Pitkät ennusteet ja säämallit väittää että tuleva talvi tulee olemaan samanlainen kuin 2019-2020.
Eli toisin sanoen vähän lunta ja talvi on todella leuto. 2019-2020 talven pakkas ennätys taisi olla täällä etelässä -10c ja lunta satoi vasta helmikuussa vähän maahan.
Hyvä jos talvi on leuto niin ei lämmityskuluihin mene paljoa rahaa.
Kommentit (11)
Olin lukevinaan että koska syksy oli todella lämmin ja syksy jatkuu yhä niin merivesi on normaalia lämpimämpää joka myös lämmittää ilmaa. Täällä on ainakin täysi syksy vielä, nurmikko on vihreää ja joissakin puissa on jopa vielä lehtiä.
Hyvä vaan koska viime talvi oli kylmä,luminen ja pitkä.
Sisällä istuvat "kunnon talvea" ylistävät sitten varmaan pettyisivät.
Onhan se todennäköistä ettei kahta kylmää talvea tule peräkkäin,viimeksi sellaiset oli v.2009-2011.Muistan ne koska työmatkat pitäisi selvitä ulkona seisovalla autolla.
Se oli se ensimmäinen koronatalvi. Ahdistava, mutta hyvät kelit.
Muistan tämän talven hyvin, kun olin raskaana ja erittäin iloinen ettei tarvinnut huolehtia liukkaista keleistä. Nyt tosin 4-vuotiaan kanssa olisi kiva, jos tulisi sopivasti lumiset kelit.
AccuWeather sivuston 90 päivän ennustetta kun katselin niin -15c pakkasia näyttäisi enimillään tänne pariksi päiväksi. Eihän noihin voi uskoa ja ei ole 100% varmoja mutta noiden mukaan olisi tosi lämmin talvi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan tämän talven hyvin, kun olin raskaana ja erittäin iloinen ettei tarvinnut huolehtia liukkaista keleistä. Nyt tosin 4-vuotiaan kanssa olisi kiva, jos tulisi sopivasti lumiset kelit.
19-20 talvi oli kyllä outo, silloin oli jouluna ja uutenavuotena lumetonta ja 10 astetta lämmintä.
Pitkät sää ennusteet ovat yhtä luotettavia kuin helposti yllättyvän orpon puheet.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät sää ennusteet ovat yhtä luotettavia kuin helposti yllättyvän orpon puheet.
No meriveden korkeampi lämpö kyllä ainakin vaikuttaa asiaan.
Tämä olisi kyllä unelmien täyttymys.