Kuinka monta prosenttia kansasta on korkeakoulutettuja?
Kuinka monta prosenttia kansasta on korkeakoulutettuja?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 30 % sis amk
On korkeakoulutetut ja sitten on erikseen amk-koulutetut.
Jos sekä yliopisto- että amk-tutkinnot ovat toisiinsa nähden verrannollisia korkeakoulututkintoja, miksi amk-tutkintojen perässä on amk-lyhenne, eikä esimerkiksi FM?
Muuallakin Euroopassa amk-tutkinnot erotetaan tiedeyliopistoissa suoritetuista tutkinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kouluni pääpiirteittäin 173m merenpinnan yläpuolella. Miten itse?
Ihanko ilman varahappea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa korkeakoulutettujen osuus on noin 41 prosenttia, kun OECD-maiden keskiarvo on 44 prosenttia. Suomen kanssa samoissa osuuksissa pyörivät Latvia, Itävalta ja Slovenia.
t: tilastonikkari :)
SDP haluaa että 60% suomalaisista suorittaa korkeakoulun vuonna 2030.
https://www.sdp.fi/eduskuntavaalit-2023/suomi-koulutuksen-karkimaaksi/s…
Se on päivän selvä asia että nykyisin yhteiskuntaluokka määritytyy melko vahvasti koulutustason mukaan, mitä enemmän ihmiset korkeakouluttautuu sitä paremmat tulot se saa.
Toivottavasti toteutuu! Aika monessa ns menestyvässä maassa mennään nuorissa jo tuon 60% ohi. Perustason töitä ei vain enää tässä maailmassa ole. Tietysti tällöin kaikki insinöörit eivät saa insinöörin töitä, mutta todennäköisyys sille että joku heistä keksii jotain muita työllistävää tai että työllistyvät paremmin edes jonnekin, on paljon suurempi. Nykyiset keksinnöt vaativat hyvää tietotaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa korkeakoulutettujen osuus on noin 41 prosenttia, kun OECD-maiden keskiarvo on 44 prosenttia. Suomen kanssa samoissa osuuksissa pyörivät Latvia, Itävalta ja Slovenia.
t: tilastonikkari :)
SDP haluaa että 60% suomalaisista suorittaa korkeakoulun vuonna 2030.
https://www.sdp.fi/eduskuntavaalit-2023/suomi-koulutuksen-karkimaaksi/s…
Se on päivän selvä asia että nykyisin yhteiskuntaluokka määritytyy melko vahvasti koulutustason mukaan, mitä enemmän ihmiset korkeakouluttautuu sitä paremmat tulot se saa.
Toivottavasti toteutuu! Aika monessa ns menestyvässä maassa mennään nuorissa jo tuon 60% ohi. Perustason töitä ei vain enää tässä maailma
Miksi ei vaan 100% eli jokainen nuori kävisi ammattikorkeakoulun?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon on korkeasti koulutettuja työttömiä?
Liikaa. Mutta tähänkin tarjotaan lääkkeeeksi lisää koulutusta esimrkiksi lähihoitajaksi. - Jaa eikö kiinnosta? Ei montaa muttakanaan miasteria mutta jos sen sanoo ääneen niin saa kuulla v...lua, että miksi meni opiskelemaan "vääärän alan" tutkinnon ja tai miksi on itseståän liikoja luuleva ku...pää.
Sanottaako vielä, että tarkoitukseni ei ollut arvostella ketäänm joka on halunnut itse opiskella lähihoitajaksi tai minkä tahansa tutkinnon. Olen vain vain kyllästnuyt siihen, että aina kaivetaan lääkkeeksi koulutuksen lisääminen. Ja siihen kuinka osa haluaa halveksia sitten heitä, jotka ovat opiskelleet heidän mielestään "väärää alaa" tai "vääriä aloja",En myöskään syyllistä ketään omista koulutusvalinnoistani mutta tosinaan koen turhautavaksi sen, että kaikki pitäsi aina mitat ja arvostaa rahassa ja välittömässä tuottavuudessa ja kuinka jatkuvasti tulisi kasvaa ja tuottaa lisää enemmän rahaa kuin esimerkisi hyvinvointia. Raha on toki merkitystä mutta se ei sasii olla ainoa asia joka ohjaa ja asettaa raamit sille miten ja kuinka asioita kohdtaan ja arvioidaan mitä pidetään arvookkana ja mitä arvottomana. Mutta kai minä näin sanoessani kuullostan eksyneeltä kommunistilta joka ei tuota tarpeeksi ja kuinka olen hukkainvestointi joka tekisi kansantaloudelle palevluksen jos ymmärtäsi kuolla pois.
Kävin kouluni pääpiirteittäin 173m merenpinnan yläpuolella. Miten itse?