Kumpi on pahempi, alkoholi vai sokeri? Lopetin runsaan alkoholin käytön, nyt syön suklaata.
Kilojen kannalta?
Join ennen 30-50 annosta alkoholia viikossa vuosien ajan. Koostui 80%:sti oluesta mutta join myös viiniä ja siideriä.
Nyt syön päivittäin jotain makeaa. Välillä kokonaisen levyn suklaata.
Ennen söin kyllä humalassakin roskaruokaa ja etenkin krapulassa valtavasti herkkuja, enää ei pysy sellaisia määriä vetämään. Krapulassa vaan oli pakko saada suolaista ja makeaa isoja määriä.
Kuitenkaan en tiedä että mitähän tässä käy painon kanssa. Alkoholin käytön lopettaminen on kyllä ollut muuten todella ihanaa ja olen siunattu ettei tarvitse enää juoda.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on suolistohiiva tuon alkoholinkäytön seurauksena ja suoliston bakteerikantasi vaatii alkoholin tilalle makeaa eli suklaata. Hiivan häätöön.
Miten?
Mikään ruoka-aines ei ole alkoholia haitallisempaa.
Vaihda tummasuklaa tilalle se on ihan terveellistä kohtuullisesti käytettynä.
Vitamiineja kannattaa tankata, niiden puute voi aiheuttaa makeanhimon.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei ole ruoka-aines. Sen esiaste sokerikaan ei ole.
Sokeri on kaikin tavoin pahempaa. Alkoholi antaa hövelin mielen ja raikastaa hengityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö alkoholin olevan ruoka-aines? Lukaise lause pari kertaa uudelleen, vai onko viina huuhdellut aivot?
Makeanhimo hellittää kyllä ajan kanssa. Itselläni oli sama ilmiö, kun lopetin jokaviikonloppuisen kippailun. Jotain piti saada tilalle, ja se oli kaikki makea: karkkia, suklaata, leivonnaisia, jäätelöä jne. Mutta kyllä se siitä tasoittuu. Tuskin silti lihot, koska alkoholissa on valtavasti kaloreita verrattuna melkein mihin tahansa. Jos et ihan kilokaupalla vedä sitä suklaata.
Itse lihoin paljon, kun lopetin alkoholin käytön ja aloin mässyttää karkkia tilalla.
Kun muulla on suussa muutamia kipuja aiheuttavia ongelmia vielä kirurgin operaation jälkeen ja ehkä elinikäinen hermovaurio niin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin, että kaikki mitä laitatte suuhun, voi olla vaarallista ja varmaan parempi olisi ettei sinne laita yhtään mitään ikinä. Mutta mun terveysongelmat ei johdu mistään, mitä on suuhun laitettu ja en ole onneksi itse aiheuttanut noita ongelmia. Silti ajattelen, että parempi jos ei syö sokeria, ei juo alkoholia eikä polta tupakkaa ikinä. Pitäkää hampaistanne ja suun terveydestä hyvää huolta silloin, kun voitte ja valitetettavasti, vaikka hinkkaisitte ne hampaat pari kertaa päivässä kuten minä olen tehnyt, silti aivan kaikki voi mennä pieleen.
Alkoholi tappaa bakteereita ja pitää verisuonet puhtaana. Ei pelkästään huono asia vaikka siitä yritetään tehdä huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi tappaa bakteereita ja pitää verisuonet puhtaana. Ei pelkästään huono asia vaikka siitä yritetään tehdä huono asia.
Miksi se sitten alentaa vastustuskykyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö alkoholin olevan ruoka-aines? Lukaise lause pari kertaa uudelleen, vai onko viina huuhdellut aivot?
Miksi uliset, en väitä että väitit. Onko pääkopassasi lepakoita?
Vierailija kirjoitti:
Itse lihoin paljon, kun lopetin alkoholin käytön ja aloin mässyttää karkkia tilalla.
Kielii vain että alkoholia/sokeria käytetään asioiden tai mielialojen korjaamiseen. Väline on väline. Joillekin väline voi olla netflix-binge, toiselle himolenkki.
Alkoholi. Paitsi, jos juo oikeasti niin paljon ettei mikään kestä sisällä, mutta en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, huono vitsi.
Ehdotan koetta.
Tee koe. Liuota 10l vetta 2kg sokeria ja yritä juoda.
Tee toinen koe. Samaan liuokseen laitat turbohiivaa ja käytät liuoksen kiljuksi ja yritä juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielii vain että alkoholia/sokeria käytetään asioiden tai mielialojen korjaamiseen. Väline on väline. Joillekin väline voi olla netflix-binge, toiselle himolenkki.
Niin. Siksihän niitä käytetään.
Sinulla on suolistohiiva tuon alkoholinkäytön seurauksena ja suoliston bakteerikantasi vaatii alkoholin tilalle makeaa eli suklaata. Hiivan häätöön.