Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos pyykit val koneessa pestynä ja mies kotona - mitä hän tekee?

Vierailija
21.02.2007 |

niin, ja kuivausteline täynnä jo kuivia vaatteita

a - antaa ne olla

b - vetää kuivat pois telineestä ja jättää ne isoon kasaan ja ripustaa pestyt ylös

c - järjestää kuivat pyykit omiin pinoihin ja ripustaa pestyt ylös tai

d - vie jopa ne kuivat kaappeihin ja ripustaa pestyt ylös

?

Meillä toi b ja tulen hulluksi siitä kun itse saan ruveta penkomaan sitä sotkuista pinoa mis sukat ja kaikki hukassa, siitä melkein enemmän töitä mulle kun ehdotus a.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään katso, jos joukossa on jotain rumpuun sopimatonta. On mm. kuivattanut vauvan villavaippahousut rummussa. Voitte arvata, että huopuivat + kutistuivat aika tehokkaasti. Ja ne olivat vielä olleet villapesussa.

Vierailija
2/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa myös uudet pyykit pyörimään entisten jälkeen.

bigmama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut asiasta, tekee mitä pyydetään. Jos sanon vain, että laita pyykit kuivumaan, vie kuivat kaappeihin.

Itsestään ei huomaa (kone on paikassa, jossa käydään vähän muissa asioissa). Minullakin tuppaa unohtumaan, jos ei heti käy tyhjentämässä, kun kuulee linkouksen loppuvan.

Vierailija
4/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehellä on ollu aikaa tehdä kotihommat, ja osaa kyllä.

Vierailija
5/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

V

Vierailija
6/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekin usein valitsen vaihtoehdon B ja viikkailen pyykit rauhassa myöhemmin. Nytkin odottaa tuolla korillinen pyykkiä viikkaamista ja lajittelemista.

Vierailija
7/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni pitkään ennen kuin tajusin, että miesten aivot eivät " haravoi" ympäristöä ja sen tekemättömiä töitä tai huomaamattomia mahdollisuuksia, vaan ne joko keskittyvät suorittamaan tiettyä tehtävää tai olemaan lepotilassa kunnes niille tulee uusi selkeä tehtävä.

Eli hyvälä mielellä työnjohtajaksi, näin kenekään ei tarvitse stressata mistään: minun pyykeistä, miehen siitä että ei taaskaan ole tajunnut mistään mitään tai minun siitä että mäkätä.

Vierailija
8/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vie paikalleen jotka tietää, mutta jos jotain ei tiedä, jättää kh huoneeseen pinkkaan.

Vierailija
9/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää kyllä makkarin pöydälle pinkkaan ne vaatteet, joita ei osaa laittaa omille paikoilleen. Mutta ottaa kuitenkin kuivat pois, pinoaa ne ja laittaa märät kuivumaan.

Pitää tietty vinkata, että koneessa olisi pyykkiä. Mutta se nyt ei haittaa :)

Vierailija
10/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivumaan - tai sitten ripustamme yhdessä.

Kumpikaan ei oikeastaan koskaan laita pyykkejä suoraan narulta, yleensä ne siirretään kahteen koriin (mun+lapsen ja miehen), joista sitten omaa tahtia viikkaamme tai silitämme omiin kaappeihimme...

Vierailija
11/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä kodinhoitohuoneessa useita puhtaan pyykin koreja joihin kuivuneet pyykit voisi helposti nostella ja jättää kaapittamisen minun huolekseni...

Ehkä pitäisi hankkia kuivausrumpu jos tekniikka innostaisi ;-)

Vierailija
12/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin lähdössä esikoisen kanssa saunaan (taloyhtiön sauna), mies jäi vauvan kanssa ylös. Sanoin kauniisti että koneessa olis pyykkiä.

Mies katsoi ällistyneenä mua ja tokas, että emmä voi, mul on tää vauva. No shit, silloinhan ei voikaan tehdä mitään. :)

Kysyin sitten vaan, että miten se luulee että mä voin päivisin tehdä yhtään mitään, kun on noi molemmat...

Vierailija
13/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten joskus kun mies vaatteita laittaa kaappiin, niin sekoittaa iloisesti 2-vuotiaan ja 5-vuotiaan vaatteet vääriin kaappeihin ja jostain sukista nyt puhumattakaan että tietäisi onko ne miesten, naisten, vai lasten kokoa 24 tai 31 =D

Vierailija
14/27 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiselomme alkuaikoina kun kerran " vahingossa" sössin koneellisen laittamalla punaisen sukan valkopyykin sekaan. Mies katsoi sitten aiheelliseksi ottaa pyykkihommat vastuulleen, kun häneltä ne luonnistuivat paremmin :) Nykyään pesee ja touhuaa ihan innoissaan ja suurella ylpeydellä :)

Vierailija
15/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin d. Meillä nyt tosin useimmiten se vie pyykinpesun loppuun joka sen on aloittanutkin, mutta jos jostain syystä pyykit jäis mun jäljiltä koneeseen niin tietenkin mies hoitais homman loppuun. Hassua myös tuo, ettei joku päästä miestä vaatekaapille. Onko jossain perheessä niin, että vain nainen tietää, mihin mitkäkin vaatteet kuuluvat? Onko nämä miehet muuttaneet yhteiseen asuntoon suoraan kotoa asumatta välillä ollenkaan yksin vai miten tällainen avuttomuus on päässyt syntymään?

Vierailija
16/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viimeksi kun pyysin laittaan pyykit kuivuun TYHJÄLLE telineelle. Oli puolet laittanu ja loput oli lattialla mytyssä. Syytä en tiedä! Eikä kiinnosta kysellä!

Vierailija
17/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen tehdä mitään pyykeille. Nyt pesi ensimmäistä kertaa koneellisen pyykkiä avustuksellani koska ei osaa sitä itse tehdä. Yli 8 vuotta ollaan oltu ja asuttu yhdessä.... Kun meillä ei ole puhtaita vaatteita niin mulle nalkutetaan kun en ole pessyt ja aamuisin vaaditaan etsimään sukat kun ei osata vaatekaapista etsiä.

Vierailija
18/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minä hoidan meillä kodinhoidon(ällöttävän näköistä mies pyykkipoika kädessä)

Vierailija
19/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä menee aika sellaisiin hommiin, joita en missään tapauksessa haluaisi tehdä, joten viikkaan ihan mielelläni pyykkejä ja siivoan.

Vierailija
20/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelleni siitä että osaa tehdä kotityöt kuin kotityöt ja tekee niitä oma-aloitteisesti! Osaan siksi olla kiitollinen, että minulla on vertailukohtaa edelliseen mieheeni, joka teki kyllä jotain, mutta piiitkällä viiveellä ja vasta kun mainitsin, " mitäs luulet, pitäiskö siivota" . Meillä oli erilainen näkemys " paskasuudesta" ja kuin kauan sitä kestetään. Ja toisekseen, kun lukee teidän esimerkkejä miehistä, jotka eivät kotihommia tee, muistan taas miten hyvin minulla asiat.

Muistakaa kertoa miehillenne, että arvostatte heidän osuuttaan kotihommissa myös, meillä ainakin toimii. Kyllä miehenikin arvostaa vuorostaan minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi