Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saisin 27-vuotiaan poikani työelämään tai edes kouluun? "En ole koskaan ajatellut meneväni töihin. Ei vaan ole mun juttu." 😢

Vierailija
19.11.2024 |

Pelaa yöt pelejä ja nukkuu päivät. Kysyy aina unisena sängynpohjalta mumisten että kenelle hän muka on luvannut, että menisi tässä elämässä töihin. Sanoo haukotellen ettei varmasti pääsisi sängystä ylös, jos pitäisi mennä töihin. Kääntää kylkeä ja jatkaa nuokkumista.

Äitinä itkettää se, että olen näin pahasti epäonnistunut äitinä. Taloudellisestikin tekee tiukkaa elättää häntä.

Mitä tehdä?

Kommentit (295)

Vierailija
181/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin kuukauden aikaa hankkia työpaikka, muuten lentää pihalle. Tuossa ajassa kyllä löytää jonkun tavallisen hanttihomman. Kun poika pääsee työn makuun ja oppii olemaan normaalimpi ihminen, saattavat muutkin asiat alkaa motivoida enemmän, kuten itsenäistyminen ja jopa opiskelu. Yksinkertaista. 

Hanttihommiin on 100-200 työnhakijaa, joku Helsingin keskusta tietenkin erikseen, mutta muualla. poika nyt olli 8kk kotona ja erittäin aktiivisesti hakenut töitä ilman tulosta, toivessa että pääsisi Postin joulusesonkiin, kävi haastattelussa ja pieni mahdollisuus päästä kun kertoi että raskaammatkin pakettihommat sopii.

Vierailija
182/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskimpa se sun poikas mihinkään töihin pääse kun ei niitä töitä muillekaan ole jaossa, mutta miksi hän ei ole muuttanut omilleen?

Miksi muuten Suomessa patistetaan muuttamaan 18v omilleen mutta ulkkomailla asutaan jopa yli 30v perheen kanssa?

Jos/ kun joku asuu ulkomailla pidempään lapsuudenkodissaan, syitä voi olla mm. 

- työtön (ei valtiolta apua/ tukea/, korvauksia etc.)

- töissä, pienipalkkainen (palkka ei riitä asunnon vuokraamiseen/ ostamiseen)

jne.jne.

Mun ulkomaalainen ystävä ihmettelee, miksi lapset muuttaa niin aikaisin pois kotoa ja kauas pois vanhemmistaan ihankuin vihaisivat niitä. Sitten näkevät vain parin kk:n välein

Olen asunut koko aikuisiän ulkomailla ja kasvattanut yhden aikuisen matkan varrella. Hän on nyt 22 ja työelämässä. Asuu silti kotona,  kun ei ole mitään syytä muuttaa pois. Säästää palkasta sopimuksen mukaan. Paljon todennäköisemmin me vanhemmat muutetaan pois ja asunto jää lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että nyt on semmonen homma että poika joutuu muuttaa pois koska teet hänen huoneesta työhuoneen/kuntosalin/ toisen makuuhuoneen koska haluatte nukkua puolison kans erillään tms . Ilmoitat sen ystävällisesti ja innostuneesti uudesta asiasta, älä kysy lupaa. Sano että remppamateriaalit lähtee tilaukseen joulukuussa joten tammikuun alusta olisi hyvä olla hänellä oma koti. 

tsemppiä!

Vierailija
184/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi poikaa, joista toinen jo aikuinen ja omillaan. Nuorin on 15, jolla on kohta edessä jatko-opintoihin haku ysiluokan jälkeen. Olen sanonut jo nyt, että ala on valittava niin että töitä saa varmasti, sillä minä en ala aikuista ihmistä elättämään. Autan kyllä tarvittaessa jos elämä murjoo, mutta elättämään en ala tervettä työkykyistä ihmistä. Olen myös ohjeistanut, että tukien varassa ei ruveta elämään, että se ei saa ikinä olla vaihtoehto. Onneksi tästä ei ole tarvinnut vääntää. Kova olis pojalla hinku töihin jo nyt. Molemmille olen sanonut jo hyvin nuorena, että kotona saa asua toisen asteen koulutuksen ajan ja armeija-ajan, mutta sitten pitää jo pärjätä omillaan. En voisi ikipäivänä tehdä heille semmoista karhunpalvelusta, että rupeaisin paapomaan aikuisia poikia kotonani. Vanhempi poika pääsi suoraan valmistuttuaan töihin ilman mitään ongelmia. Toivotaan että nuoremmalle käy yhtä hyvin. Alansa ja intohimonsa on jo selvillä.

Ap, lakkaa paapomasta sinua selvästi hyväksikäyttävää poikaasi.

Vierailija
185/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei vaan ole vanhemmiksi. 

Vierailija
186/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian helppoa elää yhteiskunnan tuella. Pitäisi laittaa yhteismajoitukseen kuten armeijassa. Pieneen huoneeseen 10 tyyppiä kerrossänkyihin. Ei mitään omaa asuntoa Kelan piikkiin tai edes omaa huonetta. Yhteiset tietokoneet jotka ovat töitä eikä pelaamista varten. Pitäähän sitä olla kannustimia mennä töihin. Se että saa sitten oman asunnon ja pelata töiden jälkeen siellä.

Ei nuoria oteta mihinkään töihin ilman työkokemusta.

Jos jollain sukulainen joka palkkaa, on eri tilanne.

Hese, Subi, kaupan kassa jne.

Noihin on +300 hakijaa per paikka, ei oteta ilman koulutusta tai kokemusta.

Aika harvalla lukiosta opiskelemaan menevälläkään on kesätöitä kummempaa kokemusta ja niin vaan työllistyvät noihin paikkoihin. Omat nuoret työllistyivät heti

Selittelyn makua...

Vierailija
187/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis asuuko tämä lähes keski-ikäinen "poika" vielä kotona? Jos totta, niin häätö välittömästi vireille.

Keski-ikäinen? Keski-ikäinen on nykyään joku 45-50 vuotias

Itse näytin 27-vuotiaana hädin tuskin 20-vuotiaalta. Kiva tietää, että olin melkein keski-ikäinen jo tuolloin. :D

Vierailija
188/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Oma 8v. poikani pyytää saada tehdä palkattomien pikkukotitöiden päälle palkallisia kotitöitä. Siispä haravoi, tekee lumitöitä, pesee lattiat, kerää omenat jne. pientä korvausta vastaan. Mutta hänelle se euro tuntuu olevan suuri ja säästää sinnikkäästi. Kesällä ja syksyllä keräsi ämpäritolkulla mustikoita ja suppiksia kun lupasin ostaa jos kerää. Hoitaa partiokalenterien myynnin itse ja on ylpeä kun osaa ja saa myytyä. Tuossa iässä työnteko on vielä leikkiä, mutta arvokasta oppia, että ahkeruus kannattaa.

Sanoisin, että ole tuon poikasi kanssa nyt n. 20 vuotta myöhässä kasvatusasioissa. Mutta ehkä joku muu ottaa vinkistä vaarin.

Älkää antako lasten passivoitua pleikan ja tiktokin äärellä. Laittakaa rajat sille touhulle, te olette aikuisia, joten käyttäytykää kuten aikuiset. Lapset ulkoilemaan, liikkumaan, luontoon, harrastuksiin, pelien tilalle my

Meillä 6v lapsenlapsi kerää rahaa pleikkaan. Tilillä on toki mutta sitä hän ei tiedä vaan tekee pikku hommia ja kerää omaa rahaa. 

Leipoo papalle pullaa, vie pullot kauppaan, vie roskiksen ulos. Seuraavan vitosen saa kun kirjoittaa mummolle "kirjan". On juuri oppinut kirjoittamaan ja lukemaan ja kirjoittaa jo hienoja tarinoita! Samalla oppii.

Vierailija
189/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kuitenkin työttömyyskorvauksen. Eikö sillä elä. Oma kämppä ja asumustuki, toimeentulotuki lisäksi. Vuokratakuu sulta. Suosittelen nuorten ryhmää työtoiminnassa. Sellainen keskusteluryhmä.

Ei voi olla totta, että Suomessa maksetaan tuommoisille vetelille olmeille työttömyystukia, jos ei ole edes viitsinyt mennä opiskelemaan mitään alaa. Eihän hänellä ole pätevyyttä mihinkään muuhun kuin loisimiseen. Potki nyt hyvä äiti se poikasi opiskelemaan ja ulos kämpästäsi!

Vierailija
190/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin kuukauden aikaa hankkia työpaikka, muuten lentää pihalle. Tuossa ajassa kyllä löytää jonkun tavallisen hanttihomman. Kun poika pääsee työn makuun ja oppii olemaan normaalimpi ihminen, saattavat muutkin asiat alkaa motivoida enemmän, kuten itsenäistyminen ja jopa opiskelu. Yksinkertaista. 

Hanttihommiin on 100-200 työnhakijaa, joku Helsingin keskusta tietenkin erikseen, mutta muualla. poika nyt olli 8kk kotona ja erittäin aktiivisesti hakenut töitä ilman tulosta, toivessa että pääsisi Postin joulusesonkiin, kävi haastattelussa ja pieni mahdollisuus päästä kun kertoi että raskaammatkin pakettihommat sopii.

Vaikea uskoa. Kaupan kassalle yms. pääsee melkein milloin vain, kunhan vain hakee. Itse hain monen vuoden työttömyyden jälkeen kauppaan töihin, ja parin viikon sisällä sain työpaikan. CV:ni oli lievästi sanottuna vaatimaton. Menköön poikasi vaikka Mäkkäriin töihin. Halukkaalle 27-vuotiaalle kyllä löytyy töitä. 

Vierailija
191/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä 6v lapsenlapsi kerää rahaa pleikkaan. Tilillä on toki mutta sitä hän ei tiedä vaan tekee pikku hommia ja kerää omaa rahaa.

Leipoo papalle pullaa, vie pullot kauppaan, vie roskiksen ulos. Seuraavan vitosen saa kun kirjoittaa mummolle "kirjan". On juuri oppinut kirjoittamaan ja lukemaan ja kirjoittaa jo hienoja tarinoita! Samalla oppii."

Siinä onkin lapselle hyvä malli maailmaan kun elämän perusasiat kuten välittäminen ja läheisyys ovat palkkiota vastaan

Vierailija
192/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa. Kaupan kassalle yms. pääsee melkein milloin vain, kunhan vain hakee. Itse hain monen vuoden työttömyyden jälkeen kauppaan töihin, ja parin viikon sisällä sain työpaikan.

Nonni, onnittelut, että saot 200-300 hakijan joukosta paikan. Ne muut kun ei saanut

Vierailija
193/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti nyt jäitä hattuun. Pelaaminen on 1000 kertaa hauskempaa kuin töissä käynti. Kateelliset täällä vänkyttää kun eivät osaa pelata. Yhteiskunta elättää.

Vierailija
194/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä. Oma 8v. poikani pyytää saada tehdä palkattomien pikkukotitöiden päälle palkallisia kotitöitä. Siispä haravoi, tekee lumitöitä, pesee lattiat, kerää omenat jne. pientä korvausta vastaan. Mutta hänelle se euro tuntuu olevan suuri ja säästää sinnikkäästi. Kesällä ja syksyllä keräsi ämpäritolkulla mustikoita ja suppiksia kun lupasin ostaa jos kerää. Hoitaa partiokalenterien myynnin itse ja on ylpeä kun osaa ja saa myytyä. Tuossa iässä työnteko on vielä leikkiä, mutta arvokasta oppia, että ahkeruus kannattaa.

Sanoisin, että ole tuon poikasi kanssa nyt n. 20 vuotta myöhässä kasvatusasioissa. Mutta ehkä joku muu ottaa vinkistä vaarin.

Älkää antako lasten passivoitua pleikan ja tiktokin äärellä. Laittakaa rajat sille touhulle, te olette aikuisia, joten käyttäytykää kuten aikuiset. Lapset ulkoilemaan, liikkumaan, luontoon, harrastuksiin, pelien tilalle my

Meillä annetaan pieni viikkoraha jos huone on siivottu ja iänmukaisia kotitöitä tehnyt kun pyydetään (roskapussin vienti, tiskikoneen tyhjennys tms). Tuon rahan saa säästää tai ostaa vaikka karkkipäivän karkit.

Ei meillä lapset saa muuten ylimääräistä rahaa tai leluja aina kun keksivät jotain haluta. Jouluna ja synttäreinä tietysti saavat. Mutta jos tekee töitä ja säästää sinnikkäästi, voi niillä rahoilla tietysti ostaa kivoja juttuja. Kuitenkin kun raha on itse tienattu ja säästämiseen on mennyt aikaa, on sen törsääminen kaikkeen turhaan krääsään huomattavasti vähäisempää. Yhtäkkiä tavaroilla onkin aika korkea hinta ja miettivät raaskivatko ostaa ja riittääkö raha. Oman rahan käyttöä tuntuvat harkitsevan paljon tarkemmin kuin jos pyytävät kaupassa muuten vaan kokeilumielessä jotain. Aina sanon, että voit sen saada,mutta pitää ostaa omalla rahalla. Kiinnostus lopahtaakin nopeasti.

Vierailija
195/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian helppoa elää yhteiskunnan tuella. Pitäisi laittaa yhteismajoitukseen kuten armeijassa. Pieneen huoneeseen 10 tyyppiä kerrossänkyihin. Ei mitään omaa asuntoa Kelan piikkiin tai edes omaa huonetta. Yhteiset tietokoneet jotka ovat töitä eikä pelaamista varten. Pitäähän sitä olla kannustimia mennä töihin. Se että saa sitten oman asunnon ja pelata töiden jälkeen siellä.

Ei nuoria oteta mihinkään töihin ilman työkokemusta.

Jos jollain sukulainen joka palkkaa, on eri tilanne.

Hese, Subi, kaupan kassa jne.

Noihin on +300 hakijaa per paikka, ei oteta ilman koulutusta tai kokemusta.

En kyllä jaksa uskoa, että jokaiseen Subiin tai Heseen tai kassalle on kolmesataa hakijaa per paikka, mutta kannattaa siitä huolimatta hakea, koska usea tuntemani nuori on niihin päässyt. Eikä kannata odottaa ilmoitusta vaan mennä kyselemään niistä suoraan. 

Vierailija
196/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos tuossa iässä on parisuhdeasioissa ja seksissä täysin kokematon.. toivoa ei enää ole. Eikä siinä paljoa kannata töihin mennä muiden pilkattavaksi. Tuossa iässä miehen tulee olla jo erittäin kokenut naisten suhteen.

Tilastokeskuksen mukaan suomessa on yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä nuoria naisia.

Väistämättä merkittävä osa nuorista miehistä jää seksuaalisesti kokonaan kokemattomiksi, neitsyiksi.

Suuri kysymys on mitä noilla ylijäämämiehillä tehdään joille ei omaa rakasta ole koskaan olemassakaan, eikä työpaikkaa, myösmiesten työttömyys on naisia suurempaa ja työt useammin YT-rumban runtelemalla yksityisellä sektorilla. Eutanasia tulkisi sallia, jotta nuo vailla tulevaisuutta oleva miehet voisi itse päättää jäävätkö koko elämäksi yksin ja työmmiksi, kärsimään.

Olen vuosia sanonut, että tästä sukupuolivinoumasta koituu vielä isoja ongelmia, mutta se on kuin tuuleen huutaisi. Tähän maahan otetaan jokavuosi tuhansia nuoria miehiä ja vain kourallinen naisia, mikä voisi mennä vikaan.

Vierailija
197/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kuitenkin työttömyyskorvauksen. Eikö sillä elä. Oma kämppä ja asumustuki, toimeentulotuki lisäksi. Vuokratakuu sulta. Suosittelen nuorten ryhmää työtoiminnassa. Sellainen keskusteluryhmä.

Ei voi olla totta, että Suomessa maksetaan tuommoisille vetelille olmeille työttömyystukia, jos ei ole edes viitsinyt mennä opiskelemaan mitään alaa. Eihän hänellä ole pätevyyttä mihinkään muuhun kuin loisimiseen. Potki nyt hyvä äiti se poikasi opiskelemaan ja ulos kämpästäsi!

Kyllä siihen tulee Kelalta odotusaika, jossei ole koulutusta. Ei tää jamppa suoraan työt tukea hakiessaan saa. Siihen odotusaikaan ei ole ikärajaa eli 40v kouluttamaton odottaa myös.

Vierailija
198/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vuosia sanonut, että tästä sukupuolivinoumasta koituu vielä isoja ongelmia, mutta se on kuin tuuleen huutaisi. Tähän maahan otetaan jokavuosi tuhansia nuoria miehiä ja vain kourallinen naisia, mikä voisi mennä vikaan."

Maailmassa on aina ollut hitunen miehiä enemmän kuin naisia. Tämän takia naisista on ollut aina kova kilpailu, ja en tiedä, että ymmärtävätköhän miehet edes, että jokainen heidän t.appamansa nainen on pois deittailupoolista

Vierailija
199/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks pitäis varmaan tehdä selväks mitä haluu opiskella? Onko alalla töitä? Motivaatiota tarvitaan varmaan. Jos pelaa niin onhan pelialakin olemassa.

Vierailija
200/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos tuossa iässä on parisuhdeasioissa ja seksissä täysin kokematon.. toivoa ei enää ole. Eikä siinä paljoa kannata töihin mennä muiden pilkattavaksi. Tuossa iässä miehen tulee olla jo erittäin kokenut naisten suhteen.

Höpöhöpö. Itse menetin neitsyyteni "vasta" 20 v, ja sitten olin yhden ja ainoan naisen kanssa seuraavat 7 vuotta. Vasta 30-vuotiaana aloin taas deittailemaan pitkän tauon jälkeen. Olin ollut toki pitkässä parisuhteessa, mutta lopulta "vain" yhden naisen kanssa, eli ns. kokematon. Helppoa oli kuitenkin hypätä takaisin deittailuun, ja naisia on tarjolla ehkä vähän liiaksikin. Koskaan ei ole liian myöhäistä kehittää itseään asiassa kuin asiassa, ei niin että ylenpalttinen romanttinen kokemus olisi mielestäni hyve tai itseisarvo, usein päinvastoin.  

No aika erikoinen kaveri olet jollain tavalla, jos naisia oli tarjolla ihan liiaksi asti. Vai puhuitko jostain muusta kuin nettideittailusta? Itse pääsin aiemmin treffeille ihan ok, mutta koskaan ei kyllä mitään ylitarjontaa ole naisista ollut...

M35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan