montako sataa neliötä?  Mulla ulkorakennuksineen reilu 300€/v rintamamiestalo, iso vanha tiilinen navettarakennus

Vierailija
11/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika paljon, kannattaa kilpailuttaa tai sitten nostamaan omavastuita, jolloin maksut pienenee.

Pelkästään auton liikenne vakuutuksessa helposti jo 100-150€/v eroa.  Traktori mönkijässä ero yli 200€/v.  Jokainen auto kannattaisi kilpailuttaa erikseen.

Vierailija
12/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin saman. Juuri tuli rouvan kanssa riitaa rahankäytöstä koska olen hyvistä tuloistani huolimatta "aina peeaa eikä me käydä koskaan missään", huomautin että olen 25 vuoden aikana maksanut omistani huushollin _kaikki_ vakuutukset ja se on ainakin 50k€, tällä hetkellä 2800 € / vuosi.

Vierailija
13/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa mennä 2500 - 3000 e. Kerrotalo, mökki, kaksi autoa täyskaskoilla, henkivakuutukset, matkavakuutukset

Vierailija
14/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin puolet tuosta ja mukana on 2 autoa, ok-talo, henkilöt ja vapaa-ajan asunto.

Olen kilpailuttanut vakuutuksia säännöllisesti parin vuoden välein. Viimeksi tosin en vaihtanut kilpailutuksen jälkeen, koska hintaero nykyiseen oli vain n. 50 euroa ja vakuutusehdoissa oli eroa. Autojen vakuutukset voi vaihtaa osakaskoihin, jos autot ovat omia ja velattomia. 

Vierailija
15/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon. Ilmeisesti teillä on täyskaskot autoissa. 

Jos autot on ostettu rahoituksella, niin niissä on yleensä pakko olla täyskasko. Rahoitus voi olla halpa, mutta rahoittajan vaatima vakuutus on kallis. Kerran otin autokaupoilla lähes nollakorkoisen rahoituksen kun myyjä niin sitä suositteli. Mutta seuraavalla viikolla, kun tajusin, miten kalliiksi se kuitenkin kokonaisuutena tulee, otin pankista lainaa ja maksoin autorahoituksen pois ja vaihdoin osakaskoon. 

Vierailija
16/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin saman. Juuri tuli rouvan kanssa riitaa rahankäytöstä koska olen hyvistä tuloistani huolimatta "aina peeaa eikä me käydä koskaan missään", huomautin että olen 25 vuoden aikana maksanut omistani huushollin _kaikki_ vakuutukset ja se on ainakin 50k€, tällä hetkellä 2800 € / vuosi.

Sun kannattaisi kilpailuttaa nuo vakuutukset, niin et olisi aina peeaa. 

Vierailija
17/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

820 koti, skootteri osakaskolla ja lasten tapaturma. Laskin kotivakuutuksen hintaa vasta pykälän 70 euroa. Yksi rasti vähemmän turvaa.

Vierailija
18/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 1000e, sis oma koti (as oy) 2 sijoitusasuntoa, 2 lapsen tapaturmavakuutus, auto ja aikuisten henkivakuutus pariturvana. Paljon kuitataan näistä maksuista bonuksilla. 

Vierailija
19/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1454 euroa, 100 m2 rivari, auto täyskaskolla ja pienen lapsen sairaskuluvakuutus. Lapsen vakuutusta ollaankin valitettavasti käytetty jo tänä vuonna koko vakuutuksiin menneen rahan edestä...

Vierailija
20/28 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1600 menee samaan settiin. Aloin kilpailuttaa vakuutuksia ja sähkö- ja netti- yms. sopimuksia noin 10 vuotta sitten. Olen huomannut, että antavat kilpailutustilanteessa hyvän tarjouksen ja nostavat sitten vaivihkaa hintoja, eli kannattaa kilpailuttaa uudelleen aina parin vuoden välein. Kun kilpailuttamalla säästää jopa puolet, sillä saa esimerkiksi jo lomamatkan kerran vuodessa.