Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilot kerääntyy vyötärölle, väsyttää, ruokahalu on kadoksissa

Vierailija
20.11.2024 |

Labrat otettu, niissä ferritiini alhainen (15) mutta muuten arvot ok. Minulle on tullut parissa vuodessa n. 10 kiloa lisää ja suurin osa parkkeerannut vyötärölle. Painonnousu on kyllä pysähtynyt; viimeiseen puoleen vuoteen ei ole noussut mutta ei laskenutkaan yrityksistä huolimatta. (Mitat nyt 162/62). 

Stressiä on koko ajan ja sen määrää on vaikeaa elämästä poistaa. Nukun kuitenkin melko hyvin yöt. Yritän syödä lautasmallin mukaan, mutta yksi syömisen ongelmista on, että minulta puuttuu ruokahalu. Tai ei tee juurikaan mitään mieli milloinkaan. Tosi vaikea innostua kokkailusta kun ei tee mitään mieli ja toisekseen, mihinkään ei nykyään ole varaakaan. Pyöritän niitä samoja edullisia ruokia viikosta ja kuukaudesta toiseen; esim. riisi ja kanakastike, lasagnette ja jauhelihasoppa. Samaa on tarjolla töissä lounaana. Aamupala ei maistu liioin sekään, illalla ja väsyneenä maistuu toki makea, mutta itsekuria on sen verran että lähinnä viikonloppuna ostan vähän suklaata ja joskus sipsejä. 

Työ on fyysinen (päiväkotityö) ja olen sen jälkeen aivan loppu. Käyn kuitenkin vielä kotona aina koiran kanssa ulkona 3x päivässä ja joogaan tai teen pientä lihaskuntojumppaa. Mutta oikeasti en vaan yhtään jaksaisi, haluaisin, mutta fyysisesti en jaksa. Ikää 37v, lapsia kaksi ja nekin tietty vie osansa tästä jaksamisesta. 

En tiedä, kaipaisin jotain ulkopuolista näkemystä ehkä että mistä tätä hommaa lähtis purkamaan. Haluaisin voida paremmin, jaksaa paremmin ja pudottaa ainakin 5 kiloa. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan laihduta, niin et saa jojoilukiloja lisää. Tyydy olemaan tuon painoinen mitä nyt olet.

Kaksi pientä muutosta riittää: ala syödä aamupalaksi vähän proteiinia ja hiilaria (puuro + muna), ja lisää kasviksia, esim joka pv iso raaste tai salaatti.

Älä stressaa ainakaan kiloista ja ruuasta, sulla on muutakin stressiä tarpeeksi.

Vierailija
2/4 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Nyt alkaa dieetti jossa syön ananaksia ja poljen kuntopyörää joka päivä. Ananas dieettilla laihduin joskus 20 kg. Olen lihonut 10 kg vuoden aikana syömällä huonoa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kertaa pitäis päivässä syödä. Verensokerihäiriöt johtaa väsymykseen.

Vierailija
4/4 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniresistenssi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan