Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Italiassa ei osata tehdä pizzaa?

Vierailija
16.11.2024 |

Olen yrittänyt ties kuinka montaa pizzeriaa Italiassa matkustaessani. Kahdenlymmenen vuoden aikana ei ole tullut vastaan yhtäkään hyvää pizzaa.

Suomessa taas maahanmuuttajat osaavat tehdä niin ihania, suussa sulavia, herkullisia pizzoja että kuola valuu jo pizzerian ohi kävellessä.

Mikä siinä on, että Italian pitäisi olla muka pizzan kotimaa, mutta siellä ei vain kerta kaikkiaan osata!?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska soomipoikkarna on vienyt niiden ananakset ja pissanneet niiden muroihin

-valdo

Vierailija
42/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa pizzassa on todella vähän täytteitä. Suomalaiset on tottuneet täytteitä pursuaviin lättyihin niin tottahan silloin vähän täytettä oleva pizza tuntuu aneemiselta.

Monien kokkien mielipizza on Margherita koska siinä punnitaan osaako kokki tehdä hyvän pizzan vai ei. Juuri sen takia kun siinä ei paljon täytettä ole. 

Missä ihmeen oikeassa pizzassa?! Ei ole yhtä käsitettä oikea pizza! Menepä Italiaan ja aja maa pohjoisesta etelään läpi ja kysy matkalla, mikä on oikea pizza!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään en ole syönyt niin hyviä karjalanpiirakoita kuin Sudanissa. Nam, nam!

Vierailija
44/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan italialaisia pizzoja. Tosin olen saanut siellä myös pari huonoa pizzaa. Mun mies myös testaa pizzerian aina Margheritalla. Kuten joku täällä jo sanoikin, että jos se on tehty hyvin, niin siellä paikassa osataan tehdä pizzaa. Napolissa on myös näitä uppopaistettuja pizzoja eli "pizza fritta".

Vierailija
45/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa se!

Me oltiin Napolissa ja sieltä kotiutuessa oli pakko mennä heti Kotipizzaan kun oltiin niin pettyneitä "autenttiseen" versioon...

Minulla kävi sama kun palasin Turkista. Kyllä vain Tikkurilan kebab hakkasi mennen tullen kaikki koetut paikat Turkissa..

Vierailija
46/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizzassa oli aikoinaan italialaista ilmakuivattua kinkkua siinä pizzassa, jossa on nykyisin ilmakuivattua mautonta porsaanniskaa. Se ilmeisesti vaihdettiin, kun ei sopinut suomalaisen makunystyröille. Aikoinaan kun tilattiin ko. pizza, niin tilauksen vastaanottaja kysyi, että tiedättekö te varmaan mitä tilaatte. Että semmosta...

Vierailija
47/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kato kun sun ananas pizza ei oo pizzaa

Tuo on myös yksi merkittävimpiä puutteita Italiassa. Ne eivät osaa edes ananasta laittaa pizzaan.

Se on kyllä jännä, että Suomessa maahanmuuttaja pizzeriat on yleensä parhaita. Monet ravintolat ja joku Kotipizza ei välttämättä osaa tehdä kovin hyvää pizzaa. Mut se voi olla se salaisuus pizzauunissa. Etenkin kunnon hiilloksella paistettu pizzauunin aito, suomalainen, karvakäsipizza on aivan ihanaa. Eipä siinä voi muuta ku italialaiset huuli pyöreänä ihmetellä ku on niin herkkua, että suu aukeaa korviin asti!

Vierailija
48/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli juttuakin iltalehdessä. Oli suomalainen pizza, joka voitti maailman parhaan pizzan tittelin. Suomessa vaan kaikki on niin paljon paremmin noihin muihin maihin verrattuna.

Vierailija
49/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italialaiset vaihto-oppilaat olivat ihan innoissaan kotipizzasta. Tältäkö pizzan kuuluukin maistua? Ihmettelivät vaan. Joka päivä halusivat päästä kotipizaan! I

Ihailivat myös suomalaisten kaupunkien kauneutta. Myös suomalaisetn naisten persetrikoot, tatuoinnit ja kotivärjätyt hiukset aiheuttivat italo-miehissä ihastusta! Prisma oli myös kun shoppaajan paratiisi! 

Höpsis. Esim Padova-Venetsia seudulla on aivan tolkuttoman kauniita nuoria naisia, jotka sen myös näyttävät...

Vierailija
50/50 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatiassa olen syönyt parasta pizzaa. Italialais vaikutteita omalla twistil.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä