Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen leikkaukset

Vierailija
19.11.2024 |

Sanokaa nyt ihan rehellisesti, te jotka valitatte tukien leikkauksista, mitä tukia teiltä on leikattu ja kuinka paljon?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikorotukset. Ja vähän asumistukea. 300.

Mut leikkausta ennen oltaisiin saatu satanen toimeentulotukea. Kun lasten säästöt on syöty. Saadaan toimeentulotukea 400.

Eli varattomalle tämä meidän leikkaus 0 euroa.

Vierailija
2/15 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70€/kk asumistuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mutta silti valitan. 

Vierailija
4/15 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuet lähti kokonaan. Jos työtkin lähtee alta niin korvaus on pienempi kuin mitä olisi ollut ennen hallituksen perseilyä

Vierailija
5/15 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keneltäkään ole mitään leikattu, on vain annettu vähemmän....eiku...

Vierailija
6/15 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin saatanan loiset, perkele.

Vierailija
7/15 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-alan hommissa se on ollut tätä samaa 2009 asti. Samaa paskaa jossa rahat ei riitä mihinkään.

Hienoa että sama paska on tullut myös muille. Niinhän se menee, että jos matalimpien alojen palkkoja ei nosteta, niin ylempien alojen palkkoja aletaan laskemaan. Se ei näy palkan pienuudessa vaikka palkankorotuksia tulisi, mutta ostovoima yleisesti heikkenee myös parempituloisilla.

Kun ei pidetä matalapalkka-alan duunareista huolta. Se kostautuu ylöspäin. Näin Marx sen meille opetti!

Vierailija
8/15 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta eli vuoden alusta lähtee asumistuesta -200€. Teen 70% työviikkoa enkä kykene ottamaan töitä enempää. Palkkani on vähän vajaa 1400€ kuussa bruttona eli hyvin pieni. Käteen jää noin 1250. Vuokra karvaa vajaa 600€. Asun Helsingin kaupungilla yksiössä eli ns. halvin mitä löytyy. En jättäydy töistä pois, mutta ymmärrän heitä jotka jäävät. Erotus toimeentulotukeen on muutoksen jälkeen minulla vielä +200€/kk. Lääkekuluni ja sähkö huomioiden noin +170€/kk. Toimeentulotukeen saa tienata 150€/kk eli kun tuonkin laskee mukaan, saisin käytännössä saman summan tekemällä jotain työtä esim. 15€ tuntipalkalla 10 h kuussa tai 10€ tuntipalkalla 15h kuussa, kun nyt tätä yhteiskunnallisestikin ihan tärkeää ja raskasta p*skapalkkaista 115 h/kk. Toisin kuin hallitus väittää kannustavansa työntekoon, asumistukien leikkaukset tilanteessa jossa nykyistä työmäärää enempää ihminen ei kykene ottamaan/tekemään, käytännössä kannustaa miettimään kannattaako jättäytyä työelämästä vaillinaisena kokonaan pois. 100-105 h kuussa säästettyä aikaa (toimeentulotuki) vai 20€ kuussa säästettyä rahaa (jatkaminen töissä). Kumman valitsisit? Naurattaa hallituksen tavoite toimeentulotuen saajien määrän puolittamisesta. Jos olisivat kartalla oikeista kannustimista suhteessa osatyökykyisiin, asumistukea ei olisi koskaan lakkautettu. Nyt passivoittavan tt-tuen määrän saajien määrä varmasti vain nousee. Heijaa!  

Vierailija
9/15 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette mee töihin. Mä oon ollu kohta 40 vuotta töissä, aina. Eläkkeeseen vielä viitisen vuotta. Työeläke voidaan maksaa vaikka Lanzarotelle, hähhähhää!

Vierailija
10/15 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette mee töihin. Mä oon ollu kohta 40 vuotta töissä, aina. Eläkkeeseen vielä viitisen vuotta. Työeläke voidaan maksaa vaikka Lanzarotelle, hähhähhää!

jos eläkkeeseen on viitisen vuotta, olet kuuskymppinen. Eikö noilla kilometreillä ole vielä valjennut, että kaikki eivät ole työkykyisiä? Hä? 

Sitäpaitsi, kuka haluaa jonnekin kälyselle lantsarotelle? ihme idiot olet

Vierailija
11/15 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on ainoo tuki mitä saan. Kun hallitus leikkasi sen 300 euron suojaosuuden pois niin osa-aikatyöni tuntipalkkani putosi puoleen eli Suomessa vuonna 2025 teen töitä alle 6 euron tuntipalkalla. Mää oon varmaan ainoo osa-aikanen joka edes viitsii tehä töitä?

Vierailija
12/15 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsikorotukset. Ja vähän asumistukea. 300.

Mut leikkausta ennen oltaisiin saatu satanen toimeentulotukea. Kun lasten säästöt on syöty. Saadaan toimeentulotukea 400.

Eli varattomalle tämä meidän leikkaus 0 euroa.

Miksi lasten säästöt on pakko käyttää? Ei se nyt niin voi olla että lapsilla on velvollisuus huolehtia perheen elatuksesta?

Vierailija
13/15 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos eläkkeeseen on viitisen vuotta, olet kuuskymppinen. Eikö noilla kilometreillä ole vielä valjennut, että kaikki eivät ole työkykyisiä? Hä? 

Sitäpaitsi, kuka haluaa jonnekin kälyselle lantsarotelle? ihme idiot olet

Tais kommentti upota! Jos polttaa, dokaa, ei harrasta liikuntaa, kukkuu yöt eikä nuku kunnon yöunia ja syö epäterveellisesti, niin ei varmaan ole työkykyinen. Näitä saikkutykkejä on työpaikat täynnä.

Vierailija
14/15 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin tänään opin intternetistä että tuet pienenee VAIKKA työttömyys lisääntyy, joku kelan erikoistutkija toteaa mietinnössään. Ai kun nerokasta, eli jos koko maa on työttömänä sillä siis todella  on vaikutusta talousjuttuihin eikä rahaa vain virtaa siitä huolimatta? Minä haluan tämmösiin hommiin. Perintöverotuksen poistoa vastustaa joku tutkija koska mietinnössään toteaa ettei ole näyttöä sen tervehdyttävästä vaikutuksesta. Aivan oikein ei olekaan näyttöä mistään mitä ei ole ikinä edes kokeiltu. Minä en ole tajunnut velottaa kuukausipalkkaa tämmösistä tutkimustuloksista, kilpailutuksen nimissä minulta löytyy ihan ilmaiseksikin. Mahdollisesti ihan hyvä että nämä dosentit tutkivat mistä kaikesta ei ole näyttöä, miettikääs tommoset jossain lennonjohtohommissa tai aivokirurgeina. Tai ihan vaan sahalla sirkkelin käyttäjänä..... 

Vierailija
15/15 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiin tänään opin intternetistä että tuet pienenee VAIKKA työttömyys lisääntyy, joku kelan erikoistutkija toteaa mietinnössään. Ai kun nerokasta, eli jos koko maa on työttömänä sillä siis todella  on vaikutusta talousjuttuihin eikä rahaa vain virtaa siitä huolimatta? Minä haluan tämmösiin hommiin. Perintöverotuksen poistoa vastustaa joku tutkija koska mietinnössään toteaa ettei ole näyttöä sen tervehdyttävästä vaikutuksesta. Aivan oikein ei olekaan näyttöä mistään mitä ei ole ikinä edes kokeiltu. Minä en ole tajunnut velottaa kuukausipalkkaa tämmösistä tutkimustuloksista, kilpailutuksen nimissä minulta löytyy ihan ilmaiseksikin. Mahdollisesti ihan hyvä että nämä dosentit tutkivat mistä kaikesta ei ole näyttöä, miettikääs tommoset jossain lennonjohtohommissa tai aivokirurgeina. Tai ihan vaan sahalla sirkkelin käyttäjänä..... 

Ai oikein opit internetistä. Sen on joku yleläinen vassari kirjoittanut.

Kaikkea lukemaansa ei tartte uskoa, ota selvää asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi