Tilasin joululahjat Temusta
Näin keskituloisena palkansaajana tuo oli käytännössä se, mihin oli varaa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiva selitellä lapsille joulupäivänä ettei lapsityövoimalla tehty kiinapaska kestä kuin päivän.
Lapsille ei selitellä. Tuskin ne kyselee, mistä joku lelu on ostettu. Tilaan Temusta halvemmalla kuin minkä maksaisin samasta vaikkapa Tokmannilla.
Meillä ei tilata sen paremmin tokmannin kuin temunkaan krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä valinta. Itse tilaan kaikki käyttötavarani aliexpressistä. Edullista laadukasta tavaraa halvalla eikä penniäkään mene purran korruptiohallitukselle, mistä tulee vielä extra hyvä mieli
Juuri näin, itsekkin nautin kun tiedän ettei tämä paskahallitus saa pennijeniä minulta kun tilaan tavarat tuolta.
Itsekin käyn Ruotsin puolelta silloin tällöin ostoksilla ja aina hymyilyttää tullin kohdilla kun jää veroeuroja Suomella saamatta:)
Mullakaan ei ole edes rahasta kiinni. Naurin kun hain kesällä 100 tonnin mersun saksasta. Tilasin sieltä vielä siihen myös tunkin (!) ja vanteet.
ja 1,5 tonnin talvirenkaat myös ulkomailta.
Purran tienesti 3000€ autovero. Se vähän harmittaa.
Saa se lehmä vittuilla suomalaisille jonkun toisen rahoilla :)
Vierailija kirjoitti:
kannattaa suosia laadukkaita suomalaisia firmoja temun sijaan. esim lux beds, nothing beds, ultimate market ym
Osteletko sä sänkyjä kaikille joululahjaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiva selitellä lapsille joulupäivänä ettei lapsityövoimalla tehty kiinapaska kestä kuin päivän.
Lapsille ei selitellä. Tuskin ne kyselee, mistä joku lelu on ostettu. Tilaan Temusta halvemmalla kuin minkä maksaisin samasta vaikkapa Tokmannilla.
Olet vissiin olevinasi parasta A-ryhmää. Lapsiparat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa jos väität olevasi keskituloinen, minä nimittäin olen keskituloinen palkkani on bruttona 3500e/kk ja minulla riittää rahat varsin hyvin enkä ole huomannut mitään muutosta elämässäni. Nyt jää oikestaan enemmän rahaa käteen minulla koska ansiotuloverotus keveni.
sinulla on varmaan puoliso, joka maksaa talon, auton, vakuutukset, sähköt, bensat, jätemaksut, kiinteistöverot ym niin sinulle jää rahaa shoppailuun
Minulla ei ole puolisoa, en ole koskaan edes seurustellut ja olen mies. Minulla on oma asunto eli minulla on asuntolainaa, minulla on auto ja maksan nuo kaikki laskut mitä sanoit itse.
Minulla jää palkasta myös ylimääräistä ja ne rahat sijoitan tai teen ylimääräisiä lyhennyksiä asuntolainaa.
Miten sinä et voi tulla toimeen keskituloisena? Sinä olet elänyt yli varojesi kokoajan jos et tule palkallasi toimeen.
Vierailija kirjoitti:
tuliko nopeasti perille? saitko kaiken mitä maksoit?
Minulle ainakin tuli perille muutamassa päivässä eikä toimitusmaksuja.
Hyi saatana! Temu ostajat pitäisi pidättää
Tukes varoittaa Temusta. Lähes kaikki lastentarvikkeet testattu vaarallisiksi. Temu-ostaja on maahantuojan asemassa, jopa pahemmassa koska se henkilöityy yhteen ihmiseen ja vastuussa tuotteesta jota käyttää, myy tai muuten levittää. Vankeutta jopa 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tukes varoittaa Temusta. Lähes kaikki lastentarvikkeet testattu vaarallisiksi. Temu-ostaja on maahantuojan asemassa, jopa pahemmassa koska se henkilöityy yhteen ihmiseen ja vastuussa tuotteesta jota käyttää, myy tai muuten levittää. Vankeutta jopa 2 vuotta.
Miten ne temun tuotteet voi olla vaarallisia kun suomessa niitä temun tuotteita myy taas kaikki kaupat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa jos väität olevasi keskituloinen, minä nimittäin olen keskituloinen palkkani on bruttona 3500e/kk ja minulla riittää rahat varsin hyvin enkä ole huomannut mitään muutosta elämässäni. Nyt jää oikestaan enemmän rahaa käteen minulla koska ansiotuloverotus keveni.
sinulla on varmaan puoliso, joka maksaa talon, auton, vakuutukset, sähköt, bensat, jätemaksut, kiinteistöverot ym niin sinulle jää rahaa shoppailuun
Minulla ei ole puolisoa, en ole koskaan edes seurustellut ja olen mies. Minulla on oma asunto eli minulla on asuntolainaa, minulla on auto ja maksan nuo kaikki laskut mitä sanoit itse.
Minulla jää palkasta myös ylimääräistä ja ne rahat sijoitan tai teen ylimääräisiä lyhennyksiä asuntolainaa.
Miten sinä et voi tulla toimeen keskituloisena? Sinä olet e
No sulla ei taida olla lapsiakaan. Aika eri tilanne. Ruokit ja huollat vain omat tarpeesi. Asunnoksikin riittää yksiö lapsettomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo aiempi, mutta minulla suunnilleen sama palkka. On puoliso, mutta maksan talouden kuluista isommankin siivun, koska tienaan enemmän. Ei tarvitse tilata joululahjoja Temusta ja säästöönkiin jää.
Tilaisin itsekkin mutta maksu systeemi on minulle outo, omistan vain vain "vanhusten" puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä valinta. Itse tilaan kaikki käyttötavarani aliexpressistä. Edullista laadukasta tavaraa halvalla eikä penniäkään mene purran korruptiohallitukselle, mistä tulee vielä extra hyvä mieli
Juuri näin, itsekkin nautin kun tiedän ettei tämä paskahallitus saa pennijeniä minulta kun tilaan tavarat tuolta.
Ne sun nauttimiset on kuin pisara meressä. Säälittävää tuo lähinnä on.
Vierailija kirjoitti:
Ja saavat vielä jotain terveys oireita. Oikein vuoden vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo aiempi, mutta minulla suunnilleen sama palkka. On puoliso, mutta maksan talouden kuluista isommankin siivun, koska tienaan enemmän. Ei tarvitse tilata joululahjoja Temusta ja säästöönkiin jää.
Lisään vielä, että huvittava oletus, että keskituloisella on oltava talo. Ja se ehkä kertoo juuri siitä, että iso osa elää yli varojensa. On isoa ja kallista taloa ja sitten itketään, kun rahat ei riitä. Toki osakkeessakin maksetaan kiinteistöveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattaa suosia laadukkaita suomalaisia firmoja temun sijaan. esim lux beds, nothing beds, ultimate market ym
Osteletko sä sänkyjä kaikille joululahjaksi?
Varakkaat ostelee isoja lahjoja. Olen esimerkiksi ostanut miehelleni joululahjaksi auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meillä on myös lapsia.
Valitettavasti Temun tuotteet näyttävät tosi kivoilta mutta eivät kestä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vissiin olevinasi parasta A-ryhmää. Lapsiparat.
Miksi parat? On olemassa muitakin lahjoja kuin kiinakrääsää. Ennemmin ostan jotain Euroopassa tehtyä.
Toivottavasti saat vuohen.