Käytkö kirjastossa?
Vieläkö joku käy kirjastossa?Lainaa sieltä kirjoja ja lukee niitä.
Kommentit (97)
Käyn kirjastosaa n. Kerran viikossa. Lainaan kirjoja, joskus musiikkia, välillä luen lehtiäkin.
Joka viikko, usein monta kertaa lainaamassa ja palauttamassa.
Käyn. Tosin olen huomannut, että siellä käy paljon mt-sairauksista kärsiviä. No hyvä tietysti niinkin. Meidän kirjastossa yhdellä on aamuvuoro, seisoo tuntikausia asiakaspäätteen edessä ja pitää sellaisia omituisia kirskuntaääniä.
Vierailija kirjoitti:
En saa lainata koska on lainauskielto maksamattomista laskuista. Yli 80 euroa pystyssä.
Mulle kävi just tuo. Velkaa 20,80 e. Periaatteessa voisin maksaa mutta järjestelmä on niin hassu, että olkoon.
Meillä asian voi hoitaa kirjasstossa vain klo 12 jälkeen tai netissä ihme puljaamisella, miksi ei vaan voi olla tilinumeroa, johon maksaa, pelkääkö ne, että joku toinen maksaakin sun velkasi.
Saan kyydin kirjastolle vain aamulla, joten en pääse sinne klo 12 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Miksi en kävisi? Ilmaista, paitsi kun hankkii kirjastokortin. Ja rauhallisia kirjastoja tällä alueella. Ja lukeminen kannattaa aina.
Milloin kirjastokortista on tullut maksullinen?
Harvemmin kun niin kaukana mutta käytän e-kirjastoa, e-lukulaitetta ja satunnaisesti tilaan Nextoryn palvelun. Fyysisiä kirjoja tulee välillä myös hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla huomaa, että ihmiset ei enää lue mitään. Eivät osaa kirjoittaa ja yleistieto on nolla.
Tätäkin omahyväistä töräystä oli peukuttanut jo 67 henkeä. Nämä yleistietejät siis rakentavat näkemyksensä trollien miehittämään keskustelupalstaan. No, jos muualla ei voi päteä, niin täällä voi.
Käyn kirjastossa noutamassa netin kautta varaamani kirjat. En viihdy enää kirjastossa oleskelemassa, tämä "kaikkien kaupunkilaisten olohuone" ei kiinnosta minua pätkääkään. Kaipaan kirjastolta hiljaisuutta ja sitä sieltä ei enää löydy. Haen kirjat, tulen kotiin ja luen kotona hiljaisuudessa.
En ole käynyt enää, koska kirjastoissa on nykyään niin paljon meteliä, ihmiset tanssii siellä, pitää mielenosoituksia ja huutaa täysillä, kuten näkyy tässä videossa:
Koko video:
Käyn noin kerran viikossa. En nykyajan "touhuloissa" vaan perinteisen rauhallisissa. Kirjastot ovat lapsuudesta asti olleet minulle tärkeitä.
Kyllä käyn. Viikoittain, on se vaan niin kivaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt enää muutamaan vuoteen kun muuttuivat liikaa nuorisotaloiksi, hengauspaikoiksi ja sosiaalitoimen päiväkeskuksiksi. Vetivät puoleensa erittäin outoja tyyppejä, eikä tila ollut enää turvallinen tai hiljainen. Työntekijät eivät myöskään uskaltaneet puuttua mihinkään.
Tuo on kyllä harmillista mutta käytän kirjastoja silti. Aivan älyttömän hyvä julkinen palvelu.
Kirjoja ei tule lainattua, mutta DVD- ja Blu-Ray- elokuvia/sarjoja lainaan. Näistä voi sit ottaa kopiot, niin ei tarvitse mitään maratonkatselua tehdä.
En ole nyt pariin vuoteen käynyt lainkaan.
Mitä?Vieläkö niitä kirjastoja on?
Mitäs luulisit? Outoja kysymyksiä!
Minä käyn lukemassa epressistä sanomalehtiä, lainaan kirjoja, joskus musiikkia ja elokuviakin, meidän maakunnan kirjastoissa on myös näyttelyitä (taidetta, luontovalokuvia, keräilijöiden esim etikettien kokoelmista jne.), luentoja joista jotkut striimataan...
Juu, käyn kirjastossa...
Todellakin. Kirjasto on yksi parhaista yhteiskunnan tarjoamista asioista.