Ulkomailla asuminen tuo ilon elämään
Ulkomailla asuminen tuo ilon elämään. Suomessa asuminen vie kaiken energian johtuen pimeydestä ja ihmisten ankeudesta
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Espanja. Lidlissä samat tuotteet, hinta puolet suomi-hinnoista. Suomen eläkkeillä on halpaa asua täällä. Terveyspalvelut omalääkärillä pelaa toisin kuin Suomessa. Sitten jos jotain vakavampaa niin Suomeen hoitoon. Kesämökin omistamne vielä siellä. Toukokuu-elokuu siellä järven rannalla, muutoin täällä.
Sellaista satuilua siellä.
Aloittaja on ankeuttaja suomalaisia haukkuvalla aloituksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten asu ulkomailla?
Ulkomaille muutetaan, asap
Mikä estää? Ihan onnistuneesti olen itsekin muuttanut kolmeen eri maahan ja kolmannessa pysynyt.
Suomi -> Ruotsi -> Espanja -> Suomi
Vierailija kirjoitti:
No riippuu missä asuu. Asun keski-Euroopassa ja pimeää kyllä on kun ei ole luntakaan. Mutta kaikki on lähellä ja ihmiset ovat avoimempia ja mukavampia kuin Suomessa.
Mutta heidän elämäänsä astui ankeuttaja.
Aloitus o viime vuodelta, mutta aina ajankohtainen aihe av.llä.
😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanja. Lidlissä samat tuotteet, hinta puolet suomi-hinnoista. Suomen eläkkeillä on halpaa asua täällä. Terveyspalvelut omalääkärillä pelaa toisin kuin Suomessa. Sitten jos jotain vakavampaa niin Suomeen hoitoon. Kesämökin omistamne vielä siellä. Toukokuu-elokuu siellä järven rannalla, muutoin täällä.
Asutte siis vuokra-asunnossa, kirjoilla kuitenkin Suomessa ?
Taitaa höpistä omiaan, kesämökki ei kelpaa vakituiseksi osoitteeksi.
Kyllä on katkeraa suomi ininää...ei uskalleta lähteä ja ei ole rahaa,typical kela rotta vinkuu.Pysykää siellä pielavedellä pakkasessa tampiot.
Itse olen aasiassa ja ei ole ikävä sinne nahkiaisten maahan
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aasiassa ja ei ole ikävä sinne nahkiaisten maahan
Da da kostja.
No onhan se nyt talvella aivan eri asia asua lämmössä versus pakkasessa/ loskassa ja pimeässä melkein koko päivän..ja hinnat halvempia.Joku voi pitää siitä ja ruoskia itseään pysymällä talvella sisällä koko ajan mutta itse pidän enemmän d vitamiinista auringon kera.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan pimeys talvella haittaa. Koko Euroopassa ainakin on talvella pimeää. Asun Italiassa ja nyt kun talviaika tuli on kello 16 pimeää. Herään usein jo klo 5 aamulla ja pimeää on. Helmikuussa jo valkenee. Ihan mukavaa talvella pimeetä. Suomessa on kesälläkin valoisaa, täällä sentään yö pimeä kesälläkin. En näet osaisi nukkua valossa.
Mutta poikkeuksena Suomeen kuitenkin 07-17 on oikeasti valoisaa (meillä hämärtää pohjois-Italiassa n viiden aikaan talvella). Kirkas auringonvalo päivällä piristää ja ulkona voi hyvin olla tunteja toisin kuin Suomessa. Ja talvea suunnilleen 1-2kk (-6-+15 astetta)
Siinä ero. Suomessa on talvella pimeää - vähemmän pimeää- pimeää 24/7 6 kuukautta. Varsinkin pks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan pimeys talvella haittaa. Koko Euroopassa ainakin on talvella pimeää. Asun Italiassa ja nyt kun talviaika tuli on kello 16 pimeää. Herään usein jo klo 5 aamulla ja pimeää on. Helmikuussa jo valkenee. Ihan mukavaa talvella pimeetä. Suomessa on kesälläkin valoisaa, täällä sentään yö pimeä kesälläkin. En näet osaisi nukkua valossa.
Minäkin asun Italiassa ja meillä tulee valoisaa ennen klo 8 ja pimenee n klo 18. Valon ja pimeän raja on selkeä, ei pelkkää hämärää kuten Suomessa.
Talvi 2kk (yöllä voi laskea max -5 pakkasasteeseen) riittää hyvin
Italiassakin ihmiset ovat täsmällisiä ja luotettavia.
Suomalaisista on tullut niin ahneita, itsekkäitä pettureita. Täällä ei voi mihinkään luottaa.
Ulkomaalaiset ovat tosi sydämmellisiä ja heillä on vielä ihmiskäsitys pysynyt aitona.
No savolaiseen korkkiruuviin ole ikinä luottanut
Moni haaveilee ja ei pääse. Osa pääsee. Ulkomailla olisi varmasti rennompaa ja parempi ilmasto, mutta sielläkin pitää olla raha elämiseen. Ehkä ilmasto parantaa silti monen oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista satuilua siellä.
Tavallinen suomalainen eläkeläinen on kokenut/ kokee hintojen nousun Espanjassa; tarkkaan on laskettava, mihin rahansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmyys ja märkä ehkä vielä pahempia kuin illan pimeys. Ihmisten ankeus ei haittaa, koska tulen itseni kanssa toimeen, ja ihmiset nyt ylipäätään on aika energiasyöppöjä.
Kylmyys on pahin sisällä ja ulkona. Patterit eivät toimi kuin pakkasella kerrostalossa ja kylmää ilmaa tulee aina raoista, tuuletusraoistakin. Samoin loska, liukkaus ja talouden jatkuva miettiminen joillakin.
En asuisi ainakaan maassa jossa aina lämmin.
Ot /btw mutta täällä missä olen niin ympäri vuoden lämmöt päivällä 30-34 ja yöllä 20-27,@luksi otti aikaa tottua mutta nyt menee ok kun tottunut jo,suomessa se on vaan vaikeaa monille lämmössä kun ensiksi kylmä sitten yhtäkkiä lämmintä niin miten kroppa siihen voikaan tottua.
Asutte siis vuokra-asunnossa, kirjoilla kuitenkin Suomessa ?