Miten päästä työstä pois?!
Oon töissä valtiolla alalla, jossa kaikki ovat ihan burnoutin partaalla. Menin nyt hätäpäissäni jatkamaan töitä ensi vuodelle, vaikka olin vannonut itselleni etten niin tee. Työtilanne on kuitenkin niin kestämätön töissä, että yleisesti puhutaan ettei kukaan SAA lopettaa. Työt tuovat valtavasti ahdistusta ja herään öisin siihen miten tekemättömät työt jyllää mielessä vaikka ylitöitä tehdään jatkuvasti ja palkka on huono. Ihmiset saikulla koko ajan ja itse en halua itseäni siihen tilanteeseen ajaa. Nyt kuitenkin lisähuolta tuo se, että en saa valmistuttua opiskelupaikastani sillä kaikki aika menee töissä ja koulujuttuihin ei enää riitä vuorokaudesta tunnit. Miten pystyn vakuuttamaan itselleni, että tuollaisessa paikassa ei ole pakko jatkaa? Ylitunnollisuus vie kiltin tytön suohon.
Ei kannata irtisanoa itseään, eikä jäädä saikulle. Muuta asenteesi. Et ole yrittäjä, vaan työntekijä, joka tekee oman osuutensa pienen palkkansa eteen. Siinä se. Irtisanovat sitten, jos ei kiinnosta.
Minä en ymmärrä palkansaajia, jotka sairastuttavat itsensä, menettävät yöunensa jne. töiden vuoksi. Meillä jotkut pöljät tekevät ylitöitä omalla ajallaan. Ajatelkaa miten tyhmiä.
Ehkä pari nuorta, joilla oikea koulutus ja substanssi, voivat päästä ylenemään ja heidän kohdallaan ymmärrän yliyrittämisen ja esimiehen miellyttämisen. Mutta muuten halveksin noita vässyköitä, jotka ihan tavallisen työn vuoksi menettävät yöunensa.