Saako työpaikoilla käyttää ronskia kieltä?
Jos sitä ei käytetä asiakaspalvelussa tai asiakkaille/potilaille, mutta työkavereiden, tiimin kesken? Entä, jos joku ei tykkää, voiko yksi kieltää ronskimman kielen käytön toisilta?
Kommentit (15)
Minuahan yritettiin kieltää ja minua savustettiin ulos työelämästä.
Totesin kovaan ääneen työmaalla että: " te tulette vielä kuulemaan minusta".
Eihän ne mikkihiiret ja siimakädet mitään uskaltaneet sanoa.
Yhdessä kesätyöpaikassa pomo kielsi minulta sivistyssanojen käytön. Ronskia kieltä kyllä sai käyttää.
Niin saako kiroilla tai sanoa rumasti asiakkaista selän takana? Saako sadatella kun tietokone ei toimi?
Ronskia kieltä voi käyttää, jos tämä ei kohdistu kenenkään yksilöön
Vierailija kirjoitti:
Ronskia kieltä voi käyttää, jos tämä ei kohdistu kenenkään yksilöön
Jos on tarve tuulettaa vaikka v**tumaisesta asiakkaasta?
Lähtökohtaisesti, työpaikalla edellytetään asiallista käytöstä. Työsuojelu lainsäädäntö.
Ihan paskaa puhetta, jou v:tun perk3leen munanlutkuttaja avannut ketjun
Naisvaltasilla aloilla ei saa kun jotku hiekkap-llut pahastuu. Nyt oon miesvaltasella alalla ja ronski huumori piristää päivää.;) Kerranki toimari kerto mulle niin härskin vitsin ettei se edes kehdannu kertoa vaan näytti loppuhuipennuksen luuristaan. Tuli mukava olo että nyt mut on hyväksytty naisena tänne miesten joukkoon.
Olen itse sote-alalla. Asiakkailta pitää sietää törkeyksiä ja mielenvikaista käytöstä. Ei tätä työtä jaksa, jos ei saa tiimissä tuulettaa mitä mieltä on oikeasti asiakkaistaan kieltään varomatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan paskaa puhetta, jou v:tun perk3leen munanlutkuttaja avannut ketjun
Tällaisille tyypeille annoin työelämässä ollessani ensin huomautuksen ja sitten varoituksen. Yleensä noin 6kk pysyi mielessä ja sitten taas uudestaan. Asiantuntijatyöstä kyse. Ei kenenkään tarvitse tuollaisia purkauksia joutua kuulemaan.
Ei saa jos työpaikalla on naisia.
En tykkää yhtään. Kyllä aikuisten pitää osata puhua asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti, työpaikalla edellytetään asiallista käytöstä. Työsuojelu lainsäädäntö.
Tervetuloa pajalle töihin... Ei todellakaan ole uskovaisten eikä mielensäpahoittajien paikka.
Hermostun tosi helposti. Joskus olen jopa heitellyt tavaroita työpaikalla ja nolannut esimieheni julkisesti. Toki samalla itsenikin. Olen erittäin impulsiivinen persoona. Kahdesti olen tullut irtisanotuksi työstäni, mutta löytänyt nopeasti uuden työn impulsiivisuuteni ansiosta.
Jos puheissa tarkoittaa itseänsä