Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saisin 27-vuotiaan poikani työelämään tai edes kouluun? "En ole koskaan ajatellut meneväni töihin. Ei vaan ole mun juttu." 😢

Vierailija
19.11.2024 |

Pelaa yöt pelejä ja nukkuu päivät. Kysyy aina unisena sängynpohjalta mumisten että kenelle hän muka on luvannut, että menisi tässä elämässä töihin. Sanoo haukotellen ettei varmasti pääsisi sängystä ylös, jos pitäisi mennä töihin. Kääntää kylkeä ja jatkaa nuokkumista.

Äitinä itkettää se, että olen näin pahasti epäonnistunut äitinä. Taloudellisestikin tekee tiukkaa elättää häntä.

Mitä tehdä?

Kommentit (295)

Vierailija
241/295 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vai ole sellaista kunnianhimoa tai motivaatiota työntekoon. Olen itse tuollainen, en saa koskaan juuri mitään aikaiseksi. Ainoastaan kun piti säästää reisuuun niin sain motivaation työntekoon. Lisäksi väsyn tosi herkästi ihmisten seurassa ja koko ajan pitäisi olla joki rooli päällä. Kouluissa olin aina kiusattu ja sitä on jatkunut myös työpaikoilla, huomaavat etten sopeudu joukkoon. 

Minulla ainoa syy haluta töihin on se tietynlainen vapaus. En tahdo olla minkään Kelan orja, jota voi hyppyyttää, odotuttaa ja käskyttää. Töihin voi myös aina vedota, kun haluaa tuntea itsensä vähän paremmaksi ihmiseksi. Ehkä joku osa minusta haluaa "kuulua joukkoon." Mutta kyllä minä kaikesta huolimatta vihaan työntekoa. Kotityöt ovat kyllä kivoja. Ehkä yrittäjänä voisin viihtyä töissä. En voi sietää käskyttelyä.

Vierailija
242/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuminen! Se kuule auttaa, joten älä hävitä tietokonetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistolle suoli-ilmoitus. Ei ole normaalia 

Vierailija
244/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille mitä on elämä ilman rahaa. Sähkö pois, ruoka pois, pihalle nukkumaan, vaatteet pois.

En kai minäkään tekisi hetkeäkään töitä jos joku muu minua elättäisi.

Vierailija
245/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ja ongelma on täysin äidin puolella, joka elättää 27-vuotiasta miestä.

Heität vain hankeen pärjäämään. Eläimetkin osaavat vierottaa poikasensa.

Vierailija
246/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä se pihalle.

Vierailija
247/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanpa olet sen antanut olla. En mä tiedä. Mä tönin oman poikani kesätöihin jo teininä.

Onko hällä joku koulutus? Jos ei niin nyt keväällä hakemaan kipin kapin. Ja sitten työpaikkaa etsimään.

Mun lapset opiskeli ja kävi töissä samaan aikaan. Ei ollut muita vaihtoehtojakaan kun rahat oli tiukilla.

Niin minunkin lapset olivat kesätöissä lomilla ja ihan itse hommasivat työpaikkansa jo teini-iässä eikä ollut meillä rahasta kiinni. Kun myöhemmin lukion jälkeen opiskelivat ammattiin sama tyyli jatkui. Annoimme kyllä rahaakin tilanteen niin vaatiessa.

Mielestäni on vanhempien tyhmyyttä antaa teinien loisia lapsuuden kodissa, jotkut eivät teetä edes koti/pihatöitä tai siivoa omia jälkiään. Tämä jos mikä on karhunpalvelus omille lapsilleen - ei rakkauden osoitus!

Vierailija
248/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ei vaan ole suomalaisen nuoren juttu, se tykkää nukkua ja pelata ja jotain muuta.

Onneksi meillä on näitä Kunta Kintejä, jotka tulevat siivoamaan ja muuta.

Toki kun nuo töissä käyvätkin nostavat palkan päälle saman verran tukia, mitä maksavat veroja, niin mistähän sitä verokertymää jatkossa tulee?

Vierailija
249/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ei vaan ole vanhemmiksi. 

Eikä kaikista ole kasvattamaan lapsiaan yhteiskuntakelpoisiksi ja nyt ei ole kyse niistä, joilla on ns muita vaikeuksia, kuten joku sairaus..

Vierailija
250/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla tyttöystävää? 🥺

Vierailija
251/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heität rojuineen pihalle ja vaihdat lukot oviin.

Vierailija
252/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pojalla tyttöystävää? 🥺

Mitä sillä asialla on tämän kanssa tekemistä?

Naisten tehtävä ei ole paapoa miehiä ja tehdä heistä yhteiskuntakelpoisia, ei äitieneikä tyttöystävien.

Vierailija
253/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla vaan. Siinä sulla on omaishoitaja valmiina

Vierailija
254/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sun tehtävä. Ehkä amiksessa on aikuisilta-monimuotokoulutuksia joskus. Ei ole välttämättä työpaikkoja. Ihmiset ovat myös erityisiä, kaikki ei sovi kaikkeen.

Vierailija
255/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi leikkaa nyt jumalauta se napanuora jo poikki. Pistät loisen etsimään oman asunnon, koulutusta ja/tai työtä ja hakemaan itse mahdolliset tuet niin sinäkin voit vihdoin alkaa elää omaa elämääsi kotipiikana ja passaajana olemisen sijaan.

Vierailija
256/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, pakko olla trolli???

Vierailija
257/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla vaan. Siinä sulla on omaishoitaja valmiina

Sitten jos /kun tulee mt ongelmia niin käy pian äitinsä kimppuun. Jos eristäytyy neljän seinän sisälle. 

Vierailija
258/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että hänellä joku masennus tjsp. Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin/soskuun tai mistä nyt saakaan apua.

Tämä.

Vierailija
259/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat periä vuokraa laiskurilta. Ja myös osa kotitöistä pakolliseksi. Tai sitten heität kadulle. Ihan itse olet soppasi keittänyt paapomalla aikuista ihmistä kuin jotain pikkulasta.

Heität kadulle?? Herranjumala täälä on kylmiä ihmisiä. Ei se ihmisen oma syy ole jos dopamiinitasot alhaalla, eikä jaksa/ole motivaatiota tehdä mitään. Kaikkihan toteuttaisi unelmiaan ja tekisivät rahaa, jos olisi voimia siihen. Ei kai kukaan valitse jäädä kotiin kituuttamaan minimirahoilla jos on vaihtoehtoja.

Vierailija
260/295 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, vaikka kulnka tekisi pahaa niin nyt olisi korkea aika ja viimeinen hetki katkaista napanuora ja sanoa, että elättäminen, hyysääminen ja passaaminen loppuu ja saat alkaa ottamaan miehen lailla vastuun elämästäsi ihan itse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän