*** Se on keskiviikko LOKALutuset ***
Kommentit (34)
Täällä töissä nimittäin. Pomo alko heti suunnittelee, että täytyy soittaa tuohon läheiseen oppilaitokseen josko löytyis innokasta tradenomi-harjottelijaa tänne mun hommia opettelemaan. Olis sitten hyvää aikaa " ajaa sisään" se sijainen ennen mun ä-lomaa.
Vähän tuntuu tyhmältä! Yritin sanoo sille, että hei kuule, tässä on viikkoja vasta niin vähän kasassa, ettei vielä tiiä yhtään, mitä tapahtuu, mut tää alko jo miettii, että miten sitä sitten pitäis haastattelussa kaikkea muistaa ottaa huomioon, mitä niiltä hakijoilta tulee edellyttää jnejne. Voi h****tti. Ihan tulee semmonen olo, että mua jo savustetaan ulos täältä. Ja mitäs sitten, jos tänne jo harjottelija tulee jo nyt, ni entä jos mie en vaikka 2 kk:n päästä enää ookaa raskaana?! Voi mätä. :( Nii, ja kaiken lisäks toi mun pomo alko jo kyselemään, että " no, sä sit varmaan jäät hoitovapaalleki, kun sulla on sitten jo kaksi lasta?" Ei hyvänen aika, jos mie kuvittelen meneväni asioiden edelle, niin entäs toi sitten?
(anteeks tämmönen vali-vali, ei vaan oikein muualle voi avautua)
sapa
Kivastihan tämä keskiviikko sujuu, kun täällä töissä sain just vähän välipalaa syötyä. Samalla sain käytyä läpi ihanat ultrakuulumiset ja muut turinat.
Meilläkin siis tulee ikäeroa se 2,5 vuotta. Liikkeelle varmaan lähdetään ilman tuplia, mutta jos tuntuu, että tarvetta on, niin kyllä varmasti hankitaan.
Tosin olen myös ajatellut (saisiko ääneen sanoakaan näin vaalien alla ja nimimerkin kanssa?), että esikoinen jatkaisi osa-aikaisena esim 3 päivänä viikossa päiväkodissa. Näihin päiviin voisin sitten ajoittaa pidemmät vaunuasiointireissut.
-Ja_me rv 8+5
SaPa: No kyllä tuntuu sun pomo tosiaan ennakoivan. Eihän tässä nyt mihinkään paniikkiin pitäisi olla aihetta. Ja ne mahdolliset hoitovapaakuviot täsmentyy sit ajallaan, eihän niitä tarvi sijaista etsiessä tietää, ja sijaisen haku voi tosiaan vielä olla ennenaikasista (toivottavasti ei, mutta kuitenkin).
Mäkin tosiaan kerroin esimiehelle maanantaina ultran jälkeen. Puhuttiin, että tässä on vielä hyvin aikaa, ja kevään aikana aletaan sit etsiä sijaista, joka voisi aloittaa kesän alussa, paikkaisi kaikkia lomalaisia ja sopivasti olisi aikaa perehdyttää.
Toivottavasti ilmapiiri paranee, etkä ainakaan joudu kokemaan tuota ulos savustamisen tunnetta toistamiseen. Työssä jaksaminen ja fiilikset kun usein tuppaa heijastumaan muuhunkin elämään. Siitäkin huolimatta, että kyse on vain työstä.
-Ja_me
Tarille onnea +++ Ja uusille tervetuloa muillekin :)
UUTU hei, teehän testi! (Täällä haikaroista Ruusupapu, hys hys, en oo siellä kertonut... Mulla ei sama nikki täällä toiminut enää)
Mulle kuuluu lähinnä lievää yökötystä.
Ajattelin vaan kertoa, että MEILLEKIN tulee ikäeroksi 2v8kk. Tosi monella taidetaan siis juuri olla viettelemässä 2-v synttäreitä :)
Tuplarattaita ei hankita, vaan seisomalauta. Talvella tuskin tehdään pitkiä kävelyitä meidän metsäpoluilla (tuo 2v ei nytkään viihdy kovin pitkää istumassa) ja korkeasaaret ym hoituu kahden aikuisen voimin = kahdet erilliset rattaat. Vauva saa nukkua parvekkeella ja esikoinen... No saa nähdä nukkuuko enää ensi talvena unia laisinkaan. Mutta sängyssään siis.
Väsyttää ja näytän kaamealta (tukka liimautuu päähän ja naama kukkii). Voi jee, ei tee mieli lähteä mihinkään. Lähikauppakin tekee tiukkaa.
:)
Tirlittan rv 5+5
heippa!
äsken käytiin ultrassa, ja siellä haahuili yksi 9 mm pitkä sykkivä olio. Tyyppejä on alunperin ollut kaksi! mutta toinen on ilmeisesti kyykähtänyt alkutaipaleelle :( Kohdussa näkyi toinen pienempi pallero, jolla ei ollut sydämensykettä. Viikoiksi tarkentui 6+6 (kierron mukaan 7+3
Ihanaa! Jännitti kyllä kovasti etukäteen.
YrjäLunni: kiva kun mielesi on parempi, mäkin olin viikonloppuna masis mutta n yt on parempi mieli.
SaPa: tosi ikävää toi pomosi suhtautuminen. Mun mielestä kanssa turhan aikaista järjestellä sijaisasioita. Ajattelin tuossa itse että jos kertoisin jo esimiehelle tän ultran jälkeen, mutta mä ne kyllä kestä jos se alkaa het puuhaamaan jotain sijaista. Pitää miettiä vielä.
Hei, ilmoittautuisin mukaan.
Eilen tein testin ja plussa tuli. Oireita on jo vaiks millä mitalla, mm. närästys, hikoilu ja palelu. Voipi toki olla kelillä palelun kanssa jotain tekemistä.. hmm.. Aiemmissa raskaukissa alku on mennyt 24/7 pää pytyssä ekat 4-5kk, nyt ei ole moisia vielä kerenny. Johtuupi varmaan pitkälti vähäisistä viikoista.
Silti varasin jo neuvolaan ajan. Meilläpäin tuntuu tuota lapsosta olevan tilauksessa, ja aikoja ei meinannu tätsältä löytyä. Ja tosi hyvissä ajoin soittelin! Sain ajan maaliskuun lopulle.
Ennestään on kolme lasta.. poika 8vee, poika 6vee, tyttö keväällä 1vee. Hurjan ihanaa, kun saadaan seuraava jo näin pian. Aikasempien ikäerot ovatkin melko paljon isompia.
Tuplaratas keskustelu oli käynnissä.. Katselin jo netistä kärryjä, mutta en taida silti ostaa. Ostetiin kalliit kiesit pienelle neidille ja ne menee tulevalla nötterölläkin sen mitä me ulkoillaan. Kai...ehkä... luultavasti... mielipide on vankka kuten huomaatte!
Nyt täytyy rientää, mutta oikein kivaa Keskiviikko iltaa kaikille!!
Peppi ja poppoo
Riza ja E-L: onnittelut hyvistä ultraterveisistä! Riza, mitäs sille poloiselle toiselle sikiölle oikein nyt tapahtuu? Odotetaanko sen tulevan itsekseen ulos?
Sa-Pa: tosiaan kummallista käytöstä pomoltasi. Minäkin olen kertonut esimiehelle ja hän sanoi, että joskus loppukeväästä aletaan hakea mulle sijaista.
Nyt pitää mennä!
Yrjö
YrjöLunni:
se gyne sanoi että toinen sikiö sulaa itsekseen pois, ei siis vuoda pois mitenkään. Mä vaan aloin nyt miettimään, että onko mahdollista että toinen olis saanut myöhemmin alkunsa ja siksi siinä ei vielä näkynyt sykettä? Mä olen kuullut tapauksista joissa ekassa ultrassa löytyy vain yksi syke ja myöhemmässä ultrassa toinen. En mä tiedä.
Tietääkö kukaan? Siis kun se gyne sanoi että se on varmaan kuollut, tai että ainakaan sykettä ei näy.
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea vauvan jo ultranneille!
riza74: mulla oli ekalla kerralla " toinen alku surkastunut" . Mitään sille ei tehty, eikä poitsussa mitään ihmeellistä näy (kaameelta kuulostaa), joten eiköhän se todellakin ollut surkastunut ja sulanut pois poikkeen.
Ja sitten viestin otsikkoon.... meillähän oli eilen illalla tarkoitus kertoa mun vanhemmille vauvasta esikoisen " minusta tulee isovelipaidalla" . Niin eiköstä vaan mies joutunutkin olemaan töissä ensin tunnin pitempään, sitten vielä toisen ja kolmannen... ja minä pidän poikaa valveilla vielä 21.45 (yleensä nukahtaa ysin kieppeillä).. sit luovutin ja laitoin pojan nukkumaan ja siitä sit 5 minsaa niin mies tulee kotiin. Ai että mua sapetti, kun en kuitenkaan halunnut kertoa ilman tuota paitaa, kun varta vasten sen tilasin.
Tänään sitten mies pääsi onnex jo ennen aikojaan töistä ja heti vaan paita poitsun päälle ja tepastelemaan. Ei kestänyt kun pari sekuntia kun tajusivat ja voi sitä riemua ja onnea ja niin vaan kävi, että ukilta(=mun isältä) tuli kyneleet silmiin onnesta. Olipahan liikuttavaa ja niin ihanaa.
rosena 6+5
Tervis naiset!!!
KUKAS SE KAUKALOA KYSELI?? Meillä olisi yksi ylimääräinen Gracon kaukalo myynnissä kun sain kaverilta 2 kappaletta, joista toinen on meille ja toinen myyntiin...jos jotakuta kiinostaa niin kuvia löytyy mm. www.web.fi ja sieltä lastentarvikkeet..se on sellainen vm 2005, musta pääväriltään. Tosi siistissä kunnossa....sieltä web.fi:stä löytyy meidän tiedotkin jos joku on kiinostunut!
IHANAA, onnea ultrakuulumisille!! :))) Meillä pitäisi vielä jaksaa odottaa ensi viikkoon!! Bääh. TARILLE mielettömät onnittelut, ollaan kuumeiltu sun kanssa pitkään. IHanaa, että tulit joukkoon!!
(.)Oksutusta täälläkin muuten, en ole vielä kertaakaan varsinaisesti yrjänny mutta kuvotusta kyllä on ja aivan tajuton väsymys ja SaPan tavoin sairas turvotus. Voi kun jaksasi mennä salille nin helpottaisi...millä salilla sä Sapa muuten käyt???Aattelin vaan, ettei samalla satuta jumppailemaan? Mä käyn sokkarin alakerrassa...?
Mukavaa viikkoa kaikille!
Katarina+" riitta" rv 6+osat
Ei oo totta!!! Myö käydään samalla salilla :D Ootko ollu monta vuotta jäsen? Voi ei, nythän mie en sitten muuta siellä enää teekää ku kyttään, että kukahan sie mahdat olla. Lahti on pieni kaupunki :)
Kiitos kaikille pomo-sympatioista!
Otin vielä ennen töistä lähtöä asian hänen kanssaan puheeksi, sanoin suoraan, ettei nyt mentäs vielä kuitenkaan asioiden edelle, ja ei hän nyt ihan heti onneks sitten vissiin aiokaa sijaista palkata. Harjoittelijan ilmeisesti kuitenkin ottaa joka tapauksessa, kun sitähän ei oo pakko sitten loppujen lopuks kuitenkaan palkata. Huh.
Mulla on muutenki ollu ton pomoni kanssa välillä vähän erilaiset näkemykset asioista ja huumorintajukin menee välillä ristiin, niin tänään kyllä taas tuli niin deja vu -fiilis, että joko se taas alkaa mulle keljuilemaan.
Tää lähtis taas häiriköimästä..
sapa
Onnea plussanneille Tari ainakin oli. =)
Ja ihania ultra kuulumisiakin olin tullut.
Riza: Minullakin tuli ensimmäisenä mieleen että toinen olisi saanut alkunsa vasta myöhemmin. Minulla ei kyllä ole kaksosista kauheasti tietoa, paitsi tuo minun mies ja hänen kaksois veli. Ja heidän perheen toiset kaksoset. Aika ihmisiä siis jo ja siihen aikaan ei ole ollut niin kehittynyttä kaikki tietous ja laitteen.
Kaksosten kärryistä puhetta ollut. Meillä nököttää vaunuvarastossa emmaljungan 2005 kaksosten menopeli ja oikeesti meillä tarvittiin tosi vähän niitä vaikka oli kyllä pakolliset kun lapsilla ikäeroa vain 11kk.
Nyt ovat ahtaat kun lapset 2 ja 3 vuotiaat.
Nuorinhan on 2v8kk tai 2v9kk kun vauvan pitäisi syntyä ja nyt jo jaksaa kävellä hienosti. (Asutaan kyllä ihan kauppojen yms tuntumassa),
Ajattelin myydä nuo vaunut pois heti np ultran jälkeen pois kun selviää ettei ole kaksosia. Toivon ja rukoilen ettei ole kaksosia. En taitaisi jaksaa taas kahden vauvan kanssa.
Tai muuten anoppi joutuisi muuttamaan meille kun sillä sitä kokemusta kaksosista ja kaikkiaan 7lapsesta on. =)
Keskustelua vauvan tulon kertomisesta on ollut.
Tässä olenkin jo asiaa kovin stressannut. Kerrotaan kuitenkin vasta ultran jälkeen.
Kun kerroin omille vanhemmille esikoisesta niin sain niin kauheet huudot että en uskalla kertoa enään kasvotusten tai puhelimessa.
(Tuntui tosi kurjalta kun veljeni vauvan kunniaksi kilistelivät shamppanja laseja vain 8kk aikaisemmin).
Tuosta kakkosesta laitoin vain tekstiviestin kun pelkäsin saavani pahemmat huudot niskoilleni kun heti kehtasin uudelleen raskautua.
Nyt kun olen vanhempi muutaman vuoden ja osoittanut hoitavani lapseni ihan itse (heidän pelkonsa ja huutonsa syyt eivät siis toteutuneet) ajattelin käydä viemässä heidän kotiinsa pöydälle pienet kehykset jossa on esim. yhdessä poikamme, toisessa tyttömme ja kolmannessa ultra kuva tai kirjoitettu LA.
Niin ja kuplivaa juomaa ja shampanja lasit tietty osoittamaan että on aihetta juhlaan. Ja tämän kaiken teen tietenkin kun eivät ole kotona.
Ja sitten sen jälkeen kerrotaan kaikille muille.
Tulipa pitkä sepostus taas ja näin myöhään. Mahtaakohan kukaan koskaan edes lukea näitä viimeisen hölinöitä. =)
Tsirppana rv 7+4 (menen nyt näillä päivillä kun neuvolassa kuitenkin laskevat näin)
Unohdin kysyä kun täällä on paljon näitä 2 vuotis juhlia viettäviä/viettäneitä, että onko kukaan ollut Tammituhisijoissa 2005?
Itse kirjoittelin enemmän sillä yahoo sivustolla kuin täällä.
Mutta kun vauva syntyi niin aika loppui.
Tsirppana
Kurkistan ihan varovasti tänne, vaikka en vielä oo plussannutkaan. Tällä hetkellä on menossa kp 29/22-27, eikä ainakaan menkkaoireita ole joten varovasti uskallan toivoa. Viikko sitten oli menkkaoireita, mutta ne katosivat. Mielialat heittelee häränpyllyä toivosta epätoivoon, mutta muuten olo suht normaali. Välillä kuvittelen pahoinvointia tai että nälättäisi enemmän, mutta luultavasti vain kuvittelen ne. Palelu on kyllä todellista, mutta kuulunee talveen ja koneellisesti ilmastoituun toimistoon:)
Enempää en viitsi vielä nyt höpötellä, mutta mutta¿ meillä myös kotosalla helmihaikara-2005. Itse asiassa minustakin Mimm.u kuulosti tutulta nimimerkiltä ja Vanile, sinä lienet sitten myös tuttu. Toivottavasti pääsen odottamaan teidän kanssanne onnelliseen loppuun saakka.
Tähän asti en ole pitänyt kiirettä testaamisella, mutta sitten kun se testaus-vimma iskee niin sitten sen testin ostaminen aiheuttaa hankaluuksia (erinäisistä syistä en pääse/ennätä apteekkiin). Mutta, jos hyvin käy, niin pian liityn joukkoonne! (tällainen ennakkovaroitus vain: )
Uutu, kp 29/22-27, tai sitten noin rv 4+2