Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä varten valmistajat eivät voi tehdä TERVEELLISIÄ valmisruokia?

Vierailija
18.11.2024 |

Eletään jo vuotta 2024 kuitenkin. Silti sitä samaa höttöpskaa melkein jokainen valmisateria. Kasvikset puuttuu, liikaa vääränlaista rasvaa, lisättyä sokeria ja siirappia.. liian vähän proteiinia..

Suututtaa tuollainen. Halvinta mitä löytyy laitetaan vaan pakettiin ja syötetään lihovalle kansalle..

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden pitää säilyä kauan siellä hyllyssä, siksi pitää käyttää paljon suolaa ja säilöntäaineita. Jos muuten ei saada vähemmän terveellistä, niin lisätään sitten kermaa, joka ei muuten oikein mene kaupaksi.

Naapurin pulska rouva ihmitteli kun hän syö joka päivä rasian perunaSALAATTIA, niin silti lihoo. Ei se oikein ole salaattia nähnytkään, majoneesissä pottuja ja suolaa.

Okei. Mainitse pari valmisruokaa, joissa on paljon säilöntäaineita. 

Vierailija
22/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä joku kokkikartanon makaronilaatikko juuri eroa kotonatehdystä.

Kokkikartanon lihamakaronilaatikko ei ole mitenkään erityisen hyvää. Osaan itse tehdä paljon paremman makuista lihamakaronilaatikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri koukuttaa (esim. maksalaatikko) ja suola saa maistumaan paremmalta.

Kai olette hoksanneet että kokkikilpailuissa aika usein tuomaristo kaipaa lisää suolaa maun takia.

Vierailija
24/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartano on ihan Snellmanin valmistamaa.

Vierailija
25/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku nehän olisi kaikki silti PROSESSOITUJA...

Vierailija
26/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartano lohilaatikkokin ylikehuttua, lidlinkin parempaa.

Vierailija
27/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä joku kokkikartanon makaronilaatikko juuri eroa kotonatehdystä.

Kokkikartanon lihamakaronilaatikko ei ole mitenkään erityisen hyvää. Osaan itse tehdä paljon paremman makuista lihamakaronilaatikkoa.

Ravintosisällön osalta.

Vierailija
28/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruokana toivoisin Sinisimpukoita valkoviinissä.

Tuoreita Ahvenfileitä Kasvisgratiinin kera.

Jättiravunpyrstöjä ja Mätikastikkeella.

Miksei kukaan valmista. Olisin valmis maksamaan 3e annos. Voisin kerran vuodessa ostaa...

Vierailija
29/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkikartano on ihan Snellmanin valmistamaa.

Mitä merkitystä sillä on kuka tuon tuotemerkin omistaa?

Vierailija
30/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin raakkuja homejuustokastiikkeessa ja mahdollisimman tuoreena ja ei yliajettuja kiitos.

Vierailija
31/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitteko valmiit maksamaan enemmän kunnon aineista tehdystä ruoasta?

Terveelliset ja laadukkaat ainekset maksaa automaattisesti ja vääjäämättä enemmän mikä sitten näkyisi hinnoissa.

Ilmaiseksi kukaan ei ala valmistaa yhtään mitään.

Näinkö se on myös ns. kotona kokkaavien kohdalla? Täälläkin jankutetaan, että terveellinen ruoka ei ole kallista. Miksi sitten valmisruokana myyty eineslihapulla pussimuusilla muuttuu kalliiksi ruoaksi, kun se pakataan?

Porkkana on halpaa, ja sopii monille. Palkokasvit ovat halpoja. Pieni määrä jauhelihaa ei maksa paljoa. Eikö ole osaamista vai tahtoa tehdä terveellisiä valmisruokia?

Valmissalaatitkin ovat järkyn kalliita. Puolet annoksesta halpaa jääsalaatti, pari pientä tomaatinpalaa ja pieni proteiinilisuke.

Vierailija
32/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, teen itse ruokani ja ostan monenlaisia juureksia ja kasviksia siihen ja vain pienen määrän kalaa tai kanaa. Riittää annos pariksi päiväksi, jopa kolmeksi. Toki joskus syön pastaa (esim maissi- tai linssipastaa) kastikkeen kera. Juustoa en enää juurikaan käytä, siksi on paino lopultakin alkanut pysyä normaalina.

Minä taas syön "clean eating" mukaan. Juustoja, jugurttia ja rahkaa menee. Kun aloitin 7 kk sitten oikein todella clean eatingin (ei ole vegaani) niin nyt olen sitten laihtunut 12 kg tässä ajassa. Oikeastaan piti saada painoa vain 5 kg pois, mutta hyvä näin. Valmisruokia ja fast food ruokia en ennenkään koskaan syönyt. 

Vierailija
33/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta nykyisinkään valmisruokaa kuin poikkeustilanteissa, enkä ostaisi jatkossakaan, vaikka se olisi näennäisesti terveellistä. Osasyy on se, että kläytän paljon vähemmän suolaa kuin suomalaiset (tai ruokavalmistajat) keskimäärin, käytän enemmän muita mausteita/yrttejä ja vältän keinotekoisuutta muutenkin. En pidä ruoanlaitosta, mutta kun teen, niin teen sitten paljon ja laitan annosaterioihin pakkaseen - eli valmisruokaa. En usko, että teolliset valmistajat voisivat pistää annosten hinnan niin alas, että kokisin järkeväksi ostaa niitä, koska takaraivossa on kuitenkin ajatus siitä etten kuitenkaan tykkäisi mausta

Vierailija
34/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveelliset ja laadukkaat ainekset maksaa automaattisesti ja vääjäämättä enemmän mikä sitten näkyisi hinnoissa.

Ilmaiseksi kukaan ei ala valmistaa yhtään mitään.

Voitaisiin ihan aloittaa siitä ettei sitä sokeria saa laittaa ruokaan. Sillä jo saa hintaa alas ja sen rahan voi käyttää johonkin muuhun.

Yksikään noista ainesosista ei ole ilmainen ja pelkästään vaihtamalla tai poistamalla ne huonot aineosat moni ruoka olisi terveellisempi.  Kilpailu pitäisi kyllä huolen ettei hinnat nouse liikaa, jos kaikki ihmisille ei terveellinen kiellettäisiin valmisruuista. 

Mutta siltikin otetaan vaikka valmistee esimerkiksi. Ei ole mitään syytä miksi sokeriton tee maksaisi enemmän kuin pullollinen teetä, jossa on sokeria. Sen pitäisi olla sen sokerin hinnan verran matalampi hinnaltaan. Mutta ei ole, koska sitä myytäisiin terveellisenä vaihtoehtona ja olisi siksi kalliimpi. 

Vierailija
35/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten, kun ne eivät mene kaupaksi. Suurin osa terveellistä ruokaa haluavista ovat kiinnostuneita siitä, mitä suuhunsa laittavat ja näin ollen valmistavat itse ruokansa. Sitten on se porukka, jota ei alkuunkaan kiinnosta ja he ostavat valmisruokia, jotka ovat heidän mielestään hyviä eli rasvaisia ja suolaisia. 

Mä syön valmisruokia, koska olen laiska, mukavuudenhaluinen eikä mua voisi kiinnostaa ruoanlaitto pätkääkään. Koska ei ole mitään ihmepilleriä, jonka voisin syömisen sijaan syödä niin valmisruoat on mulle just hyvä vaihtoehto. En nauti niistä, enkä haluakaan. 1/2 valmisruoka ja pussillinen (200-250 g) pakastekasviksia mikroon ja siinä on mulle ihan riittävä ateria.

Vierailija
36/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä. Usein ostan Mattila Brosin juures-halloumi-annoksen tai riisi-curry-annoksen. Ei mielestäni ole mitenkään älyttömän epäterveellistä.

Vierailija
37/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjäthän tykkää siitä, että koukuttavaa sokerihiilariroinaa myydään, niin se käy jatkossakin kaupaksi. Ja mietis jos samat tahot omistais sairastuttavan ruokateollisuuden lisäksi vielä lääketehtaat, niin kuinka rikkaaksi sitten tulis?

Vierailija
38/46 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkku classic lasagne on ainakin hyvää, tosin maksaa kaupoissa yli 8€.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/herkku-classics-lasagne-380g/6430075130052

No ei tuosta syö aikuinen ihminen kuin kerran ja silti olisi nälkä. Muuten hyvä kyllä .

Vierailija
39/46 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan parhaita raaka-aineita, luomuna, myös mausteet ja valmistan ruoat itse. Pesen salaatit huolellisesti. Minulle ruoka on lääke, mutta myös nautinto.

Syön välillä ulkona, mutta useimmiten petyn. Ainoastaan fine dining -annokset ja maistelumenut peittoavat omat annokset, mutta eihän niitä kukaan omasta rahapussista maksa.

Eli, eineksissä mietitään aina katteita. Osta halvalla raaka-aineet - myy kalliilla.

Kallista raaka-ainetta yleensä proteiinia (kala, liha), on minimaalisen vähän. Mausteilla (halvoilla) niistä tehdään mahdollisimman hyvän makuisia ja mausteilla myös peitetään puutteita. 

Vierailija
40/46 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaa laitetaan ylenmäärin joka ruokaan. Se on tietenkin edullista valmistajalle  mutta en tykkää, että sitä on joka valmisruoan joukossa.