Millä saatte rasvatahrat pois vaatteista?
Teini tykkää leipoa ja laittaa ruokaa ja aina on vaatteissa roiskeita. Ongelma on, että rasvaiset tahrat eivät lähde pesussa. Pesen pyykin kuudessakympissä ja olen käyttänyt sappisaippuaa, tahrasuolaa, sanytolia, olen käyttänyt nestemäistä omoa, pulveriversiota ja jopa Prismassa myytävää työvaatteiden pesunestettä, jonka pitäisi tehota mm vaikeisiin öljytahroihin. Tulokset ovat laimeita ja edelleen esim housujen kankaassa näkyy läikkiä, mihin teini on pyyhkäissyt köksätunnilla rasvaiset kätensä.Saarnata saan kuin ruuneberi asiasta, mutta ideoita pyykinpesuun nyt kaipailisin.
M8llä pois tahrat?
Kommentit (25)
Käytän hankaliin tahroihin Marseille -saippuaa, hieron sitä tahraan ennen pesukoneeseen laittoa, lisään normaalin pesuaineen. Toimii ainakin rasvaan, punaviiniin ja kuulakärkikynä jälkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi Fairya pyykinpesukoneeseen.
No eihän sitä koneeseen laitetakaan, vaan ensin lorautetaan tahran päälle ja pestään puristellen, sitten huuhdotaan pois ja vaate pannaan koneeseen normaalipesuun. Samoin toimitaan sappisaippuan kanssa.
En huuhdo sappisaippuaa pois ennen pesua.
Vierailija kirjoitti:
Fairy toimii.
Ihan sama se on, mitä käsitiskiainetta käyttää. Ne kaikki on suunniteltu poistamaan ruokalikaa, myös rasvaa. Ne eivät vie värejä ja sopivat vaikka villalle ja silkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi Fairya pyykinpesukoneeseen.
No eihän sitä koneeseen laitetakaan, vaan ensin lorautetaan tahran päälle ja pestään puristellen, sitten huuhdotaan pois ja vaate pannaan koneeseen normaalipesuun. Samoin toimitaan sappisaippuan kanssa.
En huuhdo sappisaippuaa pois ennen pesua.
Joo sori, olin väärässä. Niinhän se oli, että sen voi jättää.