On se Kennedy tyhmä, aikoo poistaa juomavedestä fluorin!
Salaliittotyyppi, Hessrissa hyvä juttu. Suomessa muuten ei lisätä fluoria juomaveteen.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa fluorattiin vettä varmaan 30 vuoden ajan ja sitten se lopetettiin. Eli olettaisin jenkkienkin pärjäävän ilman fluoria vedessänsä...
Meillä opetetaan lapset pesemään hampaat fluorihammastahnalla. USAssa ei opeteta.
Siellä laitetaan veteen fluoria ettei ihmisiltä putoaisi hampaat suusta kun eivät itse osaa hoitaa niitä.
Ja jos terveysministerin mielestä fluori on vaarallista juomavedessä, niin sehän pyrkii samalla logiikalla kieltämään jenkeissä myös ne fluorihammastahnat. Jos sillä on siis jotain logiikkaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa fluorattiin vettä varmaan 30 vuoden ajan ja sitten se lopetettiin. Eli olettaisin jenkkienkin pärjäävän ilman fluoria vedessänsä...
Meillä opetetaan lapset pesemään hampaat fluorihammastahnalla. USAssa ei opeteta.
Siellä laitetaan veteen fluoria ettei ihmisiltä putoaisi hampaat suusta kun eivät itse osaa hoitaa niitä.
Ja jos terveysministerin mielestä fluori on vaarallista juomavedessä, niin sehän pyrkii samalla logiikalla kieltämään jenkeissä myös ne fluorihammastahnat. Jos sillä on siis jotain logiikkaa..
Meinaatko että sillä tyypillä mitään logiikkaa olisi?
"Kennedy vieraili Samoalla kesäkuussa 2019 tapaamassa rokotekriitikkoja.Neljä kuukautta vierailun jälkeen Samoalla puhkesi raju tuhkarokkoepidemia. Saarivaltion 200000 asukkaasta yli 5700 sai tartunnan ja 83 ihmistä kuoli. Heistä suurin osa oli pieniä lapsia.Sairaalat olivat täynnä ja maa julisti hätätilan. Epidemian pysäyttämiseksi Samoa käynnisti massiivisen rokotuskampanjan.
Washington Postin mukaan Kennedyn levittämä rokotevastaisuus on ollut mukana lisäämässä ihmisten pelkoja, mikä osaltaan on vaikuttanut Samoan matalaan rokotekattavuuteen."
Sinällään mielenkiintoista että vaikka Kennedy itse on toistuvasti vakuuttanut ettei ole rokote-vastainen, ja että on rokotuttanut paitsi itsensä niin myös lapsensa, niin silti HS tietää hänen olevan todellisuudessa rokotevastainen Erikoista.
Kun kaivelee herran sanomisia niin rokotevastaisuusleimaa on lyöty mm sillä, että jossain haastattelussa on mainitsi siitä ettå on näyttöä että tietyt rokotteet voivat olla yhteydessä Alzheimerin tautiin. Kuulostaa salaliittolaiselta, mutta pitää huomioida ettei Kennedy vetäissyt tuota väitettään mistään hörhöfoorumilta vaan haastattelun aikaan kyseinen tieto oli arvovaltaisessa Lancet julkaisussa julkaistua tutkimustietoa. Myöhemmin kyseinen tutkimus on kyseenalaistettu ja Lancet on ilmeisesti vetänyt julkaisun pois arkistostaan.
Erikoista on myös se, että kun Kennedy itse sanoo että yksi keskeinen tehtävä jota Trump on pyytänyt häntä edistämään terveysministerinä on nimenomaan faktoihin ja tieteelliseen näyttöön (eikä politiikkaan tai ideologiaan) perustuva päätöksenteko, niin Hesari sanoo häntä salaliittohörhöksi.
Erikoista on myös se, että HS nostaa otsikkoon asti sen että Kennedy on esittää fluorin lisäämisen lopettamista ja on ollut huolissaan fluorin vaikutuksesta lasten kognitiiviseen kehitykseen. Tämä esitetään aivan foliohattuteoriana, vaikka todellisuudessa fluorin ja tavallista matalamman älykkyysosamäärän korrelaatiosta on PALJON vertaisarvioituja tutkimustuloksia. Voisi jopa sanoa että aiheesta vallitsee konsensus, vaikka erimielyäisyyttä onkin siitä, että onko vesijohtovedessä saatavan fluorin määrä tarpeeksi suuri aiheuttamiseen näitä haittoja.
Samoin Kennedyn kommentti siitä että fluori on teollisuusjätettä esitetään esimerkkinä hänen höyrähtäneistä mielipiteistään. No mistäkö fluori sitten saadaan? No tietysti metalliteollisuuden ja lannoiteteollusuuden sivutuotteena.
Hesarin toiminta on erikoista. Jos fluorin lisääminen veteen on hyödyllistä, niin luulisi Hesarin vaativan pääkirjoituksessaan fluorauksen aloittamista täälläkin. Suomi kun itse lopetti fluorin lisäämisen veteen jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sinällään mielenkiintoista että vaikka Kennedy itse on toistuvasti vakuuttanut ettei ole rokote-vastainen, ja että on rokotuttanut paitsi itsensä niin myös lapsensa, niin silti HS tietää hänen olevan todellisuudessa rokotevastainen Erikoista.
Kun kaivelee herran sanomisia niin rokotevastaisuusleimaa on lyöty mm sillä, että jossain haastattelussa on mainitsi siitä ettå on näyttöä että tietyt rokotteet voivat olla yhteydessä Alzheimerin tautiin. Kuulostaa salaliittolaiselta, mutta pitää huomioida ettei Kennedy vetäissyt tuota väitettään mistään hörhöfoorumilta vaan haastattelun aikaan kyseinen tieto oli arvovaltaisessa Lancet julkaisussa julkaistua tutkimustietoa. Myöhemmin kyseinen tutkimus on kyseenalaistettu ja Lancet on ilmeisesti vetänyt julkaisun pois arkistostaan.
Erikoista on myös se, että kun Kennedy itse sanoo että yksi keskeinen tehtävä jota Trump on pyytänyt häntä edistämään terveysministerinä on nimenomaan faktoihin ja tieteelliseen näyttöön (eikä politiikkaan tai ideologiaan) perustuva päätöksenteko, niin Hesari sanoo häntä salaliittohörhöksi.
Erikoista on myös se, että HS nostaa otsikkoon asti sen että Kennedy on esittää fluorin lisäämisen lopettamista ja on ollut huolissaan fluorin vaikutuksesta lasten kognitiiviseen kehitykseen. Tämä esitetään aivan foliohattuteoriana, vaikka todellisuudessa fluorin ja tavallista matalamman älykkyysosamäärän korrelaatiosta on PALJON vertaisarvioituja tutkimustuloksia. Voisi jopa sanoa että aiheesta vallitsee konsensus, vaikka erimielyäisyyttä onkin siitä, että onko vesijohtovedessä saatavan fluorin määrä tarpeeksi suuri aiheuttamiseen näitä haittoja.
Samoin Kennedyn kommentti siitä että fluori on teollisuusjätettä esitetään esimerkkinä hänen höyrähtäneistä mielipiteistään. No mistäkö fluori sitten saadaan? No tietysti metalliteollisuuden ja lannoiteteollusuuden sivutuotteena.
Hesarin toiminta on erikoista. Jos fluorin lisääminen veteen on hyödyllistä, niin luulisi Hesarin vaativan pääkirjoituksessaan fluorauksen aloittamista täälläkin. Suomi kun itse lopetti fluorin lisäämisen veteen jo vuosia sitten.
Koskaan kuullut sellaista yksityiskohtaa kuin että RFK Children's Health Defensen puheenjohtaja (ollut vapaalla viime vuoden keväästä vaalikampanjoinnin vuoksi), ja että kyseinen pulju on merkittävä rokotedisinformaation levittäjiä?
https://en.wikipedia.org/wiki/Children%27s_Health_Defense
Mahdatko sekoittaa alzheimerin autismiin? Ensimmäistä kertaa kuulen rokotteiden ja alzheimerin yhteydestä, sen sijaan rokotteiden ja autismin väitetty yhteys on tyypillistä foliohattukamaa. Väestötason tutkimukset osoittaa täysin kiistattomasti ettei mitään yhteyttä ole, Lancetissa aikanaan julkaistu entisen lääkärin Andrew Wakefieldin tutkimus oli tietoisesti tehty tieteellinen huijaus jonka motiivi oli taloudellinen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lancet_MMR_autism_fraud
Veden fluorisointi ei kuulu aihealueisiin, joihin olisin aikaisemmin tutustunut, mutta ihan pikaisen vilkuilun perusteella sillä tasolla, jolla fluoria Jenkkilässä juomaveteen lisätään (n. 1mg/litra) ei ole havaittu haitallisia vaikutuksia. Eli tämä mainitsemasi "erimielisyys" oletettavasti tarkoittaa sitä, että mitään näyttöä haitallisuudesta tuolla tasolla ei ole, näyttöä haitallisuudesta huomattavasti korkeimmilla tasoilla on, ja hörhöt väittävät, että haittoja on matalammillakin tasoilla vaikkei siitä näyttöä olekaan.
Kannattaa tutustua kirjallisuuteen aiheesta.
Jo kansallissosialistit tiesivät leirin pysyvän helpommin järjestyksessä ja ohjattavissa juomaveteen lisätyllä fluorilla.
Vastauksena viestiin nro 26:
joo, tarkoitin autismia enkä Alzheimeria. Tiedä sitten muuttaako se itse asiaa juurikaan.
Tuo Childrens Health Defense ei ollut aiemmin tuttu, mutta wikipedia artikkelin perusteella vaikutti vaaralliselta disinformaation lähteestä. Kävin sitten myös katsomassa järjestön omilta kotisivuilta mitä siellä rokotteista sanotaan.
En nyt perehtynyt koko sivuston kaikkeen sisältöön, vaan katsoin pintapuolisesti vaccines osion. Hämmästyksekseni en löytänyt sivuilta suoranaista rokotevastaisuutta, mutta kylläkin seitsemän kohdan ohjelman jolla haluttaisiin parantaa rokotteisiin liittyvää testausta ja potilasturvallisuutta.
Järjestön teesejä näyttävät olevan mm:
- rokotteilta pitäisi vaatia saman standardin testaukset kuin muiltakin lääkkeiltä
- rokotevalmistajien vastuu tuotevahinkotapauksissa pitäisi olla yhtä suuri kuin muidenkin lääkkeiden kohdalla
- haittavaikutusten raportointia pitäisi kehittää
- rokotteiden myyntilupia myöntävissä asiantuntijapaneeleissa ei pitäisi sallia henkilöitä joilla on taloudellinen eturistiriita (esim henkilö saa itse satojen tuhansien vuotuiset tulot tietyn rokotteen myynnistä)
Itse olen tyytyväisenä ottanut kaikki rokoteohjelman piikit sekä itselleni että lapsilleni, ja aion näin tehdä jatkossakin, mutta ei nuo Childrens Health Defensen teesit minusta mitenkään hulluilta kuulosta vaan suurimmaksi osaksi jopa aika järkeviltä. Toki en perehtynyt heidän viesteihinsä kuin pintapuolisesti.
Tulee mieleen, että onko Kennedyn ja Childrens Health Defensen suurin synti niinkään se informaatio ja viestit joita he levittävät, vai se että he edustavat republikaanipuoluetta?
No ainakin alkaisi USA:ssa liikakansoitus vähentyä, kun nämä uudet johtajat tulevat valtaan.
DM:ssä oli aika kamalia suunntelmia rumpilta, osittain ne perustustuvat perustuslain 1700-luvun angendaan.
Siis ihan oikeasti perustaisi vankileirejä, kuten sodan aikana oli. Ym täysin nykypäivänä sivistysmaissa historiaan kuuluvia toimenpiteitä, joita tietysti vielä joissain sotaa käyvissä maissa harjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä fluoria lisätään?
Kehittyneemmissä maissa sitä ei tarvita koska hampaita osataan pestä fluorihammastahnalla. Köyhemmissä maissa ja usan köyhissä osavaltioissa fluorin lisäys kannattaa koska se suojaa lapsia pahimmilta hammasvaurioilta. Jos fluoraus loppuu niin köyhien lasten hampaat menee. Ihan suora yhteys.
Fluoria lisätään myös suolaan joissakin maissa ja hoidetaan hampaat sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Oli maalaispojalle karmea kokemus kyläillessä juoda sitä vettä. Kuopion vedessä nytkin joku sivumaku, pienillä vesiosuuskunnilla mauton vesi.
Tarpeeksi monen köyhän Trumpin äänestäjän hampaat eivät ole vielä pudonneet. Hampaattomia hymyjä on saatava lisää!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua kirjallisuuteen aiheesta.
Jo kansallissosialistit tiesivät leirin pysyvän helpommin järjestyksessä ja ohjattavissa juomaveteen lisätyllä fluorilla.
Tämä ei ole edes myytti, tämä on suoranainen valhe.
Sinällään mielenkiintoista mutta Suomessa Hammaslääkäriliitto kehoittaa sivuillaan välttämään liiallista fluorihammastahnan käyttöä paikkakunnilla joissa on luonnostaan fluoria sisältävä vesijohtovesi.
Kuinka moni vanhempi tietää oman kuntansa veden fluoripitoisuuden?
Hammaslääkäriliiton sivujen mukaan jos veden fluoripitoisuus on yli 0,7-1,5 mg/l niin alle kuusi vuotiaalle suositellaan korkeintaan 500 ppm (miljoonasosaa) fluoria sisältävää tahnaa.
Jos vesijohtovesi sisältää yli 1,5 mg/l niin fluoritahnaa ei suositella lainkaan..
Ja sitten Kennedyä väitetään hörhöksi koska hän haluaa rajoittaa fluoraamista. Onko Suomen hammaslääkäriliittokin siis täynnä republikaaneja maga-hattuisia antivaxereita?
Hyvä juttu. Ei kai fluoria pitäisi olla juomavedessä, se on tavallaan myrkky. Itse varon jopa fluoriittikiveä kädessä että pitääkö käsi pestä. Hammastahnaa vielä joudun käyttämään. Klooria on vesissä täällä ja uima-altaassa enemmän. Mikä on lähdevesien laatu kaupassa. Siinä vedessä on kuulemma joku terve pyörre mikä pitäisi olla, jos on puhdasta, ehkä suodatettua? Muovipullosta kuulemma taas irtoaa mikromuovia tietyn ajan jälkeen.
Poistaako se fluorin hammastahnoistakin?? Olisi looginen veto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista on myös se, että kun Kennedy itse sanoo että yksi keskeinen tehtävä jota Trump on pyytänyt
Koronataudilla on yhteys muistisairauksien aikaistumiseen, miehillä 5 kk, naisilla 3, rokotteilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista on myös se, että kun Kennedy itse sanoo että yksi keskeinen tehtävä jota Trump on pyytänyt häntä edistämään terveysministerinä on nimenom
Uskoi myös 5g olevan vaarallinen.
Jos höpisee salaliittoteorioita niin turha olettaa,että ne ei vaikuttaisi siihen miten ihmiset sinuun suhtautuu.
"Mä vaan puhun näitä". Miksi? Lämpimikseen?
Suomessa fluoria on hamnastahnoissa. Onko ne jotka ei pese hampaitaan fiksumpia?
Ja tyypillä ei ole mitään koulutusta lääketieteestä. Lisäksi ei riitä,että jostain aiheesta on tutkimus. Sitä tutkimusta pitää osata tulkita oikein.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä fluoria lisätään?
Kun sitä puuttuu jioltakin alueilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Childrens Health Defense ei ollut aiemmin tuttu, mutta wikipedia artikkelin perusteella vaikutti vaaralliselta disinformaation lähteestä. Kävin sitten myös katsomassa järjestön omilta kotisivuilta mitä siellä rokotteista sanotaan.
Nykyaikana tuntuu olevan päivä päivältä tärkeämpää osata mennä itse tiedon alkulähteille, lukea itse se alkuperäinen artikkeli tai kuunnella itse se puhe.
Neutraali tiedonvälitys on nykyään kovin harvinaista.
Suuri osa eteemme tulevasta uutisoinnista on johonkin suuntaan värittynyttä ja tuntuu että tämä värittyneisyys vain kasvaa ja polarisaatio lisääntyy kaiken aikaa.
Samoin laskutaito on hyvä. Laskin esim. kummankin pandemiarokotteen kohdalla sairaspäivien odotusarvon piikillä ja piikittä.
Kummankin piikin kohdalla oli odotettavissa vähemmin saikkupäiviä piikittä.
Mistä tässä ketjussa nyt oikein kenediä mollataan jos meilläkään ei lisätä fluoria veteen mutta jenkkilässä lisätään ja sen aikoo lopettaa. Muistelen lukeneeni ettei se tee hyvää juuri muulle kuin hampaille.
"Nykyään juomavettä ei fluorata eli fluoridia ei lisätä juomaveteen missään Suomessa. Suomalaiset hoitavat hampaitaan niin hyvin, että tämä ei ole tarpeellista."
Lukekaa siitä paskahousut jos osaatte. THL:n sivu.
https://thl.fi/aiheet/ymparistoterveys/vesi/kaivovesi/kaivoveden-kemial…