Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko elämän aloittaa uudelleen enää 33 vuotiaana??

Vierailija
18.11.2024 |

minä en ole tehnyt paljon mitään koko elämän aikana, olen kyllä käynyt kursseilla ja kouluissa ja ollut töissä mutta olen asunut esim koko ikäni samalla paikkakunnalla. En ole koskaan matkustellut myöskään. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ns entinen elämä jäi taakse 32-vuotiaana. Olin kyllä siihenkin asti tehnyt paljon. Mutta kaikki muuttui. Työ, asuinpaikka, koko elämäntyyli vaihtui vihdoin sellaiseksi mitä oikeasti halusin, eikä enää sitä mitä joku muu halusi minun olevan. 

Vierailija
22/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi todellakin! Todennäköisesti pitkä elämä vielä edessä, joten kannattaahan siitä loppuelämästä tehdä itselleen mieluista.

Itsellä on jo lapsia, mikä on ihanaa, mutta tarkoitus on lähteä vielä 30-vuotiaana opiskelemaan uutta ammattia, muuttaa uudelle paikkakunnalle (opiskelukaupunki) sekä samalla isompaan ja meille toimivampaan kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä äläkä pelkää! Elämä on elämistä ja kokemista varten! Minäkin väsyin työhöni, jota olin tehnyt samassa paikassa 18 vuotiaasta asti. Olin 33 vuotias. Opiskelin pari vuotta. Tulin takasin entiseen työpaikkaan ja sain potkut! Myin kamani ja  Muutin toiselle puolelle Suomea! Sain lapsen 37 vuotiaana. Opiskelin uuden ammatin 44 vuotiaana! Nyt kohta eläkkeelle! Onnea Sinulle muutokseen

Vierailija
24/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ainakin uskoa ettei elämän uudelleen aloittamiseen ole olemassa mitään ikärajaa. Täytin just 30 ja se oli itselleni herätys, että nyt olisi viimeinkin aika jättää taakse kaikki sellainen mikä ei enää palvele ja alkaa vihdoin suuntaamaan kohti niitä asioita, joita oikeasti elämältäni haluan. Aika kuluu joka tapauksessa ja vieläpä tajuttoman nopeasti joten miksi enää odottaa.

Vierailija
25/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut aloittaa tässä viisikymppisenä. Meni parikymmentä vuotta hukkaan päihdeongelman parissa. Nyt on siitä päästy kuiville, ja ajattelin alkaa rakentaa elämääni mieleisekseni nyt.

Vierailija
26/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä voiko. Itse aloitin uuden elämän kuusikymppisenä. Muutin uuteen kaupunkiin ja sain tutkintoni valmiiksi. Työllistyin heti.

mikä ala?

Olen Psykologi.

Vierailija
27/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen laittanut elämäni uusiksi. Lähtenyt uuteen kaupunkiin ja uudelle alalle taakseni katsomatta, vaikka edellisissäkin paikoissa helposti vuosikymmen kului. Aivan kuin olisi tosiaan saanut elää useamman elämän. Jotkut menee samassa putkessa vanhaksi asti. Hyvä tietenkin jos ovat tyytyväisiä. Mutta mitään estettä ei ole aloittaa puhtaalta pöydältä missään iässä. 

Vierailija
28/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää tuskin voi uudelleen aloittaa sillä uudelleen syntyminen tuskin on mahdollista ja olisihan se vaivalloista aloittaa vauvavuosista ja elää murrosikä ja kaikki se muu.

Elämälleen kyllä voi etsiä uutta suuntaa missä iässä tahansa.  Jos on rohkeutta voi repäistä oikein kunnolla.  Itse muutin nelikymppisenä ulkomaille ja täällä olen edelleen, 30 vuotta myöhemmin enkä hetkeäkään ole katunut.

Vaatii tosin motivaatiota ja rohkeutta ja vaivaa eikä saa pelätä haasteita.  Ja kielitaito pitää olla ulkomaille suunnatessa, englanti on välttämätön. Muutin siis yksin, tosin maahan jossa olin aikaisemmin käynyt mutta ketään en tuntenut.  Koulutksellani sain töitä.

Mutta jos ei niin radikaalia muutosta halua, voi aloittaa pienistäkin asioista.Tehdä sellaista mitä koskaan ei ole uskaltanut tehdä, esim. tehdä matka johonkin tuntemattomaan paikkaan kotimaassa.  Siitä se rohkeus kasvaa ja uskaltaa laajentaa teviiriään. 

Voi alkaa kokeilla uusia asioita, etsiä uusia kiinnostuksen kohteita. Maailma on täynnä mahdollisuuksia sille joka haluaa kokea ja nähdä uutta, pientäkin!

Vierailija
29/29 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos olet kuolemansairas,asut jenkkilässä jossa sinut on tuomittu elinkautiseen ,astut putlerin varpaille ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä