Helsingissä asuva, mikä on oudointa, mitä olet nähnyt/kokenut siellä?
Pelottavaa, outoa, hullua. Voit kertoa monia kokemuksia.
Kommentit (121)
Kokemusta on 30 vuoden ajalta joten sanoisin että Helsinki on niin merkityksetön ja puuduttavan tylsä pikkukaupunki läntisen maailman äärilaidalla ettei täällä ole minun aikanani tapahtunut mitään jälkipolville kertomisen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Hiihdin kerran Kruununhaasta Arabianrantaan yöllä kovilla pakkasilla eikä missään matkani varrella näkynyt liikenteessä yhtään ihmistä
Se oli ennen se, nykyään sut ehtii siinä välissä kertaalleen kelaturistit kääntää ja yrittää heittää katumonttuun.
Olen muutaman kerran harrastanut seksiä naisen kanssa. Aika outoa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Että julkisessa liikennevälineessä ei voi maksaa rahalla tai pankkikortilla. Ihan tästä syystä jää moiseen jälkeenjääneeseen läpeen menemättä.
Kortilla maksu on ensi vuonna mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mall of Tripla on aika oudon näköinen ulkoapäin.
Nimikin on outo. Englanniksi edes sanota noin, oikeaoppisesti nimi olisi ollut The Tripla Mall tai pelkkä Tripla. Kauppakeskus Tripla olisi ollut tietysti se paras vaihtoehto.
Mutta kun siinä yhdistyy : ostoskeskus, rautatiet ja hotelli ! Tripla.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran harrastanut seksiä naisen kanssa. Aika outoa minulle.
Ainahan se on outoa mihin ei ole tottunut. Missä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Käpylässä näin miehen joka oli hopean maalin peitossa kokonaan naamaa ja vaatteita myöten 😂 vähän kyllä mietin et mihinköhän sirkukseen on matkalla 🤣
Näitä patsaaksi tekeytyviä on maailmalla paljonkin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mall of Tripla on aika oudon näköinen ulkoapäin.
Nimikin on outo. Englanniksi edes sanota noin, oikeaoppisesti nimi olisi ollut The Tripla Mall tai pelkkä Tripla. Kauppakeskus Tripla olisi ollut tietysti se paras vaihtoehto.
Näköjään nukuttu kieltentunneilla.
Tunnet varmaan vaatemerkin loom fruit 🤔🤔🤣😅😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että julkisessa liikennevälineessä ei voi maksaa rahalla tai pankkikortilla. Ihan tästä syystä jää moiseen jälkeenjääneeseen läpeen menemättä.
Kortilla maksu on ensi vuonna mahdollista.
No sitten keksin jotain muuta mistä valittaa, öyh öyh.
Vuonna 95 lätkän mm-kulkue Manskulla oli aikamoinen karnevaali. Siihen liittyi koko ajan lisää porukkaa ihan vaan huviksi, laulettiin ja tanssittiin ja pidettiin hauskaa. Lätkä tai ne pelaajat ei kiinnostanut yhtään, mutta se kulkue oli hieno sirkus.
Juhannusaaton yönä Aleksilla päivysti kirkuva lokkilauma, missään ei näkynyt ihmisiä. Jouluaattoyönä Aleksilla oli valkea lumihanki, tavaratalojen ämyreistä soi aavemaisesti joululauluja ja yhtäkään ihmistä ei näkynyt missään. Näin 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Gorbatsovin Stockan kulmalla autosaattueessa, vuosi ei nyt tule mieleen.
Samoin, ihan samassa paikassa, vuosi oli 1989.
Mäki näin tuolloin Gorban tuolloin, tai oikeastaan Raisan kun ne ajoi autolla hämeentietä.
Haukka syömässä saalistaan keskellä kaupunkia jalkakäytävällä
Kuolleen kadulla, puukotetun (ei käynyt pahasti), kolarissa pian kuolevan, pystyi puhumaan mutta jotain oli pahasti rikki.
Nämä kaikki kauan sitten. Julkisilla en juuri enää kulje mutta aika kovia settejä näki sielläkin aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käpylässä näin miehen joka oli hopean maalin peitossa kokonaan naamaa ja vaatteita myöten 😂 vähän kyllä mietin et mihinköhän sirkukseen on matkalla 🤣
Tuo oli varmaan elävä patsas menossa esiintymispaikkaansa. He ovat esiintyjiä vähän niin kuin katusoittajat. Seisovat jossain kadulla hievahtamatta veistoksellisessa asennossa, ikään kuin siinä olisi sennäköinen patsas. Stockan vierellä kävelykadulla olen nähnyt heitä esiintymässä useammankin kerran.
Eli et kovin kauas osunut arvauksessasi.
Stadin katutaiteilijoista muistettavimpiin kuuluu varmaan takavuosina siellä vaikuttanut hämähäkkimies. Hän oli afrikkalaistaustainen, hieman ylipainoinen hämähäkkkimiehen asuun sonnustautunut kaveri, joka tasapainoili puoli metriä maasta kahden lyhtypylvään tms. väliin pingottamansa köyden pä
Näin saman tyypin vain pari viikkoa sitten keikkumassa Lasipalatsin kupeessa.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse vielä pikkutyttö kun näin viimeisenpäälle tyylikkäästi pukeutuneen trenssitakkisen kolmikymppisen? naisen joka hymyili maanisesti ja kävi kusemaan keskelle katua kuin narttukoira. Kaikki näkyi.
Tässä parikymmentä vuotta sitten tuo taisi olla oikein muoti. Tytöt ja nuoret naiset kyykistyivät jalkakäytävälle pissalle muina miehinä. Silloin syntyi nimitys pissaliisa. Nyt ei ole näkynyt vuosiin.
Kaksi homoa panemassa keskellä kirkasta päivää Laakson kallioilla. Tai siis se toinen pani ja toinen vastaanotti.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin työasioiden takia ajamaan keskustan läpi heti yhdeksän jälkeen aamulla ja kirosin valmiiksi kun saan seistä joka nurkalla punaista palavissa valoissa puoli tuntia.
Kas kummaa, liikenteenohjauskeskuksessa olivat tietokoneet hajonneet ja koko Helsingin liikennevalot pimeänä.
Helsingin johto oli täydessä paniikissa kun kaikki näkivät miten säälittävä käpykylä heidän metropolinsa oikeasti on.
Ilman liikennevaloilla luotuja ruuhkia ei autoja riittänyt oikein yhteenkään risteykseen seisomaan ja koko keskustan läpi pääsi ajamaan pysähtymättä kertaakaan kokonaan.
Ja sitten noi liikennevalot on normaalisti päällä keskellä yötä ja autoja ei ole missään. Todellista suunniteltua saastuttamista vihreiltä.
Polttariseurueessa (?) oli joku pukeutunut chapseihin ja tangoihin, päässä poliisin koppalakki ja pilottilasit. Käytännössä perse vilkkui paljaana. Saattoi toki olla tulossa homobaaristakin. Keskellä Espaa hän näki poliisipartion ja veti näille näyttävästi käden lippaan ja suoristi ryhtiään niin että muna pullotti tangoista melkein pystyssä. Poliisi veti myös kättä lippaan ja ajoi ohi kuin ohimarssilla.
Olin itse vielä pikkutyttö kun näin viimeisenpäälle tyylikkäästi pukeutuneen trenssitakkisen kolmikymppisen? naisen joka hymyili maanisesti ja kävi kusemaan keskelle katua kuin narttukoira. Kaikki näkyi.