Voisitteko rautalangasta vääntäen neuvoa mulle, miten yhdistetään puhelimen netti läppäriin?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan säästäis jos sais tietokoneen nettiyhteyden puhelimesta, maksan nyt Elisalle tietokoneen nettiyhteyttä ja Telialle puhelimen nettiyhteyttä.
No jos et käytä esim. älytelkkaria tms, niin kyllä se tuollakin onnistuu. Tai onnistuu se telkkarikin. Tosin monihenkisessä perheessä nyt ei välttämättä ole kivaa, jos joutuu arpomaan kenen kännykkä nyt pyörittää tällä kertaa wifiä jos haluaa katsoa jotain suoratoistoa.
Meillä ei edes ole muuta kuin jokaisella oma puhelin, josta yhdistetään. Pöytäkoneet, läppärit, tv jokainen yhdistää omallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin päin se on vaikeaa, ellei mahdotonta, mutta läppärin saat yhdistettyä puhelimen nettiin, kun avaat asetuksista Hotspot and tethering -kohdat ja annat verkon nimeksi "Herkkupeppu22" salasanaksi "qwerty123" ja sitten läppäristä valitset wifiverkoksi "Herkkupeppu22" ja annat salasanan "qwerty123"
Osaat lukea, mutta et ymmärrä lukemaasi.
Olen tehnyt läppäristä tukiaseman ja ottanut siihen kännykällä yhteyden, mutta ei ollut ihan helppo nakki, eikä ap varmaankaan tätä halunnut tietää, vaikka sitä kysyikin.
Mikä on äidinkielesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan säästäis jos sais tietokoneen nettiyhteyden puhelimesta, maksan nyt Elisalle tietokoneen nettiyhteyttä ja Telialle puhelimen nettiyhteyttä.
Se nyt on vaan tyhmää maksaa useasta liittymästä
Vähän pakko, jos puhelimella menee nettiin vaikka maapallon toisella puolella
Kytke Android tietokoneeseen USB kaapelilla. Mene puhelimen asetuksiin, kirjoita hakukenttään "USB", valitse ensimmäinen halutulos, käännä siellä asetus USB jako" päälle.
Puhelimen voi siis myös päivittää jakamisen kautta eikä tarvitse erillistä wifiä?
Kylläpä porukka on pihalla siitä miten laitteet toimii. Kumminkin nettiliittymän jakaminen ollut peruskauraa jo 2g ajalta. Ensin käytettiin johtoa, sitten bluetoothia ja nykyään wifi hotspottia.
Keskiverto kadunmies ei tajua tietotekniikasta mitään. Kun pelätään, että poliisi takavarikoi toimittajan läppärin, tämä menee sen kanssa taloyhtiön saunaan ja antaa ukulille vasarasta! Oppiipahan olemaan!
1. Langaton yhteys (tethering Wi-Fi
kautta)
Tämä on suosituin ja helpoin tapa jakaa puhelimen netti läppäriin.
Android-puhelimessa:
Avaa Asetukset ja mene kohtaan Yhteydet tai Yhteyksien jakaminen.
Valitse Hotspot ja Internetin jakaminen.
Ota käyttöön Wi-Fi-hotspot (tätä voi myös kutsua "tetheringiksi").
Määritä Wi-Fi-verkon nimi (SSID) ja salasana, jos haluat, että yhteys on suojattu.
Läppärillä etsi juuri luotu Wi-Fi-verkko ja yhdistä siihen salasanalla.
iPhone-puhelimessa:
Mene Asetukset > Henkilökohtainen hotspot.
Ota Salli yhteys käyttöön.
Määritä salasana, jos haluat.
Läppärillä etsi iPhonen Wi-Fi-verkko ja yhdistä siihen.
2. USB-kaapeli (langallinen yhteys)
Tässä menetelmässä yhdistät puhelimen ja läppärin kaapelilla ja käytät puhelimen nettiyhteyttä.
Android-puhelimessa:
Liitä puhelin läppäriin USB-kaapelilla.
Avaa Asetukset > Yhteydet > Hotspot ja Internetin jakaminen.
Ota käyttöön USB-tethering.
Läppäri tunnistaa puhelimen internet-yhteyden ja voit alkaa käyttää sitä.
iPhone-puhelimessa:
Liitä iPhone läppäriin USB-kaapelilla.
Jos olet jo ottanut henkilökohtaisen hotspotin käyttöön (katso kohta 1), läppärisi pitäisi tunnistaa puhelimen nettiyhteys automaattisesti.
3. Bluetooth-yhteys
Tässä vaihtoehdossa puhelimen nettiyhteys jaetaan Bluetoothin kautta, mutta se on yleensä hitaampi kuin Wi-Fi tai USB.
Android-puhelimessa:
Avaa Asetukset > Yhteydet > Hotspot ja Internetin jakaminen.
Ota Bluetooth-tethering käyttöön.
Läppärillä yhdistä puhelimeen Bluetoothin kautta (tarvitset parituksen).
Läppäri pitäisi tunnistaa puhelimen internet-yhteyden, ja voit käyttää sitä.
iPhone-puhelimessa:
Mene Asetukset > Henkilökohtainen hotspot ja ota Salli yhteys käyttöön.
Yhdistä läppäri iPhoneen Bluetoothin kautta ja odota, että nettiyhteys muodostuu.
Yhteenveto:
Wi-Fi hotspotti on helpoin ja suosituin tapa.
USB-kaapeli on nopeampi ja luotettavampi kuin Bluetooth.
Bluetooth on kätevä, mutta yleensä hitaampi kuin muut vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä porukka on pihalla siitä miten laitteet toimii. Kumminkin nettiliittymän jakaminen ollut peruskauraa jo 2g ajalta. Ensin käytettiin johtoa, sitten bluetoothia ja nykyään wifi hotspottia.
WIFI on hidas, USB3 kaapelilla yhteys on paljon nopeampi. Vanhoissa puhelimissa oleva USB2 on sekin selvästi wiifiä nopeampi.
Olen eri kuin ap ja alkoi kiinnostaa että jos puhelimessa on virustorjunta niin riittääkö se vai tarviiko läppäri vielä oman?
Sorry tyhmä kysymys mutta ei ole koskaan tullut tällainen asia eteen...
Vierailija kirjoitti:
#naiset
#osaaminen
😂
Oletpa lapsellinen ja väsynyt trolli. Mä olen nainen eikä mulla ole mitään ongelmia yhdistää puhelimen nettiä läppäriin.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin ap ja alkoi kiinnostaa että jos puhelimessa on virustorjunta niin riittääkö se vai tarviiko läppäri vielä oman?
Osaako kukaan vastata tähän?
Vierailija kirjoitti:
Tarvii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvii
Kiitos vastauksesta.
Android:
Asetukset
Yhteydet
Mobiilitukiasea ja yhtyedenjako
......................................................................
Sun puhelin tulee näkyviin (mikä nimi sitten onkaan, mulla android) läppärin wifi valikossa ja siitä klikkaat , pyytää salasanan.
Entä jos on F-Secure Total tiukoilla asetuksilla puhelimessa, läppärissä ja tabletissa?
Tai sitten sinä et joko osaa lukea tai ymmärrä langattomien verkkojen toimintaperiaatetta, jolloin sinulta jää edellisen pointti täysin ymmärtämättä.