Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Se on keskiviikko LOKALutuset ***

Kommentit (34)

Vierailija
2/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Koko ajan joku laukkaa tässä mun huoneessa, joten jää kirjottelut vähän lyhyeen..

Kerroin aamulla täällä töissä nyt tästä pienestä papusesta, joka toivottavasti mun mahassa asustaa. Suhtautuminen pomolta oli ihan ok, työkaverit onnitteli vilpittömästi, kuten odottaa saattaa. :)

Taas tänäänki aamuyöstä alkoi karmea etova olo. Siitäkin syystä tahdoin jo kertoa töissä, jos vaikka alkaaki oksu lentelemään.

Mun tarvii varmaan lukaista toi eilinen pino, kun en nyt muista yhtään, mistä on ollu juttua.

Kirpakkaa pakkaspäivää!

sapa rv 5+5[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltii lasten ja siskon tytön kanssa luikkaamassa.Oli kyllä sellanen hauska reissu omalle kentälle...Ja kylmäki siellä oli,mut eipä se noita lapsia tuntunut haitanneen.No ainakin kerkesin jotaki mukavaa hiihtolomal tehdä heidän kanssaan.Ku ei tästä voinnista oikein tiedä.Pahaoloa ja flunssaa.

Aamulla heräsin taas juosten kipin kapin pytylle juttelee norjaa.Närästys on aivan kamalaa illalla.Rinnat on kasvaneet ja ovat toosi arat.väsymystä,paleltaa, kaikkea näitä on.

Äitiyspakkauksesta ukon kanssa juteltiin.Niin hän sen kyllä tahtoisi ottaa.Mutta mä taas haluisin ottaa rahana, ku pitäs viel sitte kaksostenvaunut/rattaat ostaa.Kuopus on vasta vauvan syntyessä 2v 7kk.No katsotaan nyt,onhan tässä aikaa vielä miettiä...

mewe ja toukka 8+1

Vierailija
4/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poitsu on lokakuussa 2 v 6 kk ja mie meinasin oikeesti pärjätä ihan noilla tavan vankkureilla. Etten hankkis tuplia ollenkaan.. Vauva siis matkustaa joko vaunuissa tai sitten liinassa/rintarepussa ja esikoinen kävelee/on rattaissa sillon ku vauva ei oo kyydissä. Onkohan tuo ihan hullu ajatus? Eiks reilu pari vuotias jaksa kävellä ihan jo hyvästi? Onks kellään muuten kokemusta siitä seisontalaudasta vai mikä se on, voiks semmosen kyytiin laittaa jo parivuotiaan?

sapa, menee taas jo asioiden edelle...

Vierailija
5/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ikäeroa tulee 2v 11kk, niin en ole ajatellutkaan tuplarattaita. Meillä on tosin auto käytössä, ettei tartte joka paikkaan kävellä. Puistoon on lyhyt matka, jonka esikoinen jaksaa jo nyt kävellä. Kantoliina on jo odottamassa, niin ajattelin että siihen saa vauvan jos esikoinen haluaa rattaissa huilia... Niin ja pitemmillä reissuilla (korkeasaari tms.) niin voi ottaa kahdet rattaat, kun on kaksi aikuista.

Kun aihehan on jo todella ajankohtainen =) niin mua lähinnä mietityttää, että pitäisikö ostaa uusi turvakaukalo? Eikös se uusi suositus ole ettei yli 5vuotta vanhoja käytetä? Esikoisen kaukalo ostettiin käytettynä, joten se on jo vanhempi tuosta...

Joskuli ja tuutikki rv 5+4 tai jotain sinnepäin...

Vierailija
6/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusvirttä riittäisi täälläkin! Illalla piti viel uudemman kerran käydä oksulla, ja nyt aamusta on etonut niin vietävästi. Taaperolla on kakkapäivä, keskimmäinen kiukkuilee muuten vaan, uloskaan ei viitsi näin kylmällä mennä.. Otan osaa kaikkien pahoinvoivien puolesta!! Just ajattelin, kun mullakin näppyä riittää, että mielummin niitäkin naamani täyteen kun toi loputon ellotus :S Kaula, niska, selkä ja päänahka on näpyillä ja muutamia viel kasvoissa lähellä päänahkaa. Tätä oiretta muistaakseni ei ole aiemmin ollutkaan.

Vaahtis ja YrjöLunnikos pääsivät pian ultraan, onnea matkaan!

Mewe -mua kans närästää hullunlailla. Koitan ottaa ne vitamiinit aamulla ja sen pillerin kaamea maku nousee suuhun sit pitkin päivää.. en tiiä onko niistä apua vaikka haluaisinkin olevan.

Meillä ikäerot pojilla on olleet 2v3kk, seuraavien 1v7kk ja näiden nuorimpien tulee kokolailla tasan 2v. Heti sillon hankin seisomalaudan, mut esikko ei tykännyt siitä. Keskimmäinen taas haluaisi siinä edelleen seistä! Halvat kaksosten-matkarattaat hankin ja ne oli ihan hyvät viime kesänä käytössä. Ilman kunnollisia aiotaan kyl pärjätä edelleen. Pulkka ja stiga on talvella hyviä, eikä tosiaan meidänkään tarvi pitkälle jaksaa ku auto on käytössä.

Eipä täs muuta kun mukavampaa keskiviikkoa teille muille!

Äiti poikineen ja pömppis rv 8+1

Vierailija
7/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomisesta juttelitte eilen.. En ehtinyt eilen kirjoittaa ollenkaan, mutta täällä ollaan taas. Eli me ollaan kerrottu lähipiirille raskaudesta vaikka se onkin niin alussa. Ihan sen takia halusin kertoa, että on helpompi kertoa myös sitten jos tulee keskenmeno... Ja niinkuin joku jo aikasemmin totesi niin kaikkihan tietävät, että elämässä voi tapahtua mitä vaan..

Tuplarattaat on meiän ainakin pakko hankkia, kun esikoinen on vasta 1v 6-7kk vauvan tultua. Vielä hän ei ole edes yhtä vuotta.. Eli vauvantuloon on vielä aikaa. Tuntuu niin kaukaiselta koko ajatus, että meille tulee vauva. Lokakuuhan on vielä jossain kaukana edessä! No hitaasti ja varmasti se sieltä tulee kuitenkin... :)

Ei täällä ihmeitä. Oireita ei edelleenkään ole, outoa! :O

Vierailija
8/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäisempäs mukaan tänne,maanantaina sain aconilla haalean mutta selvän plussan ja nyt olis sit menkoista laskettuna rv 4+5 menossa. Eilen soittelin jo neuvolaan aikaa ja maanantaiksi sain jo eka ajan. Minulla siis kolme keskenmenoa takana joista viimeisin oli vasta 1/07,eli tää raskaus lähti aluillensa samasta kierrosta kun keskenmeno oli. Pikkuisen jännittää kuinka menee tämä raskaus,toivotaan että loppuun saakka vihdoinkin. Ihmeen rauhallinen olo on,ja kerrankin oireita löytyy. Rinnat on kipeet ja alaselkä on ihan kamala,pientä ellotustakin välillä havaittavissa.Kohdun nippailuja ja menkkamaista tunnetta on myös.Mutta nehän kuuluu asiaan. Niin ja kolmatta siis odotellaan. Poika on vauvan syntyessä 4v4kk ja tyttö 3v2kk.

Vierailija
9/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ole kerrottu raskaudesta kellekkään eikä aijotakkaan vielä moneen kuukauteen. Ollaan ihan hissuksiin. Se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta :).

Alkuraskauden ultrassakin oli jo joku ehtinyt käydä. Mua kans haluttais. Esikoista odottaessa käytiin, mutta kun se on niin kallista ja täällä meillä päin pääsee ekaan kunnalliseen ultraan jo rv 10 niin ei sitten taideta maksaa sataa euroa että näkis pari viikkoa aikaisemmin.

Meillä on esikoinen vauvan syntyessä 2 v 8 kk joten on jo niin iso ettei osteta toisia rattaita. Seisomalaudan mies sanoi tekevänsä. Meilläkin on hyvät matkarattaat että jos tarvitaan niin käytetään niitä sitten toisina rattaina.

Harmikseni huomasin että olin laskenut rv:t väärin. Olenkin vasta rv4 ja risat joten ei ihme ettei ole raskausoireita ;). Mitään ei siis ole. Vähän oli joskus huono olo, mutta se tais olla mielikuvituksen tuotetta ;). Vauvakuumeaikana tuli huomattua miten mielikuvitus (ainakin meikäläisellä) teettää tepposia. Ainoa oire oikeastaan on mieletön vit...tus. Mitä väsyneempi sitä enemmän. Tosi inhottavaa.

Esikoisesta ostettiin kaikenmaailman härvelit jo tosi aikaisessa vaiheessa. Nyt ei taideta ostaa mitään. Me ostettiin kaukalot yms. uutena joten sitä ei vaihdeta. Siskolta ostettiin 10 v vanha autonistuin (sitä seuraavaa kokoa) mutta ei me sitäkään vaihdeta. Ihan hyvin tuntuu vielä toimivan. En ainakaan ole kuullut, että 5 v vanhempia ei saisi olla.

Rintareppu oli kyllä tosi huono ostos aikoinaan ja toinen on kantorinkka. Niitä en suosittele ;). Kantoliina oli kiva kun sitä oppi käyttämään.

No täytyy tästä käyttää mielikuvitusta ja keksiä jotain tekemistä sisätiloissa kun ulkona on melkein 30 pakkasta. Kaks viikkoo jo oltu sisällä, alkaa tympiä :(.

Näkemisiin. Moro.

Vierailija
10/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarille tervetuloa mukaan lolalutusiin...

Kylläpäs on taas kylmä, ei oikein ole tottunut täällä pääkaupunkiseudulla näin koviin pakkasiin ja eipäs tästä nyt sit viitsitä poikien kans mihinkään lähteä eli tylsä päivä tiedossa. Toisaalta illalla meillä on vauvauinti ja sinne mennään vaiks ois kuinka kylmä ja se onkin viikon kohokohta. Taitaa vaan sekin harrastus sitten syksyllä jäädä.

Tuplarattaat meillä on jo valmiina ja niitä tullaan toki tarvitsemaan vaikka myös meillä liinaillaan. Poikien ikäeroahan on reilu 1v5kk ja seuraavien ikäeroksi tulee 1v6kk joten rattaat ovat tuiki tarpeelliset. Nyt on meillä alkanut vanhempi kävelemään vaikkakin tosi hidasta se on kun pitää joka paikkaan jäädä norkoilemaan. Syksyllä ei sitten ole vaihtoehtoja vaan 3v joutuu reippailemaan. Toisaalta on meillä myös seisomalauta joten saahan sen noihin tupliin kiinni jos tarve vaatii.

Täällä ollaan sitten edelleen oireettomana paitsi järkytyksekseni huomasin jotakin mitä ei yleensä tapahdu. Tuntuupa siltä, että antiperspirantti pettää ja kainalot on hikiset. Apua, mut kait nää nyt on oireita tästä raskaudesta. Suihkuun tästä on lähdettävä jahka saan pienemmän poitsukan päikkäreille.

Onneks on vapaata vielä huominen. Perjantaina pitäis jaksaa töihin mennä ja sit viikonloppu kuluu myös töissä. Hoitoalalla olen ja mulla on tosiaan etuoikeutena tehdä 50% työaikaa joten vapaita on ruhtinaallisesti. Eipä tässä nyt tän kummempaa joten jatketaan toisella kertaa.

Vaahtis ja " Aarre" rv 5+ (3,4,5 tai 6 päivää päälle)

Vierailija
11/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meitä on monta, joiden lapsien välille tulee n. 2.5v. Meillä tarkka aika tulee näillä näkymin olemaan 2v9kk. Ajattelin, että pärjätään ilman kaksosrattaita. Esikoinen matkusteli pikkuisena tyytyväisenä rintarepussa/kantoliinassa. Molemmat toimivat meillä hyvin! Joten vauva pääsee niihin myös ja isoveli rattaisiin. Eiköhän tosin jo kolmevuotias aika paljon kävelekin...?

Olen kotona saikulla. Aamu alkoi suolen tyhjennyksellä ja kunnon tärinä-kylmähiki-ololla. Voikohan se olla raskausoire? Onko muilla ollut ripuliongelmia? Mulla on maha tosi turvonnut välillä ja ilmaa riittää. Oksuolo on ollut pari kertaa. Oli sitten kiva soittaa aamulla töihin, että en uskalla lähteä töihin, kun en tiedä jatkuuko mahatauti. Ei onneksi jatkunut ja nyt siivoilen täällä :)

Mutta palataan! Lämpöä kaikille!

J-P rv 7+5

Vierailija
12/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamu alkoi rauhallisesti. Ei paha olo ollenkaan vaikken ehtinyt edes syömään heti herättyäni. Raskauteen viittaavia oireita on ainoastaan tää hitonmoinen vilutus( siis ei vi.utus) ja naama tosiaan pukkaa täyteen finnejä!!! Toivottavasti tää ei kestä koko raskausaikaa, sillä oon mielestäni tämän elämäni varrella jo riittävästi kärsiny tästa ongelmasta!!!

Ratas ongelmaa meillä ei varmaankaan tule, koska toi meidän esikko ehtii jo melkein täyttää viis, ennenkö tää naksu on maailmas.

Esikosta puheen ollen , odotan innolla että pääsen hälle kertomaan vauvasta, koska on sitä omaa pikkuSISKOA kysellyt jo monta vuotta. Mahtaa pikkuinen olla innoissaan kun kuulee. Sen takia aionkin kertoa vasta jonkun kuukauden päästä, ettei sitten jos jotakin sattuu, joudu pettymään niin valtavasti. Ei varmaan viitsitä sitten paljon muillekaan kertoa ennen sitä. Paitsi mun oma äiti varmasti jo pian arvaa, tarkkasilmäinen kun on, ainakin mun suhteen.

Hyviä vointeja (niin hyviä kuin olosuhteisiin nähden on mahdollista) kaikille.

AamuIlona rv 5+5

Vierailija
13/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=sienna]jonna-ponna: En tiiä, onko noi raskausoireita noi mahavaivat, mutta mulla oli maanantaina ihan samanlaista. Puoleen päivään mennessä olin varmaan käynyt wc-asioilla jo 5 kertaa (kivat jutut), enkä kyllä mennyt töihin. Tota turvotusta mulla oli esikoisen kanssa myös, ja nyt taas, eli iltaa kohti alkaa olo muuttumaan todella epämukavaksi, housut puristaa ja olo on ku ilmapallolla.

Liikunta auttais ihan varmasti tohon mahan turpoomiseen, kuten joku jo eilen kirjottelikin, ken siihen kykenee. Mie sovinki jo salilla, jossa olen jäsenenä, että sitten, kun alkaa olo olemaan todella väsy tai muuten huono, mun jäsenveloitukset voidaan laittaa joksikin aikaa katkolle. Esikoisen kanssa kun en tuota tiennyt, niin olipa kiva sitten alkuraskauden aikaan maksaa salille täyttä hintaa ja maata 2 kk kotona, kun ei minnekään kyennyt.

Tulipa taas jorinaa..

sapa[/color]

Vierailija
14/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin..kyllähän ne oireet tännekin tiensä löysi, enää ei suuremmin mietitytä oliko se plussa nyt varmasti totta, sen verran selvät oireet pukkasi päälle! Palelee aivan tolkuttomasti (tätä kyllä on ollut tässä jo tovin aikaa), mahan ei auta antaa mennä tyhjäksi, koska etominen alkaa aivan takuulla heti jos unohtaa syödä jotain tunnin välein.

Väsymyskin hyökkäsi päälle aivan yllättäen, nukahdin vaan väkisin sohvalle, kun siihen erehdyin menemään makuulle(huono olo ajoi..). Onneksi lapset osaa leikkiä siinä lattialla, ja isompi juoruaa samantien, jos pienempi edes yrittää tehdä hölmöjä..Taitaa käydä kuten nuorempaa odottaessa, eli videoihin on turvauduttava välillä. Minä olin aivan järjettömän huono vointinen ja väsynyt viime raskauden alussa, joten otin isomman kainaloon sohvalle, ja pistin videon pyörimään, sitä sitten tapitti, ja minä torkuin..

Meillä on pojilla ikäeroa 2v4kk, tämän uuden vauvan, ja nuoremman välille tulee 2v8kk ikäero! Noista tuplarattaista on näköjään ollut puhetta tänään. Me ostettiin tuplat, ja on niitä paljon käytettykin, varsinkin kesällä kun liikuttiin tosi paljon kävelle, oli tuplat ihan ehdottomat, vaikka esikoinen oli kesällä " jo" reilut 2½v, ei hän varmasti olisi jaksanut kävellä matkoja joita liikuttiin. Mutta tuplien tarvishan riippuu täysin siitä miten paljon liikkuu, ja millaisia matkoja:)

Mimm.u! Nimimerkkisi kuulostaa kovin tutulle, ja huomasin, että teille tulee sama ikäero kuin meillä on nyt tulossa, eli me oltiin varmaan helmikuisissa -05 yhtä aikaa:) Nimimerkkini oli silloin tosin eri..

Anteeksi tämä jaarittelu, mutta tekee mieli jossain jutustella, me kun ei olla hiiskuttu vielä vauvasta kenellekään, pidetään vielä oma pieni salaisuus hetki itsellämme, ja totutellaan ajatukseen;)

Nyt pitää mennä antamaan pojille ruokaa, toivottavasti ei ala etoa taas..

Vanile rv6+3 (tai sinnepäin..)

Vierailija
15/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan oireeton olo, masua kyllä nippailee silloin tällöin.

Pelottaa kovasti, ettei kaikki voi mennä hyvin kun on jo kolme tervettä lasta saanut. No, eiköhän se pahoinvointi pian taas saavu, mulla on ollut kamala pahoivointi joka raskaudessa, alkaen jo 5+viikoilta.

Mä odotan näiden viikkojen lisääntyvän kovasti, on tosi malttamaton olo.

Me ollaan kerrottu lapsille ja mun sisaruksille ja vanhemmille vauvasta. En jaksa pitää salaisuutena=)

Tälläviikolla meinasin soittaa neuvolaan, tuskin saan aikaa kumminkaan ennen kahdeksatta viikkoa.

Olitte jutellut ratasasiaa, meillä ei olis varmaan välttämätöntä hankkia kaksoskärryjä, mutta kävelylenkkejä meinasin tehdä ja kuopus on vauvan syntyessä 2v. 10kk, eikä meillä ole täällä kävelyteitä, joten koen turvallisemmaksi hankkia noi kärryt, kuin esim. seisomalaudan.

Molemmat voi sitten ottaa samalla päiväunet rattaissa.

Taisi tulla taas ummet ja lammet selitettyä..

Hauskaa keksiviikonjatkoa!!

Vierailija
16/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, meni tuossa väärään " osoitteeseen" äkkinäiseltä tämä ensin, mutta josko nyt ...

Täällä kurkistelisi yksi alkuraskauden kanssa ihmettelevä äiti lisää teidän joukkoonne.

Meillä on jo yksi tyttö, täyttää tuossa kesällä 4v. ja tämä uusi tulokas olisi nyt viikolla 5+4 tai jotain.....

Epätodelliselta tämä vielä tuntuu täälläkin, kun neuvolaa ei ole ollut, eikä pahemmin oireitakaan, jos nyt armotonta väsymystä oteta lukuun :)

Eiköhän tämä tästä taasen lähde.....

Vierailija
17/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saikulla kotona kun astma rupes reistailemaan aika rajusti. No mut kuitenkin tänään soitin sit neuvolaan ja sain ajan kahden viikon päähän eli ootellaan. Mulla on kans vähän etovaa oloa mut ei onneks oo tarvinnu vielä oksentaa. Mut tää hajuherkkyys... mä oon varmaan tarkempi hajuaistiltani kun vainukoira. Ja palelee koko ajan äsken piti tietokonettakin näpytellä hanskat kädessä kun sormet on aivan jäässä.

AamuIlona meille tulee kans esikoiselle ja tälle " HelmiOnnille" ikäeroa toi 5v. la on 10.10 ja tyttö tulee 17.10 5v. Mä oon kans miettiny sitä et millon kerrotaan tytölle vauvasta kun se oottaa niin pikku siskoo tai -veljee. Se oli tässä mummille ja ukille sanonu et me haluttas äitin kaa vauva mut isi ei vaan anna sitä.

Meillä muuten vauvasta tietää minun vanhemmat ja molempien veljet ja niiden vaimot. Appi vanhemmille ei olla kerrottu eikä vielä kerrota kun anopilla on vähän huono tapa ottaa puhelin välittömästi käteen ja kertoo asiasta sukulaisille ja tuttaville.

Terv. mannukka ja HelmiOnni rv7

Vierailija
18/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuplaratasasia on pyörinyt mullakin mielessä. Esikoinen tulee olemaan 2v2kk, kun tulokas tulee maailmaan. Jotkut perusrattaat käytettynä vois olla hyvä vaihtoehto. Mutta onhan tässä aikaa pohtia...

Eilen kävin ultrassa ja siellähän hän oli, pikkupikku-Öttiäinen :-) Sainpas varmuuden, että ainakin toistaiseksi kaikki oli, kuten pitikin. Koko vastasi rv 6+6, menkkojen mukaan olisi ollut tasan 7.

En tiedä, miksi nyt kaikki peikot pyörii mielessä paljon enemmän kuin esikoisesta. Ehkä sitä ajattelee, että kun edellisellä kerralla kaikki meni niin hyvin, niin voiko mennä toisenkin kerran.

Eikun päivä kerrallaan eteenpäin. Suku ei vielä tiedä, josko kohta uskaltaisi kertoa. Pari ystävää tietää, töissä pitänee kertoa lähiviikkoina. Ehtiihän sitä tulle juuri ja juuri vuosi töissä täyteen ekan ja tämän tulevan äitiysloman/hoitovapaan välillä.

Terkuin,

E-L

Vierailija
19/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Tari!!! Paljon onnea plussasta! Lisäksi Iidanmammalle onnea ja tervetuloa!

).( Terveisiä ultrasta: sieltähän se pikkuinen heti löytyi ja sykekin oli niin voimakas että näytti hytkyvän koko vartalo :-) Pituutta oli 10,7 mm eli vastasi viikkoja 7+1 mutta en ala nyt vielä muuttamaan la:ta, teen sen vasta np-ultran jälkeen jos tarvis.Ultraajatäti sanoi että täysin normaali alkuraskaus ja että hän ei kyllä näe kuin yhden sikiön vaikka mun kohtu kuulemma tuntui käsiin isohkolta.

Kyllä siinä kyynel kihosi silmään kun pikkuisen näki! Mieskin oli mukana ja aivan yhtä innoissaan. Täytyy sanoa, että kyllä nyt on mieli paljon valoisampi! Ja aurinkokin paistaa niin ihanasti!

Äitiyspakkausta emme ota tällä kertaa. Esikoisesta kaikki toppikset ja makuupussit sun muut on niin hyvässä kunnossa ja hyvän värisetkin, että jätetään ottamatta. Tilasin kylläkin Ellokselta semmoisen starttipaketin vaatteita vauvalle ja Hobby Hallista kantoliinankin vielä :-).

Hyviä vointeja kaikille!

Ykä 7+4

Vierailija
20/34 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa ei vaan mene ohi. Esikoista odottaessani minulla oli nuha raskausviikolle 14 saakka. Silloin nuha meni poskionteloihinkin ja poistui vasta lääkekuurin ja Italian reissun yhteisvaikutukseksta. Toivottavasti nyt selviän ilman kuureja, ainakaan alkuraskaudessa ei olisi hyvä popsia lääkkeitä.

Tari: Onnea plussasta! Muistankin sinut kuumeilijoiden puolelta, vaikken itse sinne niin kirjoitellutkaan. Kunhan tulemme tutummiksi, kerro mistä päin Pohjois-Savoa olet? Olen itse sieltä kotoisin, vaikka nyt täällä pääkaupunkiseudulla asunkin.

E-L:lle, ihanaa, että ultrassa näkyi elämää :) Onkos YrjöLunnilla ainakin tänään ultra?

Tuplarattaista: Meidän pitänee hankkia sellaiset, koska esikoinen on tämän " Vaapukan" syntyessä vasta vuoden ja kymmenen kuukautta. Kukas se kertoi, että rintareppu ja kantorinkka ovat olleet huonoja hankintoja? Me saimme rintarepun lahjaksi ja käyttämättä se jäi. Sen sijaan ostimme viime kesänä Ergon, joka on yksi parhaista vauvahankinnoista koskaan! Viime kesänä ja syksynä käytimme Ergoa paljon enemmän kuin vaunuja tai rattaita. Ergon kanssa pääsimme mukavasti retkille mm. Ainolaan, Halosenniemeen, vanhan Porvoon kujille jne. Olemme nyt toukokuussa matkaamassa Kreetalle ja aiomme ottaa Ergon sinnekin. Vaikka esikko on silloin jo " iso pikkutyttö" (1v5kk), voi mieheni kantaa häntä Ergossa selkäpuolella.

Seuraavat pari päivää olen palstahiljainen, koska lähden sinne seminaarireissulle. Hyvää vointia kaikille!

Ghigi + Vaapukka (rv 8)