Taffel sipsipussi pieneni 20%, hinta laski kuitenkin vain 3%
Tuli tuosta Fazer keskustelusta mieleen tarkistaa mitä Taffelin sipsien hinnalle tapahtui kun pakkaukset pieneni, onneksi s-mobiilissa kuitit, sama Prisma kyseessä:
260g 2,79e 13.11.2024
325g 2,89e 16.7.2024
Eli koko pieneni 65g / 20%, mutta hinta tippui vain 10c / 3,4%
Kommentit (61)
Ihan hyvä. Kaikenlaiselle roskaruoalle ja einekselle pitäisi lyödä lisää 20% hintaa. Ja tilalle hevi-osastoa ja lihatiskiä. Olisi suomalaisten aika opetella taas syömään terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi eivät ole mitenkään välttämättömiä, päinvastoin!
Kyse on periaatteesta. Ei välttämättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Kaikenlaiselle roskaruoalle ja einekselle pitäisi lyödä lisää 20% hintaa. Ja tilalle hevi-osastoa ja lihatiskiä. Olisi suomalaisten aika opetella taas syömään terveellisesti.
Mitä minä köyhä sitten söisin? Pelkkää makaronia ja riisiäkö?
Vierailija kirjoitti:
Millainen haloo nousisi jos bensalitran sijaan saisitkin tankilla ainoastaan 8 desilitraa entisen litran hinnalla. Aivan ei minkäänlaista reaktioita koska lampaat jne.
Eikös se näinmenikekin? Kun bensan hinta, saat silloin entisellä litrahinnalla vähemmän..
En muutenkaan ymmärrä jurputusta sipsien hinnasta Kaikki hinnat ovat nousseet myös sille tuotteen tuottajalle, niin pitäisikö tuotteen hintaa olla nostamatta, kun kulut tuotannolle kasvaneet?
Vierailija kirjoitti:
Näin kuluttajia harhaanjohdetaan, menee tuokin boikottiin
Kaikki ahvenanmaalaiset tuotteet ovat olleet boikotissa jo pitkään. On niin vastenmielinen paikka. Suomalaisia syrjitään ja suomen kieltä vihataan, omat säännöt saadaan voimaan itsehallinon turvin, mutta Suomen runsaat tukiaiset kelpaavat mieli hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä luonnossakin syödään mitä satutaan löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla toimitaan kaikkien tuotteiden kohdalla, pienennetään pakkauksia mutta hinta pysyy lähes samana
Auta armias, jos tuotteen koko pysyisi samana, mutta hinta nousisi, koska tuotteen tekeminen maksaa enemmän.
Puhutaan shrinkflaatiosta. Onkohan facebookissa yms. ryhmiä, jotka näitä ilmiöitä havannoivat ja jakavat?
Vierailija kirjoitti:
No voi v i t u n läski jätä syömättä!
Et ymmärtänyt pointtia. Kiitos kuitenkin panoksestasi tähän keskusteluun.
Olen tänä vuonna yhden kerran ostanut sipsejä. En maksa ylihintaa turhakkeesta.
Vierailija kirjoitti:
Shrinkflation siitä huolimatta. Temppu oli kyllä ihan arvattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat 50€ 3 viikon ruoat jos osaat kokata itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on varaa syödä 10€ einesannoksia, niin et ole köyhä. Mikropizzalla sairastut ja kuolet ennen aikojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että sinä olet ryhävalas ei tarkoita etteikö olisi ihmisiä jotka osaavat säännöstellä herkkujaan :). Ikävää kun meitä rankaistaan toisten selkärangan puutteesta.
Sorry, pieleen meni. Olen normaalipainoinen. Ihmettelen, että joku pitää suola-ja rasvapommeja HERKKUINA! Pakko olla makuaistissa jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Hevituotteiden ja lihan eli terveellisten elintarvikkeiden hintoja sitten laskettaisiin kompensaatioksi? Koska pitäisihän ihminen palkita hyvistä valinnoista.
Oletteko huomanneet miten Santa Maria nachot ja kolmiosipsit ovat ohentuneet? Ihan kamalia nykyään, hajoavat käsiin ja suutuntuma on paperinen verrattuna entiseen. Reseptiä muutettu jotenkin, harmi kun ei ole vanhoja pakkauksia tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Näin kuluttajia harhaanjohdetaan, menee tuokin boikottiin
Meni jo boikottiin kun rkp alkoi pelaamaan.
Siis yli 300 grammaa yhdessä pussissa? Missä te oikein elätte? En ole ikinä nähnyt niin isoa sipsipussia. Jotenkin kuvottavaa edes ajatuksena. Johan se menee täysin pilalle ennen kuin on syöty. Vai 10 ihmisellekö se jaetaan? Kenellä on niin isoja tapahtumia enää?
Kyse on periaatteesta, eikä se edes koske pelkästään epäterveellisiä tuotteita.