Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella meneväsi esim. päiväkotiin töihin kevytyrittäjänä?

Vierailija
18.11.2024 |

Kysymys otsikossa. Jos saisit hommia helposti ja joustavasti, voisitko toimia kevytyrittäjänä etkä olisi esim. kunnan sijaisrekisterissä nollatuntisopparilla. Mietin olisiko tässä järkeä keskimääräisen sijaisen kannalta.

Voisitko ryhtyä kevytyrittäjäksi esim. päiväkotityöhön?

Vaihtoehdot

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluaisin olla varma itse siitä, että ei vaikuta myöhemmin työttömyystukiin tms. jos työt ei jatkuisikaan. 

Vierailija
2/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskutettava tuntipalkka olisi vähintään kaksi kertaa niin suuri (+ mahdollinen alv) kuin suoraan kunnan työsuhteessa olevalla, voisin suostua. Kevytyrittäjänä mun pitäisi siitä palkasta kyetä maksamaan sekä työnantajan että työntekijän kaikki muut sivukulut, YEL-maksut sekä valitsemani kevytyritysfirman provisio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytyrittäjän laskutuksesta lähtee mahd. alvin lisäksi ennakonpidätys oman veroprosentin mukaan, laskutuspalvelun provikka joka on kai jotain 8 % luokkaa, ja yel + sv-maksu jos tekee niin paljon että on yel-velvollinen. Mutta varmaan oikeilla jäljillä olet että laskutuksen pitäisi olla noin kaksinkertainen palkkaan (ainakin nettopalkkaan) verrattuna että kannattaa.

Vierailija
4/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin meluherkkä eli päiväkodit ja koulut ovat pois laskuista.

Vierailija
5/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Free lancerina voisi tehdä useimpia töitä. Samalla palkkaamiskynnys alenisi ja töihin voisi päästä myös tavallinen ihminen.

Vierailija
7/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En  menisi mistään hinnasta pyyhkimään neniä ja perseitä. 

Vierailija
8/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tehtävänä on tarkastaa päiväkotiin töihin menevän kevytyrittäjän rikosrekisteri ja pätevyys? Kai sekin jätetään yrittäjän itsensä vastuulle?

Vierailija
9/9 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan päiväkodin tai sitten välittäjän jos on semmoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi