Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnöstä tietäviä?

Vierailija
17.11.2024 |

Omaiseni suunnittelee, että antaisi testamentilla metsäpalstan yhdelle sukulaiselleen. Loput menisi kolmelle lapselle tasan. Loppuihin kuuluu rahavarat ja talo. Taloa yritetään jo myydä, mutta on alueella, jossa ei ole oikein kysyntää. Mitä jos omaiseni kuolee ennan talon myyntiä? Pesää ei voida varmaankaan jakaa ennenkuin talo on myyty? ( kukaan ei halua osuuteenaan taloa). Onko testamentti jotenkin erilainen asia? Voiko testamentilla metsäpalstan saaja saada metsäpalstan ennen pesän jakoa?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pesää ei voida varmaankaan jakaa ennenkuin talo on myyty? ( kukaan ei halua osuuteenaan taloa)"

Tietenkin voi. Silloin vain jokainen perijöistä omistaa siitä oman osuutensa, esim. jokainen 1/3 jos lapsia on kolme. Sitten se myydään niin että jokainen on yksi myyjistä.

Se että pesää ei jaeta ennen talon myyntiä ei käytännössä vaikuta juuri mitenkään mihinkään. Siitä talosta pitää kuitenkin huolehtia ja kulut maksaa ja perijät niistä kuitenkin käytännössä vastaavat sitten vain pesän varojen kautta.

Vierailija
62/63 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan palstan saada jos omistaja antaa sen ennen kuolemaa. Isäni antoi minulle kesämökkinsä eikä isäni ole kuollut vielä mutta on jo 84 v eikä jaksanut hoitaa mökkiä joten antoi sen minulle. Antoi minulle rahaakin käteisenä 250 000 euroa josta osa meni kesämökin remontoimiseen. Ei siis antanut kaikkia rahoja kerralla vaan 2 vuoden aikana ja antoi käteistä jotta vältytään veroilta, isäni idea.

Älä puhu soopaa. 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Et täältä kyselisi neuvoja, jos niitä todella tarvitsisit. Kunhan vaan trollaat turhanpäiten näitä samoja perinnönjakoon liityviä juttuja, kuten aina ennenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän