Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Perhebarometrin tutkimuksen mukaan miehet kokevat enemmän henkistä väkivaltaa parisuhteessa

Vierailija
17.11.2024 |

Ihan mielenkiintoinen tutkimustulos, ei varmaan moni olisi veikannut lukujen menevän "väärin päin". Miehet painostavat enemmän seksiin, mutta nimittelyä ja lyömistä tekevätkin enemmän naiset.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010821054.html

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies väitti minun käyttävän henkistä väkivaltaa, kun kielsin häntä menemästä työpaikan pikkujouluihin. Minulla oli korkea kuume ja olin todella kipeä ja hoidettavana oli puolivuotias vauva. Mies ei lähtenyt, mutta oli naama nurinpäin pari päivää.

Kunnon whataboutismia josta miehiä on kritisoitu.

Nyt on kyse miesten kokemasta väkivallasta, ei sinusta.

Vierailija
22/26 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies väitti minun käyttävän henkistä väkivaltaa, kun kielsin häntä menemästä työpaikan pikkujouluihin. Minulla oli korkea kuume ja olin todella kipeä ja hoidettavana oli puolivuotias vauva. Mies ei lähtenyt, mutta oli naama nurinpäin pari päivää.

Niin, kai sinä ymmärrät, että se millä tavalla asiat ilmaisee, on sen henkisen väkivallan mittari. Tässä ja esim. Siinä kotitöiden tekemisen pyytämisessä. Tämän nyt luulisi kaikille olevan selvä. Osa naisista pyytää varmasti asioita niin, että se täyttää henkisen pahoinpitelyn merkit. Jokainen meistä tuntee tällaisia naisia ja jos ei tunne, sulkee silmänsä. 

Tämä on hurjaa, kuinka naiset yrittävät kääntää tätä asiaa nyt joksikin toiseksi. Naisten väkivaltaisuus on siis edelleen näin tabu. 

Ei mene kauaa, kun joku kertoo, naisen olevan fyyisesti heikompi ja läpsiminen ja töniminen on sallittua... Eikä yhtälailla väkivaltaa, kun miehen vastaavat, koska nainen on aina heikompi... 

Jos te vähättelet naisten tekemää väkivaltaa se laittaa uhrit hyvin vaikeaan asemaan. Lopettakaa se siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valhe, emävalhe ja tilasto.

Kysymyksiin vastaavat palstaincelien tasoiset "miehet". 

Vierailija
24/26 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa tuossa artikkelissa esitetyissä vertailuissa erot olivat hyvin pieniä sukupuolien välillä ja tämä koski siis vain kyselyyn vastanneita. Laajemmassa mittakaavassa lukuihin sisältyy aina virhemarginaali.

Vierailija
25/26 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen ei siis voi olla väkivaltainen?

Tämä kommenteissa olevien väheksyjien määrä ja heidän ns. perustelunsa osoittavat osaltaan todella hyvin, että naiset harjoittavat todella paljon lähisuhdeväkivaltaa. Se valitettavasti on todella tabu asia käsiteltäväksi, joka taasen on väkivallan hyväksymistä, eli tavallaan väkivaltaa itsessään. Milloin naiset rohkaistuisivat kantamaan vastuuta harjoittamastaan väkivallasta ja myöntäisivät sen olevan yleistä?

Vierailija
26/26 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen ei siis voi olla väkivaltainen?

Tämä kommenteissa olevien väheksyjien määrä ja heidän ns. perustelunsa osoittavat osaltaan todella hyvin, että naiset harjoittavat todella paljon lähisuhdeväkivaltaa. Se valitettavasti on todella tabu asia käsiteltäväksi, joka taasen on väkivallan hyväksymistä, eli tavallaan väkivaltaa itsessään. Milloin naiset rohkaistuisivat kantamaan vastuuta harjoittamastaan väkivallasta ja myöntäisivät sen olevan yleistä?

Todellakin voi olla. Oon kokenut useassa suhteessa tosi rajua fyysistä ja henkistä väkivaltaa naisten toimesta. Menny kohta 10 vuotta koittaessa toipua siitä kidutuksesta. Silti tiiän että eihän kaikki naiset ole sellasia onneks. Puhuu tarvis paljon enemmän näistä. Julkisuudessa. Mediassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme