Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 3 euroa ok yhden aterian hinta köyhälle?

Vierailija
19.11.2024 |

Joudun totuttelemaan köyhän elämään. Löysin uunikanan (kana+riisi-härpäkkeet) reseptin jonka kelpuutan. Yhden aterian hinnaksi tulee 3 euroa. Eikö se ole ihan ok, ei kaikkein halvin mutta riittävän halpa? Siinä on paprikaa niin tulee vähän kasvistakin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta tuntuu siltä. Kun köyhyys oikein iskee pahasti tuolla joutuu tekemään viikon ruuat.

Vierailija
2/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata muuten kuin ajattelemalla, että ihminen syö muutakin kuin yhden "aterian" päivässä, jolloin aloituksen näkökulma ei vaikuta kovin kattavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, pitäisi alle kahden euron olla reilusti. 3 euroa on pröystäilyä.

Vierailija
4/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo reilu hinta! Meillä tehdään herkkuruokia alle tuon annoshinnan, km 1-2€/annos

Vierailija
5/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis on köyhälle 3€:n ateria. Itse söin eineslihapullia ja paistettuja perunoita hetki sitten ja arvioisin, että n. 50

snt maksoi satsi. Toki ei ollut mitään lisukkeita, mutta nälkä kaikkkosi hetkeksi halvalla.

Vierailija
6/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaa sapuskat mukaan ja mene sovituskoppiin syömään.

Vierailija
7/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis on köyhälle 3€:n ateria. Itse söin eineslihapullia ja paistettuja perunoita hetki sitten ja arvioisin, että n. 50

snt maksoi satsi. Toki ei ollut mitään lisukkeita, mutta nälkä kaikkkosi hetkeksi halvalla.

Halvoissa lihapullissa ei ole lihaa. Et saa 400g lihaa 1 eurolla.

Vierailija
8/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3e koko päivän syömiset, sit olis edullista. N. 20e viikko.

Vierailija
9/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista on, ei mulla ainakaan ole tollaseen varaa. Nim. työtön.

Vierailija
10/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pilkille, nyt saa hyvin isoa ahventa laitureilta.  Punnitsin äsken ahvenfileet, tuli 3,6kg riittää pakkaseenkin.

Vierailija
11/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No einespullat on kalliimpia kuin se, että ostaisit 700 g jauhelihaa ja tekisit sen tosi ison satsin itse. Lihapulliin ei tarvitse laittaa kananmunaa ja ei oikeastaan mitään muutakaan täytettä, kun ne pysyy kasassa ilmankin. Einesruoka on kalliimpaa kuin itse tehty. 

Vierailija
12/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota voi syödä välillä. Mut ei joka päivä.

Tänään kasvissosekeitto. Perunat alesta 97senttiä 1,5 kg. Muutama porkkana kilon pussista. 30 senttiä. Kermapurkki 49 senttiä. Keitin munia näkkärin päälle. Nekin alesta 40 senttiä. Maitolasi 20 senttiä ja tietty ne näkkärit 20 senttiä. Keittoa jää huomiselle.

Kun vetelee köyhänä halpoja ruokia 2-3 päivää. Voi se yksi päivä viikossa olla se kalliimpi ruoka. Vaik toi kana.

Vierailija
13/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan yli kymppitonnin kuussa ja tuo on mun keskimääräinen lounaan hinta, kun teen itse ruokani. Kolmella eurolla tekee hyvän ja ravitsevan lounaan. Teen yleensä 6-8 annosta kerralla ja pakastan loput. Näin pakkasessa on aina hyviä valmiita annoksia ja monia eri ruokia.

Vierailija
14/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvoissa lihapullissa ei ole lihaa. Et saa 400g lihaa 1 eurolla.

Totta turiset. Pyörykoissä joita söin oli 16% lihaa ja 51% lihaan verrattavia tuotteita. Proteiiniä 13%.

Tässä vielä tuotetidot HK:n pyöryköistä, 360g/0,99€.

https://www.hk.fi/tuotteet/hk-lihapyorykat/

Tuotetiedot

Suomalainen koneellisesti erotettu broilerin- ja porsaanliha, vesi, suomalainen porsaanliha, korppujauho (vehnä), suomalainen kamara, suomalainen broilerin- ja kalkkunan liha, kasvikuidut (herne, peruna), soijaproteiini, mausteet (sipuli, mustapippuri, maustepippuri, korianteri), jodioitu suola, perunatärkkelys, happamuudensäätöaineet (E262, kaliumlaktaatti), glukoosi. RUNSASPROTEIININEN. LAKTOOSITON. Voimakassuolainen. Lihaa 16 %, liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 51 %.

Vierailija
15/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ menee helposti per ateria jos ei halua pelkkää puuroa ja makaronia syödä

Vierailija
16/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuon pitäisi riittää köyhälle koko päivän aterioihin. Aamiainen 1,25€, lounas 50 c, illallinen 1,25 €. 

Vierailija
17/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10€ menee helposti per ateria jos ei halua pelkkää puuroa ja makaronia syödä

Aika harvoin tulee sisäfilettä, blinejä muikunmädillä tai ankkaa syötyä.

Muuten en saa kotiruokaan menemään tuollaisia summia!? Eikä noihinkaan mene 10 euroa!

Vierailija
18/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein vegen kaalilaatikon siihen suorakaiteen muotoiseen lasagnevuokaan eli aika iso satsi oli, niin maksoi n. 4,30 euroa, ja siinä oli kaurakermaakin. Normi ihminen syö tuosta ainakin 6 kertaa. Itse syön kyllä kerralla enemmän, mutta edullista, sanoisin, tosin en osannut laskea sähkön kulutusta tuohon.

Vierailija
19/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3€ ateria? No,jos syöt vain tuon yhden ruoan vuorokaudessa,ei se vielä niin sietämätön ole,mutta jos jotain muutakin aiot päivässä syödä kuin yhden ruoka-annoksen,lähde ostamaan vaikka kuivattuja herneitä ja alennusjauhelihaa mieluummin. Köyhä ei osta kallista lihaa eikä eineksiä,vaan tekee itse kaiken minkä vain osaa ja voi.

Vierailija
20/24 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinusta tuntuu siltä. Kun köyhyys oikein iskee pahasti tuolla joutuu tekemään viikon ruuat.

Ei kolmella eurolla tehdä viikon ruokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän