Miksi TE-tapaamisessa on sossu mukana?
Menossa tällä viikolla suunnitelman laadintaan ja huomasin sossun olevan paikalla? Miksiköhän...
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, en muuta tukea kyllä saa, kuin työmarkkina...hyvö tietää, ettei ole pakko ilmais orjaksi ryhtyä. En ole päihde enkä MT, sinoa synti on ikä 57...
Nuo rotat etsivät vaan uhreja nyhtääkseen rahaa valtiolta omaan taskuun. Harmillista sille, joka heidän kynsiinsä päätyy
No eipäs olla noi negatiivisia. Ajatuksena tuo typpi on ihan hyvä, jos joku tarvitsee oikeasti jotain apua.
Vähemmän pompottelua virastosta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa työtoimintaa voidaan jatkaa eläkeikään saakka, koska aina voidaan todeta, että tarvetta vielä on. Harkitse helvetin tarkkaan, mihin laitat nimesi!
Jos herkiät hyvin hankalaksi, niin siinäkin on sitten riskinä tukien palaminen.
Että kannattaa olla asiallisesti, ja kuunnella jos olisi noilla jotain hyvääkin tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömällä on lapsia, niin onko tuossa lasun vaara?
Varmaan jos ovat sitä mieltä että olet vaikka sekopäinen sekakäyttäjä.
Pitkittynyt työttömyys ei siis itsessään ole huoli?
No kyllä mullakin vähän alko ahdistaa kun tuli viesti että tapaamisessa mukana pirkanmaan hyvinvointi alueen PIRHA johtaja. Ennen on ollut vain omavalmentaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, en muuta tukea kyllä saa, kuin työmarkkina...hyvö tietää, ettei ole pakko ilmais orjaksi ryhtyä. En ole päihde enkä MT, sinoa synti on ikä 57...
Nuo rotat etsivät vaan uhreja nyhtääkseen rahaa valtiolta omaan taskuun. Harmillista sille, joka heidän kynsiinsä päätyy
No eipäs olla noi negatiivisia. Ajatuksena tuo typpi on ihan hyvä, jos joku tarvitsee oikeasti jotain apua.
Vähemmän pompottelua virastosta toiselle.
Nythän tuota järjestelmää on väärinkäytetty asiakkaan vahingoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa työtoimintaa voidaan jatkaa eläkeikään saakka, koska aina voidaan todeta, että tarvetta vielä on. Harkitse helvetin tarkkaan, mihin laitat nimesi!
Jos herkiät hyvin hankalaksi, niin siinäkin on sitten riskinä tukien palaminen.
Että kannattaa olla asiallisesti, ja kuunnella jos olisi noilla jotain hyvääkin tarjolla.
Ei voi. Maksimi nykyään 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olet "päässyt" TYPiin.
Sinuna en menisi.
No silloin lähtee kyllä korvauksetkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömällä on lapsia, niin onko tuossa lasun vaara?
On,se kuuluu tehdä ihan millä vaan verukkeella.
Ja työttömyys on hyvä syy olla huolissaan.
Nykyisin TYP-tapaamista seuraa usein ammatillinen kuntoutuskartoitusjakso, jonka KELA ostaa yksityisiltä palveluntuottajilta.
Siellä pääset sitten monialaisen asiantuntijajoukon arvioitavaksi. Mukana on psykologia, toimintaterapeuttia, työelämän asiantuntijaa, sosionomia ja lääkärikin ehkä.
Kesto 4 + 6 päivää. Sieltä sitten tulee lausunto mihin sinut pistetään seuraavaksi. Kuntoutkseen, työkokeiluun tai vastaavaan. Eläkkeelle eivät päästä ihan helpolla.
Kuolintodistus tuskin riittää? Aina on ihmisellä pikkusen työkykyä jäljellä!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mullakin vähän alko ahdistaa kun tuli viesti että tapaamisessa mukana pirkanmaan hyvinvointi alueen PIRHA johtaja. Ennen on ollut vain omavalmentaja.
No sinun asiallasi onkin poikkeuksellisen isoja tappeja. Taidat olla iso kiho?
Vierailija kirjoitti:
Sossu arvioi, onko työtön terve vai sairas. Sossu osaa arvioida hyvin mielenterveyden häiriöitä.
Tervekin työnhakija on niiden silmissä vajaakuntoinen, juoppo tai seinähullua.
Asia on nykyisin juuri päinvastoin! Umpihullu, sairas ja vajaakuntoinenkin on nykyisin työkykyinen, ainakin osittain.
Minä olin joskus työkkäri tai typissä niin siellä oli sossutäti ja joku lääkäri ja toinen työkkärin täti. Ne kirjoitti lausunnon että olen pitkäaikaistyötön joten minulla ei ole elämänhallintaa, juon kuulemma paljon alkoholia ja olen sairas. Hermostuin totaalisesti ja uhkasin hakata sen työkkärin akan ja revin sen lausunnon siltä kädestä ja työnsin sen kumoon. Ne teki rikosilmoituksen ja minä tein myös. No sitäpä sitten tutkittiin ja loppujen lopuksi typin akka sai syytteen kunnianloukkauksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta. Minä jouduin verikokeisiin, mitään ei löytynyt ja olin täysin terve ja työkykyinen. Lopulta minä sain korvauksia.
Ne tekee sinusta orjan työkkärin puuhapajalle. Pyydä kuunalta joku avustaja jos ne käskee allekirjoittaa jotain suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ne tekee sinusta orjan työkkärin puuhapajalle. Pyydä kuunalta joku avustaja jos ne käskee allekirjoittaa jotain suunnitelmia.
Sanoisitko vielä minkä avustajan? Siis on joku jonka virka on puolustaa työttömän oikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisitko vielä minkä avustajan? Siis on joku jonka virka on puolustaa työttömän oikeuksia?
Oman asianajajan.
Noi kuntouttavat eivät estä ensi vuonna sakkomaksuja, joten eiköhän noista luovuta. Kukaan ei työpaikkaa noilla saa.