Miksi TE-tapaamisessa on sossu mukana?
Menossa tällä viikolla suunnitelman laadintaan ja huomasin sossun olevan paikalla? Miksiköhän...
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, en muuta tukea kyllä saa, kuin työmarkkina...hyvö tietää, ettei ole pakko ilmais orjaksi ryhtyä. En ole päihde enkä MT, sinoa synti on ikä 57...
Nuo rotat etsivät vaan uhreja nyhtääkseen rahaa valtiolta omaan taskuun. Harmillista sille, joka heidän kynsiinsä päätyy
Kuntouttavaa työtoimintaa voidaan jatkaa eläkeikään saakka, koska aina voidaan todeta, että tarvetta vielä on. Harkitse helvetin tarkkaan, mihin laitat nimesi!
Lastensuojelussa käyttivät kuntoutuksen sossun kirjauksia ilman lupaa. Joo on reuma mutta että sen takia huumetestiin(oli nega) ja jeesusteltiin kun olin syönyt 30 Panacodia 3kk aikana leikkauksen jälkeen.
Minusta on ihanaa, joku epäilisi mielenterveyttä ja elämänhallintaa tahallisesti siis kiusallaan tietäen että mitään sellaista ei ole.
Yksi tyyppi ei tykännyt kun vihjailin valheista joiden kohteina olin. Oli levitellyt valheita mt-ongelmista ties mistä. No todisteita niihin ei ollut vaikka yritti epätoivoisesti esittää ja valehdella niin surkeaa toimintaa, että jos vähänkään fiksu ei pitänyt todisteita todisteena tuollaisesta.
No ehkä tuollaista vihjailtiin että oli vaikka ei ollut. Sekin häiritsevää. Aikamoisia järjestelyjä oli kuitenkin järjestetty, joten kaikki mahdollista.
Aktivointisuunnitelma tehdään, kun laki sitä edellyttää ja sossun nyt vaan on oltava paikalla, koska laki niin määrää.
Minusta tosin olisi hyvä, että kun työttömyyttä olisi kestänyt vaikka 300 päivää, niin tuet lakkautettaisiin ja sanottaisiin, että pärjää omillasi. Ei asumistukea, ei toimeentulotukea. Kun se sossu on niin kamala-
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ei mitään nollia, kun joutuu kuntouttavaan niin ainakin ensimmäisessä tapaamisessa on sossu mukana koska kyseessä sosiaalipalvelu.
Sossu arvioi, onko työtön terve vai sairas. Sossu osaa arvioida hyvin mielenterveyden häiriöitä.
Tervekin työnhakija on niiden silmissä vajaakuntoinen, juoppo tai seinähullua.
Minusta tää typ on ollut hyvä, koska siellä voidaan huomioida sun elämäntilanne. Itse pyysin päästä ja joutui oikeasti pari vuotta pyytää että pääsi, joten ei sinne niin vaan väkisin ketään viedä.
Kun työttömyys pitkittyy, niin työllistymissuunnitelmien sijasta aletaan laatia aktivointisuunnitelmia. Niiden teossa on aina sossu mukana.
Yleensä näissä tapauksissa työtöntä yritetään painostaa kuntouttavaan työtoimintaan, mutta kannattaa muistaa, että sinne ei ole pakko suostua ja että se on tarkoitettu vain työkyvyttömille.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa työtoimintaa voidaan jatkaa eläkeikään saakka, koska aina voidaan todeta, että tarvetta vielä on. Harkitse helvetin tarkkaan, mihin laitat nimesi!
Tuskin missään kunnassa on resursseja kiusata yhtä ihmistä loputtomiin näillä työttömyysluvuilla. Ainakin iäkkäämpien kohdalla yleensä kahden vuoden jälkeen on annettava paikkansa muille.
Kuntouttava työtoiminta tuskin kuntouttaa ketään. Eläkkeseen/ työttömyyskorvaukseen vaikuttaa negatiivisesti, kuntouttava ei ole työsuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin tuollaiseen arvioon kerran ja sossu totesi ettei ole mitään tarvetta heidän palveluilleen
Minulla oli myös sosku jostain syystä, kysyin suoraan miksi. Myönsi kyllä että täysin turhaan, olin ollut silloin kaksi kuukautta työttömänä ja uusi työpaikka jo valmiina
Paljonkohan rahaa tuohonkin menee. Riittäisi että annettaisiin lista sossun palveluista ja miten sinne saa yhteyden jos tarvitsee.
Koska tarvitset aktivointia, se on se lainopillinen syy.
Et kerta onnistunut itse aktivoitumaan, niin nyt tarvitset hieman vauhtia siihen.
Ei se mitään, kyllä tuo kuntouttava työtoiminta tekee sinusta vielä kelpoisen kansalaisen.
Ei mulla muuta.
Jos työttömällä on lapsia, niin onko tuossa lasun vaara?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen TYP?
AP
Yhteispalvelu. Mukana voi olla myös Kelan edustaja. Kartoittavat tilannettasi oikein porukalla.
Sinänsä hyvä jos oikeasti tarvitset jotain palveluita, esim. kuntoutusta. Asiat etenevät joutuisammin.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta tuskin kuntouttaa ketään. Eläkkeseen/ työttömyyskorvaukseen vaikuttaa negatiivisesti, kuntouttava ei ole työsuhteessa.
Päinvastoin jättää ikuiset traumat ja aiheuttaa työkyvyttömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaan tms palkattomaan koska sinusta menee sakkomaksua muuten. Sekä epäilevät mielenterveyttäsi ja elämänhallinnan taitoja.
Vuodenvaihteesta alkaen kuntouttava työtoiminta tai muu aktivointi ei enää pelasta kuntaa sakkomaksuilta. Toisin sanoen kuntouttavan työtoiminnan järjestäminen muuttuu kannattamattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömällä on lapsia, niin onko tuossa lasun vaara?
Varmaan jos ovat sitä mieltä että olet vaikka sekopäinen sekakäyttäjä.
Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu (TYP) on TE-toimiston, kunnan ja Kelan yhteinen toimintamalli, jossa yhdessä asiakkaan kanssa arvioidaan, suunnitellaan ja vastataan prosessivastuullisesti asiakkaan työllistymisprosessin etenemisestä.
Monialaisen yhteispalvelun tavoitteena on työttömien asiakkaiden työllistymisen tukeminen tarjoamalla heille heidän palvelutarpeensa mukaisia kuntien sosiaali- ja terveyspalveluita, julkisia työvoima- ja yrityspalveluja ja Kelan kuntoutuspalveluja.