Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa etsiä Jumalan kasvoja

Vierailija
16.11.2024 |

Raamatussa mainitaan tuo

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin etsiä lohikärmeen pyrstöä.

Vierailija
2/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit Jumalaa edestäpäin, et takaapäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalla sanotaan että Jumalan kasvoja ei voi nähdä,

Vierailija
4/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko sen tuntea?

Vierailija
5/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää jumalan perse? Kakkaako jumala?

Vierailija
6/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalla sanotaan että Jumalan kasvoja ei voi nähdä,

Niin. Kuinka katsoa itsesi sisäpuolelle jos näet vain ulospäin?

Vierailija
7/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan voi nähdä kaikessa Hänen luomassaan. 

Luonto on Jumalan kasvot, lähimmäisissä voi nähdä Jumalan kasvot, rakkaus on Jumalan kasvot. 

Kaikki hyvä elämässä on Jumalan kasvot ja pyrkimällä Jumalan tahdon mukaiseen elämään, ihminen saa elämäänsä enemmän tuota hyvää

Vierailija
8/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa kun ei tiedä tarkkaa kontekstia, mutta veikkaisin että tällä viitataan jumaluuteen, joka on kaikessa. Eli pyrkii näkemään jumalan kivessä, naapurissa, kasvissa, vanhemmassaan, lapsessaan..

Vierailija
9/37 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkottaa sitä että kun sä kävelet peilin eteen, sä näet jotain muutakin kuin sen sun fyysisen naamavärkkis, sä näät sinne syvemmälle sen taakke

Tän asian ymmärtää vasta sitte ku sä heräät henkisesti, tää nimittäi toimii myös silleen että sä katot toista ihmistä, siis ihan oikeasti NÄET sen toisen ihmisen, etkä vaan sitä fyysistä kuorta

Ei sitä tajua ennenku ite herää, mitä se oikeasti tarkoittaa kun sä NÄET toisen. 

Vierailija
10/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Vierailija
11/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kontektista.  Jos olet vasta heräämässä uskonasioille. Jumalan etsintää on kaikki jolla kurotat Häntä kohti.  Jos taas olet jo uskossa, etsit ikäänkuin syvenevää avointa suhdetta Isä Jumalaan.  Joskus etsist ikäänkuin Herran mielisuosiota. Rakastavaiset katsovat toinen toisiaan kasvoihin.

Vierailija
12/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan kasvot on Jeesus. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän", sanoi Jeesus.

Kasvojen etsimisellä voidaan myös yleisesti tarkoittaa Jumalan etsimistä ja hänen tahtonsa etsimistä. Se selviää Raamatusa, mikä on hänen tahtonsa. Ja sehän on se, että kaikki tulisivat tuntemaan totuuden eli Jeesuksen ja pelastuisivat, ja että ihminen sen jälkeen eläisi Jumalan tahdossa.

Vierailija
13/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa kun ei tiedä tarkkaa kontekstia, mutta veikkaisin että tällä viitataan jumaluuteen, joka on kaikessa. Eli pyrkii näkemään jumalan kivessä, naapurissa, kasvissa, vanhemmassaan, lapsessaan..

Mä en ymmärrä tätä yhtään. Miksi ja miten se Jumala pitäisi nähdä näissä (kaikissa) asioissa?

Vierailija
14/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä uskonnossa juuri mättääkin. Jumalasta puhutaan että se on kaikkea tätä ympäröivää. Eli ihan sama puhua synonyymillä maailmankaikkeus.

Mutta sitten uskonnossa on vielä se tvisti, että kuitenkin jumalasta puhutaan kuin se olisi persoona. Ja lisäksi kaikkien pitäisi elää kuten hän tai hänen valitut haluaa.

Vierailija
15/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Raamatussa sanotaan. Jumala on rakkaus. Jumalan kasvojen etsiminen on rakkauden etsimistä.

Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".  Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

"Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko."

"Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".

"Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

"Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut."

Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa. Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään. Jos joku luulee olevansa jumalanpalvelija, mutta ei hillitse kieltään, vaan pettää sydämensä, niin hänen jumalanpalveluksensa on turha. Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.

Vierailija
16/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parranpärinää, jolle kukin voi antaa oman merkityksensä.

Vierailija
17/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta tulee Raamatusta ja tarkoittaa siis Raamatun Jumalan kasvojen etsimistä, joten mitään uushenkisiä tai omia selityksiä on turha hakea tällekään asialle.

Jumala on aina ollut tarkka siitä, kuinka häntä palvellaan ja kunnioitetaan. Häntä ei myöskään voi löytää miten vain, ja hänen kasvojensa etsiminenkin tapahtuu siten kuin Raamattu sanoo. Ja joissakin kommenteissa on siihen ihan Raamatun mukaisesti jo vastattukin.

Vierailija
18/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on selvitetty, mitä hebreankielinen panim Raamatussa tarkoittaa. Ensisijainen käännös on kasvot, mutta on myös metafora. Pan on kieliopillinen prepositio, edessä, jotakin vastaan. Alkaen sivulta 154.

Jumalan kasvot suomeksi. Metaforisaatio ja erään uskonnollisen ilmauksen synty.

https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/13470/978-951-39-3069-1.pdf?sequence=1&isAl

Vierailija
19/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paastoa ja rukousta 4 viikkoa-6 viikkoa vedellä

Vierailija
20/37 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä näyttää jumalan perse? Kakkaako jumala?

Sellaisen Jumala kakannee, jolla ei vielä ole rahtustakaan oikeaa kuvaa Jumalasta.

Raamattu kertoo, että Jumala on Henki. Poika eli Jeesus on hänen olemuksensa kuva. Maan päällä Jeesus oli kuten kuka tahansa ihmisistä elintoimintoineen. Henkien maailmassa ei enää kakata. Ei edes Jumalan valtakuntaan siirtyneet ihmiset, vaan silloin ollaan kuin enkelitkin ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän