Suosittele Helsingistä ravintolaa hyän ruoan ystäville :)
Helsinkiläisiä ollaan ja olisi kiva kokeilla jotain, mitä ei olla vielä kokeiltu. Hääpäivää mennään juhlistamaan.
Eli pidetään hyvästä ruoasta, ei tarvitse olla mitään konstailevaa kokkausta, vaan hyvää ja reilut annokset. Eli ei niitä taideteos-annoksia, jotka ei täytä kunnolla. Pihvi on miehelle mieleen, eli esim hyviä pihvipaikkoja, jotka edustavat hiukan sitä parempaa laatua. Mihinkään ruokalaan ei olla menossa.
Kiitos!
Kommentit (44)
Vierailija:
tte ja olen miettinyt monsti, että siellä pitäisi käydä.
Ranskalaista keittiötä, erinomainen miljöö ja palvelu =D
rivoletto on tosi hyvä italialainen, hyvän kokoiset annokset. Kotossa on hyvää japanilaista. Sitten olikohan yrjönkadulla se libanonilainen, myös hyvää ruokaa!
pakko vastata, mutta Rivoletosta olen täysin eri mieltä. Ei siinä ole kerta kaikkiaan mitään ihmeellistä, varsin pliisu perusitalialainen.
Jos italilaista haluaa, niin stadin vanhin italialainen on myös yksi parhaista; Rodolfo. Ja ainakin huomattavasti parempi kuin Rivoletto.
Parrilla Espanola on hyvä. Ja pihvin ystäville siellä ainakin on ollut sellainen kahdelle tilattava jättipihviannos (varmaan löytyy netistä ruokalistalta jos tsekkaa), jota voi suositella etenkin kun kahdestaan on syömään menossa.
Vierailija:
pakko vastata, mutta Rivoletosta olen täysin eri mieltä. Ei siinä ole kerta kaikkiaan mitään ihmeellistä, varsin pliisu perusitalialainen.
Jos italilaista haluaa, niin stadin vanhin italialainen on myös yksi parhaista; Rodolfo. Ja ainakin huomattavasti parempi kuin Rivoletto.Parrilla Espanola on hyvä. Ja pihvin ystäville siellä ainakin on ollut sellainen kahdelle tilattava jättipihviannos (varmaan löytyy netistä ruokalistalta jos tsekkaa), jota voi suositella etenkin kun kahdestaan on syömään menossa.
se on todella kauppakeskusravintola, ei yhtään intiimi jne. Oli pettymys ainakin meille siinä mielessä, vaikka ruoka ihan ok olikin.
Menkääpä sinne Amigoon, se on se tehtaankadun espanjalainen, pihvit todella hyviä.
Näistä kokemuksia lisää kiitos!
T: Ap
siellä on nimenomaan pihvejä ja ravintola on yläkerrassa niin, että ei ole läpikulkuliikennettä. Juuri oltiin viime viikolla miehen kanssa juhlistamassa siellä hääpäivää. Söin mielettömän hyvää karitsaa. Oli romanttinen tunnelma kynttilöineen ja tarjoilija todellinen tunnelmanluoja!
tosi hyvää ruokaa ja palvelua. kertaakaan en ole pettynyt ja sinne ollaan viety myös vieraita syömään. hyvät pihvit.
No, tämä on just tätä. Tuskinpa koko kaupungista löytyy TODELLISTA italialaista paikkaa. Rodolfo takuulla täyttään italialaisen ravintiolan tunnusmerkit kaikin puolin. Jos joku todellinen italiaano on eri mieltä, niin hän todennäköisesti on sitä jokaisesta suomalaisesta " italialaisesta" . Ja mitä ihmettä tarkoittaa " perusvälimerellishenkinen" ruoka?? Jos tuota termiä pitäisi yrittää ymmärtää, niin silloinhan ravintolassa pitäisi olla paljon eri vaikutteita eri Välimeren maista, kuten Espanjasta tai vaikka Kreikasta. Näin ei ole Rodolfon laita, vaan paikka on italialainen, jos nyt italialaisia Suomesta löytyy. Tsekkaa nyt aluksi heidän nettisivunsa ja totea itse, jos et ole paikassa käynyt.
LAINAUS
En kyllä Rodolfoa kovin italialaisena pitäisi. Ihan asiallista ' perusvälimerellishenkistä' safkaa, mutta kaukana oikeasta italialaisesta ruuasta.
Vierailija:
No, tämä on just tätä. Tuskinpa koko kaupungista löytyy TODELLISTA italialaista paikkaa. Rodolfo takuulla täyttään italialaisen ravintiolan tunnusmerkit kaikin puolin. Jos joku todellinen italiaano on eri mieltä, niin hän todennäköisesti on sitä jokaisesta suomalaisesta " italialaisesta" . Ja mitä ihmettä tarkoittaa " perusvälimerellishenkinen" ruoka?? Jos tuota termiä pitäisi yrittää ymmärtää, niin silloinhan ravintolassa pitäisi olla paljon eri vaikutteita eri Välimeren maista, kuten Espanjasta tai vaikka Kreikasta. Näin ei ole Rodolfon laita, vaan paikka on italialainen, jos nyt italialaisia Suomesta löytyy. Tsekkaa nyt aluksi heidän nettisivunsa ja totea itse, jos et ole paikassa käynyt.LAINAUS
En kyllä Rodolfoa kovin italialaisena pitäisi. Ihan asiallista ' perusvälimerellishenkistä' safkaa, mutta kaukana oikeasta italialaisesta ruuasta.
Vai onko romanttinen paikka hääpäivän juhlistamiseen? Illalla mennään syömään.
On vähän sellaisen ketjumaisen oloinen paikka, eikä ruokakaan mitään erityisen loistavaa.
Nokassa, just sellainen romanttinen vanha tiiliseinä, kynttilät jne. Nokassa on myös todella hyvä ruoka ja kunnollisen kokoiset annokset. Käyttävät todella hyviä raaka-aineita pieniltä suomalaisilta tuottajilta ja siellä ihan jo se alkuleipä oli todellinen nautinto! Suosittelen!
Myös Parilla Espanola on kiva paikka & hyvät ruoat, ei ihan niin hieno kuin Nokka, mutta korkeatasoinen joka tapauksessa.
Mukava, tunnelmallinen... sellainen vähän parempi paikka (ei liian fiiniä). Hyvät pihvit!! Kiva palvelu. : D
Itse en muuten tuota Omenapuuta pidä minään kovinkaan kummoisena ravintolana. Ihan ok esim. lasten kanssa käydä, mutta ei mikään " juhlapäivän" ravintola eli en menisi sinne esim. hääpäivänä. Vähän sellainen arkinen paikka ja ei kovin erityiset ruoat minun mielestä.
Vierailija:
Grecia,Katajanokalla.
Oletko ihan tosissasi, joskus olen joutunut käymään siellä työlounaalla ja huh. Sisustus kuin jonkin halvan hotellin aulasta tekokukkineen. Ruoka on ylihinnoiteltua ja suoraan sanoen jopa pahaa.
Rennoista, uusista paikoista Virgin Oil Co. on aika kiva.
Vähän perinteisempää meininkiä on Kellarikrouvissa, Kynsilaukassa ja Sea Horsessa.
Omat ehdottomat lempipaikkani ovat Mecca ja Gastone. Meccaan mennessä kyse on vaan yleensä vähän suuremmasta juhlan aiheesta:)
tte ja olen miettinyt monsti, että siellä pitäisi käydä.