Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saisin 27-vuotiaan poikani työelämään tai edes kouluun? "En ole koskaan ajatellut meneväni töihin. Ei vaan ole mun juttu." 😢

Vierailija
19.11.2024 |

Pelaa yöt pelejä ja nukkuu päivät. Kysyy aina unisena sängynpohjalta mumisten että kenelle hän muka on luvannut, että menisi tässä elämässä töihin. Sanoo haukotellen ettei varmasti pääsisi sängystä ylös, jos pitäisi mennä töihin. Kääntää kylkeä ja jatkaa nuokkumista.

Äitinä itkettää se, että olen näin pahasti epäonnistunut äitinä. Taloudellisestikin tekee tiukkaa elättää häntä.

Mitä tehdä?

Kommentit (295)

Vierailija
221/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksipalkinto kun vein roskat.Noniin vaimo pyllystyhän pöytää vasten"

No tätä mä just aattelin itekkin, että tollasella kasvatuksella vielä tulee

Vierailija
222/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 22v poika asuu vielä kotona. Sai vakituisen työpaikan, käy kolmivuorotyössä. Muuten se oikeastaan vaan pelaa. Ostaa itse ruokansa, maksaa omat laskunsa ja osan yhteisistäkin, pyykkää omat pyykkinsä, osallistuu kotitöihin. Auttaa aina kun pyydetään. 

En ikipäivänä katsoisi päältä, jos hän ei kävisi töissä ja vaan pelaisi ja nukkuisi ja söisi minun ostamiani ruokia ja muutenkin odottaisi täyttä ylöspitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

häätö. se ei ole vaihtoehto -menenkö töihin- kaikki menee. eri asia jos joukottain teitä irtisanotaan sanerataan jne. mutta sua ei yksin irtisanota,elä siihen malliin.et anna pennulle rahaaa,et tee ruokaa, jos ei opettele kotitöitä,ihan siitä miten lattiakaivot,ikkunat,pyykit jne kotia hoidetaan, siinä ovi. voit hakea häätöä. kylässä saa käydä,mutta ei tyjennetä kaappeja. ja opetat miten budjetoidaan,eka vuokra,mitä laskuja tulee, sähkä,paljonko ruokaa,vakuutus, jääkaapin pesu, siivous, lattiapesu. 

nyt opetellaan eömistä. ja alkaa maksamaan kotiin, saa kaiken valmiina. jos ei suostu-häätö- mutta silti hän saa muuttaa viimein pois. odotusaikana tekee aikuisten asioita. onko hän eläkeläinen. mt eläke vai fyysinen rajoiute,neuro tms. millä elää. osallistuuko kodintöihin. tuoko laumaa kotiin,syökö nekin sun kaapit tyjäksi... sulla jo oikeus nauttia omasta rauhasta.  juttele tukihenkilölle sosiaalitoimeen,hän auttaa häätöprosessissa.

Vierailija
224/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa masentuneelta. Sanoi kuka mitä tahansa, normaali ja terve mies ei halua elää tuolla tavalla. 

on monia mielensairauksia tai neurologisia syitä,myös luonnevikaa,heikko kasvatus tai ihan vaan laiskuus. myös heikko äly,pelko ettei selviydy ulkomaailmassa,muita pelkoja. mielisairaus jopa joka eri kyuin mielensairaus. jne. 

Vierailija
225/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pillua niin miksi ihmeessä pitäisi kiduttaa itseään töissä. 

Sieltä saa rahaa, jolla voi ostaa niitä palveluita. Itse tuossa tilanteessa ostaisin kyllä mielenterveyspalveluita.

Vierailija
226/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko muuttaa sun luo? Töissäkäynti vituttaa ja mitään naista tule ikinä saamaan, niin sama se olis olla joku työtön joutomies.

Vierailija
227/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pillua niin miksi ihmeessä pitäisi kiduttaa itseään töissä. 

Sieltä saa rahaa, jolla voi ostaa niitä palveluita. Itse tuossa tilanteessa ostaisin kyllä mielenterveyspalveluita.

Eli siis pillua

Vierailija
228/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvänä voin kertoa että työelämä on nykyään täysin perseestä. Kaikki on niin toksista, eikä välttämättä ollenkaan maskuliinisella tavalla. Kuka sellaiseen haluaa osallistua ellei saa todella hyvää palkkaa?

Vierailija
229/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamii näytä t*ssi

Vierailija
230/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun poikasi on todella surullinen tapaus.

Vierailija
231/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ,että olisi pitänyt tehdä jotain hieman aiemmin.

Vierailija
232/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole epäonnistuja mutta olet liian kiltti . Olisin samanlainen luultavasti vanhempana xD

Vierailija
233/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset etsi hänelle omaa vuokra-asuntoa jostain siitä lähistöltä? Sitten annat hänelle vähän aikaa itsenäistyä mutta voit käydä siellä kylässä viikon välein auttamassa jos jotain tarvitsee. Moni on myös sanonut että varmaan parisuhde auttaisi

Vierailija
234/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aloituksessa  ei ole yhtään mitään siitä onko oikeasti asioista keskusteltu ja miten ihmeessä asiat ovat päässeet tuohon pisteeseen.. jos on todennut vaan aina suorilta käsin todennut ei tuosta pojasta ole mihinkään niin saa siinä pikkasen itseäänsäkin syyttää .. mutta miksi ihmeessä poika ei ole halunnut muuttaa pois .. luulis että haluaisi itsenäistyä... 

Mä en osaa itse tuohon edes vastata miksi en "halunnut itsenäistyä aiemmin". Tunsin kyllä itseni ihan itsenäiseksi vaikka asuinkin äitini luonna tuonne 28v. Kai se oli joku pelko etten pärjää yksin. Mutta ihan helppoahan tämä on

Vierailija
235/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hänen pitäisi nyt löytää itselleen varakas vaimo. Ehkä sieltä Gambian lentojen lähtöselvitysjonosta tärrpäisi?

Vierailija
236/295 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten eräs vanhempi työkaveri kertoi näin:

Ensin puolisolle totesi, että joko poika lähtee tai hän itse. Sopi vaimonsa kanssa, että velttoilua tai rellestystä ei enää siedetä. Sitten haki pankista tililtään sen verran rahaa, että sillä pärjää hotellissa viikon. Sitten löi pojalleen rahat kouraan ja näytti ovea evästäen, ettei takaisin ole tulemista ennen kuin elämä on hallussa. Otti kuulemma koville, mutta otti poikakin opiksi, järjesti elämänsä, ja ovat nyt hyvissä väleissä.

Kova temppu, mutta taisi isä tuntea poikansa. Psyykkiset sairaudet pitää tietty hoitaa.

Saman, tosin karvalakkiversiona, ilman rahaa, ilman hotellia 18 v. läpikäyneenä voin vakuuttaa kaikille vastaavaa temppua harkitseville isille että varmasti löytyy parempia tapoja.

Hyvät välit, jotka arvatenkin ovat harvinaisuus vastaavissa tapauksissa, eivät kuitenkaan ole ne parhaat mahdolliset tuollaisen jälkeen. Vähintäänkin kannattaa isänä käydä itse kokeilemassa kadulla asumista juurkin tähän aikaan vuodesta, niin on keväänkorvalla kotiin palatessa kokemusta rikkaampi ja tietää mihin on lapsensa lähettämässä.

Vierailija
237/295 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olla jo kiire. Vaikka 27-vuotiaana pääsisi kouluun ja valmistuisi 30-vuotiaana, niin työnantajat katsovat karsaasti jos sen ikäisellä ei ole työkokemusta.

Itse heräsin syrjäytymiseeni 22-vuotiaana, ja pääsin työelämään opiskelemalla lähihoitajaksi. Ei tämä ole sitä työtä mitä haluan tehdä, mutta ajattelin että vain hoitoalalla on niin paljon pulaa työntekijöistä että minäkin kelpaan. 

Vierailija
238/295 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeä tapa saada poika omilleen on muuttaa yksiöön. Toteat että siellä ei ole pojalle tilaa, joten muuttakoot omilleen.

Vierailija
239/295 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää siis ATK:sta, ohjaa hänet tuottamaan OF-sisältöä, pyllyleikeillä saa seuraajia ja eräs säätiö voi antaa ilmaista rahaa.

Vierailija
240/295 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillehän pitäisi antaa mitalli kun on elättänyt poikaa, eikä työntänyt väkisin pois kotoa veronmaksajien elätettäväksi. Eiks näitä nyt ole valtiolla jo ihan tarpeeksi, koska kovasti leikataan ja leikataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi