Täällä tiedetään kaikki. Verotuksen tuloraja.
Huomaamatta lisäprosentti tuli käyttöön ja osa palkasta meni sillä. Joulukuussa menisi koko palkasta. Voiko tässä vaiheessa enää hankkia joulukuuksi uuden verokortin?
Ja kyllä soitan huomenna veropalveluun, mutta tietääkö joku jotain täällä?
Kommentit (10)
No tuskin auttaa yhtään jos mennyt yli.
Vierailija kirjoitti:
Voit sen tehdä itsekkin netissä.
Minuakin ihmetyttää tällaiset uusavuttomat, jotka eivät itse osaa käydä veroviraston sivuilla uutta verokorttia laskemassa itselleen ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Yritin, mutta liian monimutkaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ihmetyttää tällaiset uusavuttomat, jotka eivät itse osaa käydä veroviraston sivuilla uutta verokorttia laskemassa itselleen ajoissa.
Kiitos ystävällisestä vastauksestasi.
Ap
Palkkalaskelmalla näkyy verokortin tuloraja ja paljonko kyseisellä verokortilla on ansaittu. Seuratkaa sitä, niin tulorajan ylitys ei yllätä.
Liian myöhäistä hankkia enää uutta verokorttia, jos raja on jo ylitetty. Itse huomasin syyskuussa, että raja ei tule riittämään. Tilasin uuden verokortin loka-, marras-, joulukuulle. Perusprosentti muutettiin siis kolmelle kuukaudelle aiempaa suuremmaksi, jote lisäprosentille ei tarvitse mennä.
Joka tapauksessa tietyllä tulolla on maksettava tietty määrä veroa. Sen voi jakaa useammalle kuukaudelle jos huomaa ajoissa, tai maksaa kerralla joulukuussa. Eli enää ei ole mitään tehtävissä.
No voi mutta se uusi verokortti tulee olemaan noin sen lisäprosentin suuruinen niin mitä järkeä.