Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veristä vuotoa,kokemuksia.

21.02.2007 |

Onko kellään kokemuksia?Olen nyt raskausviikolla 6+1 ja noin kuuden päivän ajan on minulta tullut pikkuisen verta pyyhkiessä paperiin.Nyt tuntuu siltä että menkat alkaisi alavatsassa on sellainen tunne.Aiemmin rintani olivat kipeät vaan eivät enää.Onko tämä sitä normaalia tiputtelua,kiinnitys vuotoa tai jotain?Olen huolissani.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin neuvolasta, että verisestä vuodosta pitää aina huolestua. HUOM! Mikäli kirkasta verta, soita ihmeessä neuvolaan, ohjaa varmaan ultraan. Rusehtava valkovuoto ei välttämättä ole huolen aihe, sillä se voi johtua kuivista limakalvoista tai jotain...

Rintojen arkuus kyllä ei pitäis yhtäkkiä kadota :( kehoitan sinua ottamaan yhteyttä neuvolaan, vaikka sul tais olla vkoja vielä aika vähän, kyllä ultrassa jo näkyy, onko kohdussa tilanne hyvä.

Itse sain km:n vko:lla 8+ alkoi sillä et oireet katos ja alkoi tuhruinen vuoto, joka yltyi veriseksi menkkavuodoksi pikkuhiljaa...mut en tarkoita että sulla täytyis olla vuodon syynä km.

Vierailija
2/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin jonnekin rv 15 asti aina välillä muutaman päivän verran. Syynä oli ilmeisesti " verevä kohdunkaula" . Eli esim seksin jälkeen vuodin ja välillä ihan ilmankin seksiä. Kävinkin rv 8 kieppeillä yksityisellä ultrassa koska olin niin huolissani.. Toivottavasti sinulla vuoto on myös " harmitonta" , mutta eihän se mitään haittaa vaikka soittaisit neuvolaan tms ammattilaiselle!

Mammis + Tiitiäinen 33+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä tosiaan tullu siteeseen asti vaan ihan pyyhkiessä vaan havaitsin. Kävin ultrassa ja osoittautui tuulimunaksi. Pikku tiputtelua kyllä varsinkin alkuraskaudessa tuntuu esiintyvän ihan yleisesti että älä huolestu kovin kovasti, mutta kieltämättä noilla viikoilla esiintyvä vuotaminen johtuu usein tuulimunasta tai muuten epäonnisesta raskaudesta :o/ mutta ota yhteys neuvolaan, sitenhän asia selviää! Voimahali!

Vierailija
4/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä tulikin sitten kuin menkkojen ekana päivänä, eli ei mitään tiputtelua. Lähdin tyksin gynenpolille ja siellä odottelun jälkeen havaitsivat ultrassa, että kohdunkaulalla on vuotava suoni eli ns. hematooma. Lääkäri meinas heti ottaa osastolle, mutta vakuuttelin et otan rauhassa kotona ja pääsin kotiin. Olin sairaslomalla 3 viikkoa, enkä saanut sananmukasesti tehdä mitään. Sairaslomatodistukseenkin oli laitettu diagnoosiksi alkava keskenmeno. Vuoto onneksi kuitenkin loppui ja nyt on menossa 16+1.

Vierailija
5/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itselläni on nyt rv 8+2 ja 5 vkoa tuli vuotoa välillä vähemmän, välillä enemmän. Itse luulin koko ajan että kyseessä oli keskenmeno ja niin minulle sanottiin sairaalassakin. Onneksi en kuitenkaan ottanut minulle tarjottua lääkkeellistä tyhjennystä (halusin olla varma asiasta ja odottaa vielä) ja pari viikkoa sitten löytyi kohdusta syke. Minulle kerrottiin, että vuoto johtui hematoomasta, joka oli jostain syystä muodostunut kohtuun. Nyt vuoto on loppunut ja eilen ultrassa näkyi jo ihan selvä vauvanalku ja hyvä syke.

Kannattaa ottaa huomioon myös se, että vauvanalku saattaa olla myös nuorempi kuin kuukautisten mukaan lasketut viikot. Minulla olisi kuukautisten mukaan nyt 9+4 ja sen vuoksi käydessäni ultrassa viikolla 7+2 kuukautisten mukaan sykettä ei vielä löytynyt.

Minulla oli 2 1/2 v sitten keskenmeno, joka alkoi siten, että pyyhkimällä tuli ruskeaa verta noin vuorokauden ajan ja sitten alkoi kunnon vuoto. Tässä raskaudessa vuotoa tuli reippaasti, mutta silti kaikki oli hyvin. Valitettavasti asia selviää vain odottamalla. paljon tsemppiä ja voimia sinulle! Tiedän että odottaminen on raskasta, mutta kaikki voi kääntyä parhain päin!

Vierailija
6/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta sanoivat, että on turha tehdä ultraakaan jos on noin selvät oireet. Ikävästi kuulostaa sinun oireesi keskenmenolta. Olen pahoillani jos näin on. Mutta aina on kuitenkin toivoa.

Vierailija
7/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säikäytti oikein kunnolla ja soitin äitiyspolille.Sanoivat vaan että eivät tee mitään. Menee kesken jos menee. Vuoto loppui. Vajaa viikko tästä tuli uudelleen vuotoa joka oli kirkkaan punaista ja ajattelin että nyt ainakin menee kesken. Menin päivystykseen ja lääkäri tutki vatsan päältä ja taisi sisätutkimuksenkin tehdä. Pääsin myös ultraan ja kaikki oli hyvin =) Tuolla vaunuissa nukkuu nyt tempperamenttinen vuoden ikäinen tyttö =) Tyttö syntyi melkein 2vko lasketusta ajasta ja oli aika pieni ja kinainen joten kai tuo laskettu aikakin heitti jonkin verran. Onneksi kuitenkin sitten ultrassa näkyi se syke.

Muistan aina sen tunteen kun itse olin tosi peloissani ja puhelimessa vaan sanottiin että voi voi ei tehdä mitään.Turha tulla tänne=( Olin töissä kun vuotoa sitten uudelleen tuli. Päätin että menen suoraan päivystykseen enkä mitään enää soittele. Tämä oli siis ilta aikaan.

Minulla ei ollut mitään kipuja.

Vierailija
8/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikkoa odottaessa alkuraskaudessa oli ruskeaa tuhruvuotoa, kaikki meni kuitenkin hyvin.

Nyt tässä raskaudessa oli 5+ ja 6+ viikon taitteessa tuhruttelua, melko verekästäkin välillä. Ei tullut paljoa, lähinnä just pyyhkiessä ja pikkuhousunsuojaan vähän, lähinnä valkovuodon seassa. Loppui muutamassa päivässä ja kaikki oli hyvin.

Tuulimunaraskaus oli tuossa välissä, siinäkin tuhrutteli melko epämääräisesti. En tiedä, mihin liittyi, kun ei kuitenkaan itse tullut ulos vaan piti lääkkeeillä tyhjentää.

Mä nyt vaan selkeästi olen tällainen " tuhruttelija" .

Tsemppiä!

Tuutis rv 9+3

Vierailija
9/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 ertaa päivässä paperiin,mitään kipuja ei ole.Sitä on nyt jo kuudetta päivää,ja ultraan on aika perjantai aamuna.Äitiys polille soittaessani sanoivat että alkuraskauksiin kuuluu usein välillä tiputtelu vuodot,joka ei välttämättä ole merkki alkavasta keskenmenosta.

Pelottaa kylläkin.

Vierailija
10/10 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vuotoa oli pyyhkiessä seitsemän päivää ja on edelleen. Kävin ultrassa ja ihan oli vauvan alku kunnossa. Sydän löi hienosti! Mulla vuoto tulee muualta kohdun seinästä eikä siihen osattu sanoa syytä. Vuotokohta näkyi ultrassa. Viikkoja on 6-7 tällä hetkellä.