Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen leikkausten takia tänä jouluna yhä useammalla lapsella on lahjojen jakamisen jälkeen itkuntuhruiset silmät

Vierailija
17.11.2024 |

Nälkä kurnii lapsukaisten vatsassa ja lahjasäkki ammottaa tyhjyyttään. Vanhemmat purkavat ahdistustaan nauttimalla liikaa jouluglögiä ja sammuvat joulusaunaan

Kommentit (248)

Vierailija
61/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Riikka ja muut hallalahkolaisten jo valmiiksi kiihottuneessa tilassa kun saavat lapsia itkemään jouluaattona.

Anttipukkia lapset itkevät.

Vierailija
62/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lastani jo varoitellut pitkin syksyä, että meidän joulun viettoon ei kuulu enää lahjojen tolkuton määrä.

Olen jo kauan halunnut jättää lahjat kokonaan pois kuvioista, mutta pienen lapsen ilon vuoksi en ole vielä ihan siihen mennyt.

Ostetaan silloin kun tarve vaatii.

Eikä osteta turhia lahjoja ihan vain sen vuoksi,että olisi niitä paketteja avattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, vika ei ole lapsissa vaan aikuisten luomassa illuusiossa. Onko sen luottokortin pakko vinkua tappiin talvella ja kesällä, sitten puoli vuotta maksetaan velkoja ja taaskaan ei ole rahaa joululahjoihin tai kesälomaan? Ja miksi pitää opettaa lapset siihen että materialla voi päteä? Itse olen enemmän huolissani terveydenhuollon ja muiden palveluiden ajamisesta kuralle kuin lähiöiden parkuvista mukuloista kun ei tullut sitä uusinta omppupuhelinta. Eläköön integraatio!

Mikä meitä ihmisiä oikein vaivaa kun lapsuus pitää arvottaa joulupakettien määrällä ja kalleudella, kesällä sillä kuka pääsee huvipuistoon kaikilla herkuilla? Onko se oikeasti edes kivaa? 

Ollaan varmaan tosi tylsä perhe mutta meillä on joululahjat ostettu maltilla eikä niistä ole koskaan tehty isoa numeroa. Pehmeä paketti, kirja tai lelu iän mukaan, joskus on joku sukulainen saattanut muistaa. Kesällä on todellakin tehty muuta kuin jonotettu kiljuvien muksujen ja äkäisten vanhempien kanssa jossain ylikalliissa vempelehelkutissa kympin hodarit kourassa. 

Vierailija
64/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kannattaisi jättää ne aikuisten jouluglögit kauppaan ja ostaa sillä rahalla lapsille joulusuklaat. 

Vierailija
65/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n perheessä noin on, niin järketetäänpä perheelle keräys.

Vierailija
66/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on säästämisestä. Jos joka kuukausi laittaa 50 euroa säästöön niin lapsella on hyvä joulu ja se saa lahjoja. Näin me ollaan tehty avovaimon kanssa. Meillä on 1000 euron joulubudjetti ja soviittiin jo viime tammikuussa että säästetään jouluksi rahaa. Molemmat meistä on laittanut 50 euroa säästöön joka kuukausi. Itse voin elää vähemmällä että lapsemme saa hyvän joulun. Emme ole köyhiä mutta aina on hyvä säästää rahaa pahan päivän varaan.

Vierailija
67/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö , edellinen hallitus se oli se joka söi ja tuhlasi meidän kaikki rahat ulkomaille. Hyvä puoli tässä on se että Afrikan kyläpäällikkö voi nyt avata lahja paketteja suomalaisten veronmaksajien rahoilla .

Kannattaisi nyt päästä tästäkin pakkomielteestä yli.

Vierailija
68/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä lasten lahjoja tehdä myös itse. Isäni nikkaroi  minulle nukenvaunut ja äiti ompeli sinne vuodevaatteet. Minä kudon PYYNNÖSTÄ villasukkia lastenlapsilleni. 

Myös seurakuntien, pelastusarmeijan, Pelastakaa Lapset ym. edustajilta saa lahjakortteja ja lapset saavat esittää lahjatoiveita "joulukuuseen". 

Ymmärtääkseni kukaan ei näe nälkää tai jää ilman lahjaa jouluna.

Vierailija
69/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vaan työttömät vinkuu lapsilleen kalliita lahjoja, vaikka tiukkaa tekee niilläkin, jotka käy hyväpalkkaisissa töissä ja raataa pitkää päivää. Suomi on köyhä ja takapajuinen maa, jossa ei rikkaita ole.

Vierailija
70/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö , edellinen hallitus se oli se joka söi ja tuhlasi meidän kaikki rahat ulkomaille. Hyvä puoli tässä on se että Afrikan kyläpäällikkö voi nyt avata lahja paketteja suomalaisten veronmaksajien rahoilla .

Kyläpäällikölle rakennettu yli sadan huoneen lukaali kehitysapurahoilla,antakaa lisää jotta saa toisetkin sata uusille jalkavaimoilleen,on ilo antaa,kun hälläkin on niin kurjaa.

Vierailija
71/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temulla on itkuntuhruiset silmät, kun tukirahoilla ostetaan vähemmän kiinalaista myrkkykrääsää.

Vierailija
72/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat täällä taas kertomassa köyhille kuinka materiaaliset lahjat eivät muka ole tärkeitä. Kyllä ovat!

Vierailija
73/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sitä vaan työttömät vinkuu lapsilleen kalliita lahjoja, vaikka tiukkaa tekee niilläkin, jotka käy hyväpalkkaisissa töissä ja raataa pitkää päivää. Suomi on köyhä ja takapajuinen maa, jossa ei rikkaita ole.

Sun iso asuntovelka ei ole muiden vika. 

Jos on iso asuntovelka niin on sanomattakin selvää ettei rahaa riitä kaikkeen. 

Muuta vuokrakaksioon tai vuokrakolmioon niinkuin moni lapsiperhe tekee. 

Vierailija
74/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs talvi se oli, kun ihmiset itkivät sähkölaskuihin verovähennystä. No, jatkossa sitä ei saa, vaikka sähkö olisi kuinka kallista tahansa. 

Ja korona aikana ravintolat itki tukea. 

Nyt sitten ovat leikkaamassa köyhiltä tuet, kun piti yksi talvi saada verovähennystä siihen 200 neliöiseen omakotitaloon. 

Vierailija
75/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on varaa, mutta ketuttaa tuo alvin korotus!!!!

Vierailija
76/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikana rikkaat yrittäjät itki tukia ja nyt sitten sanovat, että kun saivat isot tuet niin työttömien lapsiperheiden työttömyystuista pitää leikata. 

Nuo rahat voitaisiin leikata takaisin ravintoloilta jotka tukea saivat korona aikana. 

Vierailija
77/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lastani jo varoitellut pitkin syksyä, että meidän joulun viettoon ei kuulu enää lahjojen tolkuton määrä.

Olen jo kauan halunnut jättää lahjat kokonaan pois kuvioista, mutta pienen lapsen ilon vuoksi en ole vielä ihan siihen mennyt.

Ostetaan silloin kun tarve vaatii.

Eikä osteta turhia lahjoja ihan vain sen vuoksi,että olisi niitä paketteja avattavaksi.

Mulla on jo isot lapset. Kertovat tarpeensa ( esim sukkia, yöpuku, sitä tai tätä käyttötavaraa) Haluavat kuitenkin paketteja, eikä pelkkää rahaa. Mutta mitään en osta ostamisen ilosta.

Vierailija
78/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömiltä pitää leikata sen takia, että rikkaat sai yksi talvi isoihin asuntoihinsa verovähennystä sähkölaskuun?

Tai että ravintolat sai koronatukia.

Vierailija
79/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat täällä taas kertomassa köyhille kuinka materiaaliset lahjat eivät muka ole tärkeitä. Kyllä ovat!

Miten se nyt on? Pitääkö suomalaisten vähentää kulutustaan ja pienentää hiilijalanjälkeään vai ei? Pitääkö varakkaiden ostaa enemmän vai vähemmän kuin ennen, ja antaa köyhemmille enemmän rahaa ja tavaraa vai eikö pidä?

Vierailija
80/248 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä useammalla kokoomuspersulla on tuhruiset housun etumukset kun ovat päässeet kärki märkänä itkettämään lapsia Jouluna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi