Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joudun usein silmätikuksi?

Vierailija
16.11.2024 |

Lasten päiväkodissa, lasten koulussa, työpaikoilla, harrastuksissa. Niissä usein on yksi tai kaksi tyyppiä, joiden silmätikuksi joudun. En varsinaisen kiusaamisen kohteeksi vaan sellaisen ihmeellisen nyppimisen ja kyttäämisen ja kritisoimisen kohteeksi. Olen mielestäni ihan tavallisen näköinen, olen kaikille mukava, ystävällinen ja kohtelias, en valtavan ole puhelias mutta en ujokaan, ehkä vähän enemmän introvertti kuin ekstrovertti. Jotain ärsyttävää minussa selvästi kuitenkin on, kun tämä on käynyt niin monta kertaa. Eikä ole omaa kuvitelmaani, sillä useampi ihminen on sivusta seuranneena huomannut asian ja tullut sanomaan minulle, että olet näköjään joutunut tuon silmätikuksi. Millä saan selville mikä minussa aiheuttaa sen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että olet kirjolla oleva, kirjolainen. Olet omintakeinen, erilainen ja sinuun on vaikea neurotyypillisten, nenttien suhtautua.

Vierailija
2/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tietenlainen kiltteys, miellyttämisen halu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että olet kirjolla oleva, kirjolainen. Olet omintakeinen, erilainen ja sinuun on vaikea neurotyypillisten, nenttien suhtautua.

En ainakaan tiedä olevani kirjolainen eikä kukaan ole minulle sellaista vihjaillut. Ystäviä minulla ei ole montaa, koska introverttinä viihdyn paljon yksin, mutta ne muutamat jotka on pitää minua kyllä tavallisena, rauhallisena, ystävällisenä, kohteliaana ihmisenä, joka on hyvä kuuntelemaan. Ap

Vierailija
4/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että he tekevät kaikille tai muillekin sitä. Muut eivät vain kehtaa sanoa. Virallisessa paikassa voi olla jopa ohje nyppiä asiakasta ja ruotia, joku virallinen lista kysymyksiä tai asioita, mikä on aika häiriintynyttä. Että pitää ottaa se ja tämä asia esille. Kaikkea ei ole silti pakko sietää tai jäädä kuuntelemaan, ehkei asioi enää siellä. Moni kaipaa helppoa asiointia. Ja tärkeät asiat minilistana paperilla tai sähköposti.

Vierailija
5/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tietenlainen kiltteys, miellyttämisen halu

Tämä ei kyllä täsmää minuun. En ole ollenkaan miellyttämisen haluinen. Kiltti olen sillä tavalla, että olen hyvin ystävällinen, mutta en ole ollenkaan kiltti sellaisella kynnysmattotyyppisellä tavalla vaan ennemmin päinvastoin. Ap

Vierailija
6/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että he tekevät kaikille tai muillekin sitä. Muut eivät vain kehtaa sanoa. Virallisessa paikassa voi olla jopa ohje nyppiä asiakasta ja ruotia, joku virallinen lista kysymyksiä tai asioita, mikä on aika häiriintynyttä. Että pitää ottaa se ja tämä asia esille. Kaikkea ei ole silti pakko sietää tai jäädä kuuntelemaan, ehkei asioi enää siellä. Moni kaipaa helppoa asiointia. Ja tärkeät asiat minilistana paperilla tai sähköposti.

Mä veikkaan samaa. Meillä oli töissä vst nainen. Osasi sanoa kaikille rumasti. Tiesi mitkä sanat satuttaa. 

Kunnes erosi. Sai takaisin pitkään. Kun yritti ilkeillä, riitti, kun sanoi sun mieshän jätti sut. Lopeta, ettei sama käy täälläkin. Lopulta kävi, kun tuli yt.t

Vierailija
7/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän protsenttiosuus rupuja kansasta on?

Vierailija
8/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä piireissä täysin normaali tapa nokitella ulkopuolisia. Loppuu kyllä kun annat vain samalla mitalla takaisin tai ainakin pidät puolesi.

Vierailija
9/25 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräissä piireissä täysin normaali tapa nokitella ulkopuolisia. Loppuu kyllä kun annat vain samalla mitalla takaisin tai ainakin pidät puolesi.

Minkälaisissa piireissä? Enkä nyt suoranaisesti ole noissa paikoissa missään niin ulkopuolinen. 

Tuosta takaisin antamisesta, sitä en kyllä oikein viitsisi tehdä, vaikka osaisinkin, en jotenkin halua vajota yhtä alas kuin he. Tykkään olla ystävällinen, arvomaailmaani ei kuulu mitkään kostamiset tai vastaavat. Ap

Vierailija
10/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä nostaa, jos saisi kommentteja tähän.

Vierailija
11/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Ehkä vika onkin niissä eikä sinussa?

Vierailija
12/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usesti ollut kuvatunlaisissa tilanteissa, ja koen että oma ongelmani on se, etten saa tarpeeksi hyvin piirrettyä rajoja näille närppijöille. Nehän eivät lopeta, ennen kuin lataat takaisin. Siinä tapauksessa jos joudut niin tekemään, kannattaa olla varovainen ettei ammu niinsanotusti tykillä kärpästä, mikä tietysti helposti käy jos on ollut pitkän aikaa närppijöiden kohteena.

Vierailija
13/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Ihan kaikissa porukoissa joutunut ulkopuoliseksi. Työ, opiskelu jne

Olis kiva tietää miksi

Vierailija
14/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usesti ollut kuvatunlaisissa tilanteissa, ja koen että oma ongelmani on se, etten saa tarpeeksi hyvin piirrettyä rajoja näille närppijöille. Nehän eivät lopeta, ennen kuin lataat takaisin. Siinä tapauksessa jos joudut niin tekemään, kannattaa olla varovainen ettei ammu niinsanotusti tykillä kärpästä, mikä tietysti helposti käy jos on ollut pitkän aikaa närppijöiden kohteena.

Sama kokemus minullakin, ja minä tosiaan pitkään siedän ja sitten ammun tykillä kärpästä. Mutta en enää jaksa välittää, että sitten ammun tykillä kärpästä. Heillä oli monta mahdollisuutta lopettaa ennen sitä.

Vierailija
15/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla varovainen, ettei ammu tykillä kärpästä?

Vierailija
16/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Toivottavasti tulee lisää hyviä kommentteja.

Vierailija
17/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus minullakin, ja minä tosiaan pitkään siedän ja sitten ammun tykillä kärpästä. Mutta en enää jaksa välittää, että sitten ammun tykillä kärpästä. Heillä oli monta mahdollisuutta lopettaa ennen sitä.

Niin ja sit alkaa valitus että miksi oot tommonen...miks oot noin vaikee?!

Vierailija
18/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sit alkaa valitus että miksi oot tommonen...miks oot noin vaikee?!

Niin alkaa. Eli ihan jatkoa sille samalle närppimiselle, jota tekivät ennenkin. Mutta! Jos ampuu riittävän isolla tykillä, niin ei jää sijaa tuollaiselle.

Vierailija
19/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto kuntoon, ei sinussa mitään vikaa ole.

Vierailija
20/25 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mun olemuksessa on vain joku mikä herättää joissakin tarpeen keksimällä keksiä jotain nokittavaa. Kai se joillekin on myös keino ottaa kontaktia. Työelämässä tuo on kaikista raskainta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän