Muistelen nettideittailua n. 10 vuotta sitten
Kirjoitettiin pitkiä viestejä ihan normaalin elämän asioista. Tutustuin kahteen suomalaiseen mieheen, jotka molemmat tapasin ja joista molemmista pidin ihmisinä. Jutustelin elämästäni myös ulkomaalaisten kanssa ja kuulin vastavuoroisesti heidän elämästään, joka oli varsin mielenkiintoista ja palkitsevaa. Minulle lähetettiin lahja ulkomailta ja kämppistelin hetken yhden tällä tavalla löydetyn miehen kanssa (emme olleet suhteessa)
Kontrasti on aikamoinen verrattuna nykyiseen. Nykyään pitäisi olla heti romantisoimassa, ei mitään tutustumista, on käytännössä pelkkä kävelevä vagina miehelle. Ja pitäisi olla hedelmätön, jotta mies saa tehdä tarpeitaan, mutta sitten kuitenkin hedelmällinen 2v päästä, jne.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
10v sit oli jo 2014 ja tinder ja naisten hypergamia totta.
muistan ku tein tinderin omalla naamalla eikä tullu tykkäyksiä muutaku joltaki naiselta jolla oli joku syndrooma et se oli jotenki poikkeava. Sit otin instagramista jonku portugalilaisen komean samanikäsen miehen kuvan nii tuli vissiin joku 50-100 tykkäystä saman illan aikana 😂 vaaleatukkasia tradenomeja jotka tykkäs viinistä ja matkustelusta meni ainaki neljätoista tusinaan.
Olitko kiinnostunut niistä vaaleatukkaisista tradenomeista, jotka tykkäs viinistä ja matkustelusta? Oliko tuo siis se naistyyppi, jota etsit ja jollaisen toivoit löytäväsi kumppaniksesi? Olitko siis tykännyt noista samoista naisista myös omalla kuvallasi?
Vierailija kirjoitti:
Minun nettitreffiajoistani on toisetkin kymmenen vuotta. Ensin vaihdettiin muutama sähköposti ja sitten tavattiin, ilman että olimme nähneet toistemme kuvia. Romanssia ei syttynyt, mutta kaikki tapaamani olivat tosi mukavia ja joku jäi kaveriksikin. Ei siis mitään suoranaisen epämiellyttävää kokemusta ollut.
Pakko silti todeta, että kyllä silloinkin oli monia "on se nyt kumma kun ei kunnon mies kelpaa" -ehdokkaitakin. Heille yhteistä oli, että olisivat halunneet parisuhteen käytännössä ilman tutustumista. Eivät he kuulemma mitään kirjoittelu- tai tapailukavereita olleet etsimässä vaan omaa rakasta kainaloon. Ensimmäisiäkään treffejä ei tullut.
Mä tapasin mun miehen 15 vuotta sitten deittisaitilla, kummallakaan meistä ei ollut yhtään kuvaa siellä.
Jos nykypäivänä joku yrittäisi perustaa deittisaitin jossa ei ole kuvia, niin se palvelu menisi konkurssiin alta aikayksikön 😂 ei sellainen sivu saisi nykypäivänä yhtäkään käyttäjää.
Vierailija kirjoitti:
Minun nettitreffiajoistani on toisetkin kymmenen vuotta. Ensin vaihdettiin muutama sähköposti ja sitten tavattiin, ilman että olimme nähneet toistemme kuvia. Romanssia ei syttynyt, mutta kaikki tapaamani olivat tosi mukavia ja joku jäi kaveriksikin. Ei siis mitään suoranaisen epämiellyttävää kokemusta ollut.
Pakko silti todeta, että kyllä silloinkin oli monia "on se nyt kumma kun ei kunnon mies kelpaa" -ehdokkaitakin. Heille yhteistä oli, että olisivat halunneet parisuhteen käytännössä ilman tutustumista. Eivät he kuulemma mitään kirjoittelu- tai tapailukavereita olleet etsimässä vaan omaa rakasta kainaloon. Ensimmäisiäkään treffejä ei tullut.
Eeppistä! Äitini löysi pitkäaikaisen kumppanin lehden kirjepalstalta. En voi käsittää, miten se on edes mahdollista. No, olivatkin oikeasti tosi erilaiset ihmiset, ja ehkä se suhde perustui sitten vaan siihen romantiikan jakamiseen
Nykyään jos parilla on kemiaa, mutta epäyhteneväiset tyylit muilla elämän osa-alueilla, niin paria ei synny. Sinkkuudesta on tullut hyväksytympää ja romanttisia kokemuksia varten ei tarvita parisuhdetta, niin kynnys lähteä rakentamaan suhdetta on kasvanut mielettömästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muistan ku tein tinderin omalla naamalla eikä tullu tykkäyksiä muutaku joltaki naiselta jolla oli joku syndrooma et se oli jotenki poikkeava. Sit otin instagramista jonku portugalilaisen komean samanikäsen miehen kuvan nii tuli vissiin joku 50-100 tykkäystä saman illan aikana 😂 vaaleatukkasia tradenomeja jotka tykkäs viinistä ja matkustelusta meni ainaki neljätoista tusinaan.
Olitko kiinnostunut niistä vaaleatukkaisista tradenomeista, jotka tykkäs viinistä ja matkustelusta? Oliko tuo siis se naistyyppi, jota etsit ja jollaisen toivoit löytäväsi kumppaniksesi? Olitko siis tykännyt noista samoista naisista myös omalla kuvallasi?
En, en ja en. Mut hypergamia tuli todistetuksi todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus! Naisen näkökulmasta netissä pyörii nykyisin vain seksisuhdetta etsiviä miehiä. On FWB, ONS, polya ym. avointa suhdetta etsiviä, ja todella paljon varattuja.
Monet valehtelee ihan silmää räpäyttämättä etsivänsä parisuhdetta, vaikka se ei olisi todellinen tavoite. Haluavat jotain ihme hengailuseuraa silloin, kun miehelle sopii. Nekin miehet, jotka siellä mukamas etsivät parisuhdetta, tai ainakin sanovat niin, alkavat nopeasti jarruttelemaan ja selittelemään että eivät nyt sitten kuitenkaan halua mitään pysyvää.
Täysin sama kokemus täällä. Että v*tuttaa kun tajuaa, että mies on alusta saakka tahallaan johtanut harhaan ja tuhlannut aikaani. En tiedä olenko näin 30-vuotiaana jo liian vanha eikä kukaan siksi tunnu haluavan mitään vakavaa, kun 6 vuotta sitten meininki oli ihan erilainen ja tosimielellä liikenteessä olevia miehiä oli
Tähän se menee, kun miehet uskottelevat itselleen 40+ - vuotiaana voi perustaa helposti sen perheen parikymppisten kanssa ja ennen sitä ei tarvitse sitoutua. Todennäköisyys ei vain ole siinä miesten puolella enää ja yksin jäävät sitten kun haluavat vakiintua vihdoin.
"Tähän se menee, kun miehet uskottelevat itselleen 40+ - vuotiaana voi perustaa helposti sen perheen parikymppisten kanssa ja ennen sitä ei tarvitse sitoutua. Todennäköisyys ei vain ole siinä miesten puolella enää ja yksin jäävät sitten kun haluavat vakiintua vihdoin."
Tätä minäkin olen epäillyt, että nykyään suurella osalla miehistä on etsinnässä mahdollisimman nuori nainen ja siksi kolmekymppinenkin tuntuu liki nelikymppiselle miehelle "tyytymiseltä". Ei haluta sitoutua koska mielessä on että jos kuitenkin kulman takana olisi se parikymppinen mimmi joka on odottanut juuri häntä. Kolmekymppisen naisen pitäisi vissiin katsella jotain viiskymppisiä äijiä niin olisi mahdollisuus, että mies saattaisi olla oikeasti tyytyväinen. Ikävä kyllä en ole itse tuohon valmis, en ole kiinnostunut yli kymmenen vuotta itseäni vanhemmista miehistä.Minun puolestani jokainen toki saa etsiä just sellaista kumppania kuin haluaa ja jos se tarkoittaa minulle että olen yksin koko elämäni, olkoon sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettideittailu on täysin muuttunut parinkymmenen vuoden aikana. Naiset ovat täysin erilaisia persoonia kuin ennen.
Ennen oli herttaisia "eloveenatyttöjä" jotka etsivät miestä perheen perustamiseen. Nyt netti on täynnä yh-mammoja. Ihan järkyttävät määrät noin 40 vuotiaita eronneita naisia.
Lesboja on myös huomattavan paljon. P
Parikymppiset tytöt eivät etsi elämänkumppania vaan lähes kaikki tarjoavat maksullista seuraa. Pelkkää ksetusta.
Yksikään itseään kunnioittava mies ei lähde mukaan siihen pelleilyyn.
Erityisesti tatuoituja kammotuksia on tullut kuin sieniä sateella viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ennen oli nättejä puhtaita ihoja.
Itse asiassa tatuoinnit olivat muotia vuosituhannen alkupuolella eivätkä silloinkaan ihan hirveän yleisiä. Mutta en ymmärrä, missä oikein liikutte, jos näette pelkkiä tatuoituja ihmisiä - itse näen tatuointeja äärimmäisen harvoin. Kyllähän ne edelleen vähemmistön juttu ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus! Naisen näkökulmasta netissä pyörii nykyisin vain seksisuhdetta etsiviä miehiä. On FWB, ONS, polya ym. avointa suhdetta etsiviä, ja todella paljon varattuja.
Monet valehtelee ihan silmää räpäyttämättä etsivänsä parisuhdetta, vaikka se ei olisi todellinen tavoite. Haluavat jotain ihme hengailuseuraa silloin, kun miehelle sopii. Nekin miehet, jotka siellä mukamas etsivät parisuhdetta, tai ainakin sanovat niin, alkavat nopeasti jarruttelemaan ja selittelemään että eivät nyt sitten kuitenkaan halua mitään pysyvää.
Täysin sama kokemus täällä. Että v*tuttaa kun tajuaa, että mies on alusta saakka tahallaan johtanut harhaan ja tuhlannut aikaani. En tiedä olenko näin 30-vuotiaana jo liian vanha eikä kukaan siksi tunnu haluavan mitään vakavaa, kun 6 vuotta sitten meininki oli ihan erilaine
Minä en usko, että edes haluavat. Tuo on vähän samanlainen ilmiö, kuin että priimaiässä painetaan töitä ja kuolinvuoteella voivotellaa, että kun olisi pitänyt olla enemmän perheen kanssa. Mutta todellisuudessahan näin ei ole: henkilö kaipaa perhettään siellä kuolinvuoteellaan, ei priimaiässä
Voi siis olla, että tuo nelikymppisenä perheen perustaminenkin on vain defenssi, että todellisuudessa ei ole mitään intressiä perhettä kohtaan, mutta tuolloin siitä voi turvallisesti puhua ja haaveilla, kun ei kelpaa kenellekään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, en ja en. Mut hypergamia tuli todistetuksi todeksi.
Kannattaa ihan huvin vuoksi tehdä testi myös portugalilaisen kaunottaren kuvalla - saatat yllättyä, kun huomaat millaiset miehet kokeilevat onneaan. Ei taida juuri muuta eroa olla, paitsi että tavismiesten kanssa niitä matcheja saa 50-100 sijaan 500-1000 päivässä. Voit sitten niiden miesten profiilien äärellä pohtia hypergamiaa.
Vierailija kirjoitti:
"Tähän se menee, kun miehet uskottelevat itselleen 40+ - vuotiaana voi perustaa helposti sen perheen parikymppisten kanssa ja ennen sitä ei tarvitse sitoutua. Todennäköisyys ei vain ole siinä miesten puolella enää ja yksin jäävät sitten kun haluavat vakiintua vihdoin."
Tätä minäkin olen epäillyt, että nykyään suurella osalla miehistä on etsinnässä mahdollisimman nuori nainen ja siksi kolmekymppinenkin tuntuu liki nelikymppiselle miehelle "tyytymiseltä". Ei haluta sitoutua koska mielessä on että jos kuitenkin kulman takana olisi se parikymppinen mimmi joka on odottanut juuri häntä. Kolmekymppisen naisen pitäisi vissiin katsella jotain viiskymppisiä äijiä niin olisi mahdollisuus, että mies saattaisi olla oikeasti tyytyväinen. Ikävä kyllä en ole itse tuohon valmis, en ole kiinnostunut yli kymmenen vuotta itseäni vanhemmista miehistä.Minun puolestani jokainen toki saa etsiä just sellaista kumppania kuin haluaa ja jos se tarkoittaa minulle
Minua ei parikymppisenä haitannut tapailla kolmekymppisiä, mutta 40-50v papat alkavat olla jo vähän liian lähellä hautaa omaan makuun. On sairautta, kremppaa, vanhentuneet ajatukset, misogyniaa... Noh, heillä on aina toisensa
Ööh, ainahan miehen ja naisen "elämänkumppanuus" on perustunut elatukseen. Siellä missä näin ei ole, naiset jäävät äitiensä luokse. Kuka näitä valheita syöttää, että nainen olisi taloudellisesti tasavertainen, kun tuo biologisesti suhteeseen niin paljon enemmän?