pikkuveli oksennustaudissa, veisitköisomman eskariin?
Kommentit (25)
Joten siinä vaiheessa kun joku oksentaa, on jo myöhäistää eristää hänet muusta maailmasta.
Minä olen päästänyt meille leikkimään lapsia joiden perheessä on joku joka sairastaa vatsatautia. ja kas, meillä on viimeksi sairastetusta vatsataudista aikaa jo vuosia. Silloinkin sairasti vain kaksi lastamme. (joita oli siihen aikaan vain kaksi nyt neljä).
Eli emme ole saaneet vatsatautia vaikka naapurin muksut ovat käyneet, usein jopa samana päivänä jonka iltana ovat sairastuneet/ sisaruksen ollessa sairas, lääppimässä (niin kuin pph sievästi asian ilmaisi) joka paikkaa ja liki joka lelua. Epäilempä, että joku on saattanut kaivaa nenäänsäkin meillä ollessaan....
Oksennustaudit tarttuvat tosi herkästi pisaratartuntana. Eli kun sairas oksentaa leviävät virukset ilmaan monen metrin säteellä ja kaikilla jotka ovat paikalla on tosi hyvät mahdollisuudet saada oma kiva vatsatauti.
Olisiko oikeasti niin kamalan vaikeaa pitää ne sairaat, puolikuntoiset ja kaiken todennäköisyyden mukaan pian sairastuvat edes hetken kotona?
Vierailija:
Joten siinä vaiheessa kun joku oksentaa, on jo myöhäistää eristää hänet muusta maailmasta.
ovat eristettyinä kotiinsa 2-3 viikkoa!! Näiden kirjoitusten mukaan kun he eivät saa olla missään kontaktissa ihmisiin joilla ei vielä vatsatautia ole. Sillä jokainen perheenjäsen voi kantaa (tai olla kantamatta) kyseistä virusta. Mahtaa ne kouluissa tykätä :-)
Sori; meidän Ville-Kalle ja Tiina-Liina eivät nyt tule kouluun kun heidän nelivuotiaalla Pikkusiskolla Milla-Magialla on vatsatauti. Neiti Magia on perheen eka sairastunut joten lapsoset tulevat tod näk kouluun sitten siinä
maaliskuun puolivälissä...
Ja isi ja äiti ei mene töihin, koska eihän Milla-Magiaa ja pikku Roopea voi viedä päiväkotiin tartuttamaan silloin kun kouluaiset sairastaa (olkoonkin, että ovat jo yli kymmenvuotiaita eikä vanhemmilla ole hoitovapaa oikeutta)
Hyvä juttu. Kuka soittas mun työnantajalle ja kertos, että näin tämän täytyy mennä :-)
Tässä ketjussahan ei kukaan ole kertonut vievänsä SAIRASTA lastaan yhtään minnekään tai edes päästävänsä ketään kotiinsa Kun joku perheenjäsenistä sairastaa....
sama pöpö suurella todennäköisyydellä jyllää saman perheen lapsissa. Ja itse en ainakaan ihan tarkoituksella levittäisi todella ikävää vatsatautia. Jos tauti tulee kaupasta sattumalta sille ei voi mitään, mutta minusta on vastuutonta tietoisesti levittää tautia eteenpäin tai hakea lapsensa kipeäksi jos tietää että tautia on. Kuten joku tuola edellä mainitsi siitä elmukelmusta, niin eihän siihen lapsia tietenkään voi kääriä, mutta että ihan tietoisesti levittää tautia on minusta väärin. Itse en niin tekisi, koska ei sairastaminen koskaan ole lapsille mukavaa. Lasten parasta ajattelisin. Vai onko teidän lapsista mukavaa sairastaa jotka tietoisesti levittäisitte tautia eteenpäin ? Tietysti jokainen tässäkin asiassa toimii tapansa mukaan, mutta ei ole sitten ihme miten taudit jyllää ;)
En todellakaan rankaise lasta vanhempien ajattelemattomuudesta. Yritän ainoastaan hyvällä hygienialla huolehtia lapsista. Lapsia hoidossa neljä (nyt olen lomalla) ja heillä kaikilla sisaruksia,vanhemmat varmasti tyytyväisiä jos tauti ei tartu!