Voihan hd
Kertokaapa viisaat miksi täsmälleen samanmerkkinen ja yhtä aikaa ostettu töllötin näyttää hd-kanavat kaapelitalossa, mutta ei antennitaloudessa? Onko syy antennissa vai missä? Samalla antennilla kuitenkin näkyy uuden älytelkkarin hd-kanavat?
Kutsunko tv-pasin laittamaan uuden antennin vai 3 uutta telkkaria vai jätänkö osan perheestä ilman omaa telkkua?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ostohousut joo, mutta ostanko 3 telkkaria, antennin vai digiboxin?
Eri viritin? Siis identtiset töllöt, yhtä vanhat ym. mutta kaapelilla hd näkyy, mutta tässä meillä antennin kanssa ei.
Kanavahaun kyllä osaan tehdä eli se ei ole probleemi. Ap
Sun telkussa on 2 viritintä
Hei, auttakaa!! Mulla näkyy tvstä nyt sekä nää uudet hd kanavat että ns vanhat kanavat. Tarkoittaako tämä sitä että tvtä ei tarvi vaihtaa keväällä? Vai näkyykö nämä nyt kaikilla rinnakkain, eli kaikilla näkyis sekä hd että vanhat kevääseen saakka, ja sitten poistuu molemmat kanavatyypit jos ei ole oikeaa vehjettä?
Kyllä niitä digibokseja myydään edelleenkin aliexpress.com, amazon.de, satshop.fi, verkkokauppa.com. https://hinta.fi/g44/digiboksit
Minkä hintaista digiboksi etsitte? Noista löytyy niitä alle 40e hintaisia. Toimivuus voi olla mitä vain.
Kun nykyinen tv lakkaa toimimasta niin en osta uutta. Olen nähnyt uusinnat niin monta kertaa, että muistan ne loppuikäni.
Vierailija kirjoitti:
Hei, auttakaa!! Mulla näkyy tvstä nyt sekä nää uudet hd kanavat että ns vanhat kanavat. Tarkoittaako tämä sitä että tvtä ei tarvi vaihtaa keväällä? Vai näkyykö nämä nyt kaikilla rinnakkain, eli kaikilla näkyis sekä hd että vanhat kevääseen saakka, ja sitten poistuu molemmat kanavatyypit jos ei ole oikeaa vehjettä?
Toimii hyvin! Ei tarvitse ostaa uutta. Hd kanavat jää ja sd-kanavat poistuu. High-definition television HD, Standard-definition television SD. Joillain on vanha televisio, sisältää vanhaa elektroniikkaa. Sen vanhan tv:n mikropiiri(viritin) ei osaa purkaa lähetyssignaalia joten se ei osaa näyttää kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii hyvin! Ei tarvitse ostaa uutta. Hd kanavat jää ja sd-kanavat poistuu. High-definition television HD, Standard-definition television SD. Joillain on vanha televisio, sisältää vanhaa elektroniikkaa. Sen vanhan tv:n mikropiiri(viritin) ei osaa purkaa lähetyssignaalia joten se ei osaa näyttää kuvaa.
Kiitos! Se vaan tässä ihmetyttää että digiboksin viritin on dvb t, ei dvb t2.
Ilmeisesti myös kaapelikavien ei-hd kanavat poistuvat keväällä? Vai poistuvatko?
Mulla on Sony Bravia jossa valmistusvuosi 2008. Onko romujätettä?
Sitten löysin varastosta Digiboxin DVB-T-620 HDD. Sama kysymys.
Kiva jos joku vastaisi 😀
Eikö telkkareissa ole ollut jo pitkään sekä kaapeli- että antenniviritin? Yksi telkkari siis riittää, kunhan se on uusi.
Joku semmonen sisäantennimötikkä pöydälle.
Miks ihan sama tv näkyy kaapelilla hd muttei antennilla?
Vierailija kirjoitti:
Miks ihan sama tv näkyy kaapelilla hd muttei antennilla?
Koska siinä on viritin sekä kapelikanaville että antennilähetyksille. Antennilähetykset muuttuivat niin että tarvitaa tv tai boksi joka tuke DBV-T2-lähetyksiä. Minä ratkaisin ongelman ostamalla mökille T2-lähetyksiä tukevan boksi 70 eurolla, vanha Samsung jatkoi näin elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva jos joku vastaisi 😀
Söin äsken 400g makaronilaatikkoa jossa oli päiväys mennyt lauantaina, tuleeko minulta iltapäivään mennessä löysä paska?
Vierailija kirjoitti:
Oli monta vuotta valmistautua kyllä, mutta ei ne telkkarit halpoja olleet ennen, eikä nyt. Minulle riittäisi yksi toimiva tv, mutta en asu yksin. Luulin tyhmyyksissäni että selvitään antennin vaihdoksella tai digiboxilla. Ap
Digiboksilla selviät. Meillä 2 kpl. Vanhaa tv. Molemmat saivat digiboksit ja kaupan päälle tuli vielä tallennusmahdollisuus usb tikulle ja toimii. Hinta 20e kpl. En todellakaan maksanut uudesta tv kun vanhat toimii täysin. Kiinan ihmemaasta tuota digiboxia saa ja tulee 2 viikkoa. Laittakaa sana kiertämään ja vähentäkää elektroniikka romun määrää!
Kiitos vastanneille 😀 Boxi hankittu.
Kertokaapa tietäjät mikä on sellainen tv jota vanhuskin osaisi käyttää eli ei-älykäs, eikä pelkällä "joystick" -tyylisellä kaukosäätimellä ohjailtava. 90+ ja 80+ mummelit joutuu uudet tv:t hankkimaan ja tarvitsevat todellakin helppokäyttöiset vekottimet. 📺
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa tietäjät mikä on sellainen tv jota vanhuskin osaisi käyttää eli ei-älykäs, eikä pelkällä "joystick" -tyylisellä kaukosäätimellä ohjailtava. 90+ ja 80+ mummelit joutuu uudet tv:t hankkimaan ja tarvitsevat todellakin helppokäyttöiset vekottimet. 📺
Eikö kellään vinkkei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva jos joku vastaisi 😀
Söin äsken 400g makaronilaatikkoa jossa oli päiväys mennyt lauantaina, tuleeko minulta iltapäivään mennessä löysä paska?
Sä olet löysä paska!
digi digi