Helsingissä asuva, mikä on oudointa, mitä olet nähnyt/kokenut siellä?
Pelottavaa, outoa, hullua. Voit kertoa monia kokemuksia.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käpylässä näin miehen joka oli hopean maalin peitossa kokonaan naamaa ja vaatteita myöten 😂 vähän kyllä mietin et mihinköhän sirkukseen on matkalla 🤣
Tuo oli varmaan elävä patsas menossa esiintymispaikkaansa. He ovat esiintyjiä vähän niin kuin katusoittajat. Seisovat jossain kadulla hievahtamatta veistoksellisessa asennossa, ikään kuin siinä olisi sennäköinen patsas. Stockan vierellä kävelykadulla olen nähnyt heitä esiintymässä useammankin kerran.
Eli et kovin kauas osunut arvauksessasi.
Stadin katutaiteilijoista muistettavimpiin kuuluu varmaan takavuosina siellä vaikuttanut hämähäkkimies. Hän oli afrikkalaistaustainen, hieman ylipainoinen hämähäkkkimiehen asuun sonnustautunut kaveri, joka tasapainoili puoli metriä maasta kahden lyhtypylvään tms. väliin pingottamansa köyden päällä. En tiedä vieläkö vaikuttaa, koska olen muuttanut muualle. Hänestä oli joskus lehdessä juttuakin, koska harjoitti tuota taiteiluaan pitkään ja tuli tutuksi monelle keskustassa liikkujalle. .
Olen nähnyt Jörn Donnerin ottamassa Oscar-patsasta ulos Lidlin muovikassista
Kerran näin Bolliksella revontulet, ne ilmestyi aivan tyhjästä ja oli todella voimakkaat. Autoilijat pysäyttivät menopelinsä Urheilukadulla ja nousivat ulos tuijottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Että julkisessa liikennevälineessä ei voi maksaa rahalla tai pankkikortilla. Ihan tästä syystä jää moiseen jälkeenjääneeseen läpeen menemättä.
Sulla jää sit aika moni muukin kaupunki maailmassa käymättä.
Mahtavimpia helsinkiläisiä hetkiä ovat olleet sellaiset, joissa yöllä ajavassa sporassa ihmiset laulavat yhteislaulua. No nykyään näin voi tehdä Mansessakin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin Bolliksella revontulet, ne ilmestyi aivan tyhjästä ja oli todella voimakkaat. Autoilijat pysäyttivät menopelinsä Urheilukadulla ja nousivat ulos tuijottamaan.
Pride -yhteisön futistreenit sateenkaaripaidoissaan..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käpylässä näin miehen joka oli hopean maalin peitossa kokonaan naamaa ja vaatteita myöten 😂 vähän kyllä mietin et mihinköhän sirkukseen on matkalla 🤣
Tuo oli varmaan elävä patsas menossa esiintymispaikkaansa. He ovat esiintyjiä vähän niin kuin katusoittajat. Seisovat jossain kadulla hievahtamatta veistoksellisessa asennossa, ikään kuin siinä olisi sennäköinen patsas. Stockan vierellä kävelykadulla olen nähnyt heitä esiintymässä useammankin kerran.
Eli et kovin kauas osunut arvauksessasi.
Stadin katutaiteilijoista muistettavimpiin kuuluu varmaan takavuosina siellä vaikuttanut hämähäkkimies. Hän oli afrikkalaistaustainen, hieman ylipainoinen hämähäkkkimiehen asuun sonnustautunut kaveri, joka tasapainoili puoli metriä maasta kahden lyhtypylvään tms. väliin pingottamansa köyden pä
Supermies, slackline ja kaksi puuta. Lasipalatsin vierssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että julkisessa liikennevälineessä ei voi maksaa rahalla tai pankkikortilla. Ihan tästä syystä jää moiseen jälkeenjääneeseen läpeen menemättä.
Sulla jää sit aika moni muukin kaupunki maailmassa käymättä.
Väärin. Muualla maailmassa käytetään yleisesti käteistä. Saksassakaan ei pärjää ilman käteistä. Suomessa on menty digi digi edellä liian nopeasti ja liian paljon.
Hiihdin kerran Kruununhaasta Arabianrantaan yöllä kovilla pakkasilla eikä missään matkani varrella näkynyt liikenteessä yhtään ihmistä
Varmaan VR:n makasiinien tulipalo
Joku kännikala valkoinen mies huusi ei-kenellekään ja kaikille ras istista p a s kaa psykoo seissaan. Helsingissä. Kaupungissa jossa ihmiset yleensä mahtuvat elämään ihan sovussa, ihan sama mikä tausta. Elämä Helsingissä on sellaista tietynlaista harmoniaa että ihmiset menevät ja tekevät omia juttujaan ja sitten kun täytyy sanoa muille jotain niin ollaan todella mukavia, niin särähtää korvaan kun yhtäkkiä joku ns. ilmoittaa olevansa parempi kuin muut. Ei siinä voi kuin pyöritellä silmiään ja soittaa häkeen ettei se kännikala kävele auton alle.
Itkevä ja kiljuva japanilainen rautatieasemalla. Se oli outo näky kun ne yleensä on niin stoalaisia.
Myllypurossa, kontulassa ja kannelmäessä olen joutunut tilanteisiin missä olen ollut ainoa valkoihoinen suomalainen. Kokemukset olivat aina vieraannuttavia ja absurdeja ja jättivät ikävän jälkimaun.
Vierailija kirjoitti:
Myllypurossa, kontulassa ja kannelmäessä olen joutunut tilanteisiin missä olen ollut ainoa valkoihoinen suomalainen. Kokemukset olivat aina vieraannuttavia ja absurdeja ja jättivät ikävän jälkimaun.
Mylzissähä on nykyää korkeakoulu ni sillee aika jännä ettei oo kantafinskei mestoil.
Tripla on kokonaisuus, joka käsittää kauppakeskuksen lisäksi mm. hotellin, joukkoliikenneaseman sekä toimistoja. Eli kyseessä Triplan kauppakeskus, joten nimi Mall of Tripla on ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Bussissa näitä tilanteita on ollut useita.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Gorbatsovin Stockan kulmalla autosaattueessa, vuosi ei nyt tule mieleen.
Samoin, ihan samassa paikassa, vuosi oli 1989.
Tulin kerran iltamyöhään töistä ja koko keskusta oli autoteitä myöten tupaten täynnä juhlivia ihmismassoja. Vaelsivat Torille päin. Suomi oli voittanut jääkiekon MM-kultaa.