Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä työstä pois?!

Vierailija
17.11.2024 |

Oon töissä valtiolla alalla, jossa kaikki ovat ihan burnoutin  partaalla. Menin nyt hätäpäissäni jatkamaan töitä ensi vuodelle, vaikka olin vannonut itselleni etten niin tee. Työtilanne on kuitenkin niin kestämätön töissä, että yleisesti puhutaan ettei kukaan SAA lopettaa. Työt tuovat valtavasti ahdistusta ja herään öisin siihen miten tekemättömät työt jyllää mielessä vaikka ylitöitä tehdään jatkuvasti ja palkka on huono. Ihmiset saikulla koko ajan ja itse en halua itseäni siihen tilanteeseen ajaa. Nyt kuitenkin lisähuolta tuo se, että en saa valmistuttua opiskelupaikastani sillä kaikki aika menee töissä ja koulujuttuihin ei enää riitä vuorokaudesta tunnit. Miten pystyn vakuuttamaan itselleni, että tuollaisessa paikassa ei ole pakko jatkaa? Ylitunnollisuus vie kiltin tytön suohon. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lait ja sopimukset pätevät siellä. Jos haluat lopettaa, on irtisanoutumisaika ja sitten riittää. Eivät omista sinua. 

Vierailija
2/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ap tuhmaksi niin voit valita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaihtamalla parane. Joka paikassa on nykyään tuommoista. Työelämä on ihan sairasta nykyään.

Vierailija
4/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan mene enää. 

Vierailija
5/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loparit. Otat vaan ja sillä selvä.

Vierailija
6/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene työterveyteen ja pääset burnout out saikulle.

Vierailija
7/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polokupyörällä ajelin kotiin.

Vierailija
8/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polokupyörällä ajelin kotiin.

Kiitti tästä. Mulla työmatka edes takaisin yli 150 kilsaa ni ei ehi.

-ap

Vierailija
9/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa jäisin opintoihin vedoten pois töistä. Valmistut ja sitten etsimään uusia hommia.

Vierailija
10/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa karsealta työltä.

Vierailija
11/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa jäisin opintoihin vedoten pois töistä. Valmistut ja sitten etsimään uusia hommia.

Tämä juuri oli mun tarkoitus :D Sitten hätäpäissäni ilmoitin että voin jatkaa kun koko ajan kaikki puhuu ympärillä että kukaan ei saa lopettaa koska nytkään ei jakseta tällä porukalla tuota työmäärää. Perehdytys vie tuhottomasti aikaa tällä alalla.

Vierailija
12/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaihtamalla parane. Joka paikassa on nykyään tuommoista. Työelämä on ihan sairasta nykyään.

No ei ole. Olen valtiolla töissä. Todella paljon koulutetaan, ikinä ei yksityisellä ollut näin kovaa koulutusbudjettia. Työtahti todella rauhallinen, hyvä esihenkilö ja paras palkka työuralla tähän mennessä.

Vierailija
13/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaihtaminen jos syynä on "kiltin tytön syndroma". Sinun on katsottava uupumuksen syitä. Työ ei työpaikassa vähene tekemällä. 

Asennemuutos auttaa ja siihen pääset itse oppimalla, valmennuksen tai terapian avulla. Asiasta on työkirjojakin.

Vierailija
14/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Olen valtiolla töissä. Todella paljon koulutetaan, ikinä ei yksityisellä ollut näin kovaa koulutusbudjettia. Työtahti todella rauhallinen, hyvä esihenkilö ja paras palkka työuralla tähän mennessä.

Oot sitten ihan eri hommissa kuin minä. :D 

-ap

Vierailija
15/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta vaihtaminen jos syynä on "kiltin tytön syndroma". Sinun on katsottava uupumuksen syitä. Työ ei työpaikassa vähene tekemällä. 

Asennemuutos auttaa ja siihen pääset itse oppimalla, valmennuksen tai terapian avulla. Asiasta on työkirjojakin.

Pitää paikkansa. Mutta missään muualla en ole törmännyt näin sairaaseen työkulttuuriin ja se on myönnetty myös työyhteisössä että sairasta menoa. Koskaan ennen läheiseni eivät myöskään ole puuttuneet asiaan ja nyt ovat suoraan sanoneet että äkkiä pois tuolta.

-ap

Vierailija
16/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla silti irtisanomisaika on, vaikka olet "luvannut jatkaa". 

Tämä valtio ei ole sinun työpanoksestasi kiinni ja jos on, vika on valtiossa eikä sinussa. 

Älä tuhoa velvollisuudentunnosta omaa jaksamistasi, vieläpä huonolla palkalla, vaan keskity opiskeluun. Kunnioita itseäsi sen verran.

Vierailija
17/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta liika kilttiys, muuten sairastut. Ja koko työyhteisö sairastuu. Työantaja on saatava ymmärtämään työhyvinvoinnin merkitys.

Vierailija
18/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinulla silti irtisanomisaika on, vaikka olet "luvannut jatkaa". 

Tämä valtio ei ole sinun työpanoksestasi kiinni ja jos on, vika on valtiossa eikä sinussa. 

Älä tuhoa velvollisuudentunnosta omaa jaksamistasi, vieläpä huonolla palkalla, vaan keskity opiskeluun. Kunnioita itseäsi sen verran.

Kiitos, tämä kommentti auttoi. Ei se työpaikka nyt missään nimessä minun työpanokseni ansiosta pystyssä ole, hyvä suhteuttaa asioita hiukan.

-ap

Vierailija
19/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä että jossain voi olla mukava työpaikka joka arvostaa sinua, joustaa opintojesi suhteen ja maksaa hyvää palkkaa.

Mutta sinä et voi sitä työtä saada, koska joku käskee sinun jäädä raatamaan nykyiseen surkealla palkalla vaikka opiskelu kärsii ja lopulta saat burnoutin.

Vierailija
20/21 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlaista tunnollisuutta, jos "on kiire" koitan ylisuorittaa vaikka ei ole mitään tarvetta stressata.

Teet vain sen minkä teet työpäivän aikana ja lähdet kotiin. Töitä ei pidä viedä kotiin eikä ajatella kun olet leimannut ittes ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi