Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palstan lukijoiden joukossa spironolaktonin käyttäjiä?

Vierailija
19.11.2024 |

Ja nimenomaan sellaisia, jotka käyttävät tai ovat käyttäneet sitä hiustenlähdön hoidossa? Minkälaisia kokemuksia teillä on, ja ennen kaikkea, MITEN saitte reseptin?

Minä yritän taas saada reseptiä tähän lääkkeeseen, mutta hoitaja vaan viisasteli puhelimessa, että "sulla voi vaan olla vähän hiuksia luonnostaan". Lupasi sentään konsultoida lääkäriä asiasta, mutta enpä tuon perusteella odota liikoja. En oikein ymmärrä tuollaista asennetta, että "ei kyseessä välttämättä mikään sairaus ole". Saavathan miehetkin halutessaan kaljuuntumiseensa hoitoa (finasteridi) eikä kukaan heille sano että mitään ei voi tehdä kun ei kyse ole sairaudesta?! Vai sanooko?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi minuakin, jos jollain olisi tästä kokemuksia?

Vierailija
2/7 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai taas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sitä kusettamiseen, mutta on kyllä tukkakin pysynyt päässä. 

Vierailija
4/7 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneen käytän ja joo oli kyllä erittäin hankalaa saada resepti, ilmeisesti lääkärien mielestä täysin turha lääke tällainen "ulkonäöllisistä" syistä otettava pysyvä lääke, naisilla. :)

Vierailija
5/7 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jonkin aikaa verenpainetaudin hoitoon määrättynä,mutta en huomannut sinä aikana mitään erityistä hiusten kasvamista tai vahvistumista. Mulla ns.normi hiukset.

Vierailija
6/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jonkin aikaa verenpainetaudin hoitoon määrättynä,mutta en huomannut sinä aikana mitään erityistä hiusten kasvamista tai vahvistumista. Mulla ns.normi hiukset.

Tuon pointti ei olekaan vaikuttaa normaaleihin hiuksiin mitenkään, vaan sitä käytetään naistyyppisen kaljuuntumisen hoidossa blokkaamaan androgeenien hiustenlähtöä aiheuttavia vaikutuksia päänahassa. En ole lääkäri, joten selitys ei ehkä mennyt ihan nappiin, mutta sinne päin kuitenkin. 

Vierailija
7/7 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akneen käytän ja joo oli kyllä erittäin hankalaa saada resepti, ilmeisesti lääkärien mielestä täysin turha lääke tällainen "ulkonäöllisistä" syistä otettava pysyvä lääke, naisilla. :)

Niinpä niin. Todella monia naisten kokemia vaivoja vähätellään terveydenhuollossa. Hiustenlähtö (tai akne) ei toki ole vaarallista, mutta mielenterveyteen niillä voi olla suuria vaikutuksia. Akne on lisäksi vielä kivuliaskin. Siitäkin kärsin nuorena. Monesti myös kipuja ja muita arkielämää vaikeuttavia vaivoja vähätellään. Monille voisi merkitä paljon se, että ammattilainen edes osoittaisi hieman empatiaa, vaikka ratkaisua ei suoralta kädeltä löytyisi. Onneksi tällaisiakin lääkäreitä ja hoitajia löytyy, ja kiitokset heille arvokkaasta työstään. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä