Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö kirjastossa?

Vierailija
15.11.2024 |

Vieläkö joku käy kirjastossa?Lainaa sieltä kirjoja ja lukee niitä.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot voidaan sulkea ei niissä enää kukaan käy.

Vierailija
42/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa saisi hiljaisuuden kirjastoissa takaisin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on pitänyt tehdä tutkimusta parista asiasta eli olen tarvinnut erikoisempaa tietoa.

Eipä tuota tietoa ollut tarjolla netissä kuin pieni murunen, joten lainasin ison kasan kirjoja kirjastosta.

Tiedon määrä ja laatu netissä on kyllä täysin yliarvostettua, varsinkin jos on suomenkielisestä tiedosta kyse. 

Vierailija
44/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla huomaa, että ihmiset ei enää lue mitään. Eivät osaa kirjoittaa ja yleistieto on nolla.

ihmiset eivät 

Vierailija
45/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikallinen sivukirjasto pohjois-hkissa on kyllä tosi rauhallinen. Teinitkin puhuvat siellä kuiskaamalla, tosin ei heitä siellä paljon käy, hengailevat yleensä paikallisen pikkukaupan edustalla. 

Vierailija
46/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa on lähes kaikki kirjastot supistetuissa väistötiloissa. Nykyään lähinnä haen varaamiani kirjoja ja palauttelemaan niitä.

Vierailija
47/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein käyn, ihan vaan joskus aikaa viettämässä, vaikka en mitään lainaisikaan.

Vierailija
48/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Kirjastot eivät ole enää kirjastoja, yököttää tällainen "kansalaisten olohuone" homma. Kaikkiin ihme suuntauksiin mennään mukaan vaikka ne eivät mitenkään liity laissa määriteltyyn kirjaston tehtävään. Hoploppeja ne on, ei kiitos!

Vierailija
49/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa on sen hyvä puoli, että sinne saa myös palauttaa kirjoja. Kotiimme ei mahdu enää yhtään uutta kirjahyllyä, ja ne ovat täpösen täynnä kirjoja.

Vierailija
50/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menen työpaikalleni enkä ainoastaan käy.

Vierailija
51/79 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastot voidaan sulkea ei niissä enää kukaan käy.

Minä käyn ja jos kirjastot suljetaan niin en halua enää elää.

Vierailija
52/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto?Mikä se on?

Vierailija
53/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, ostettuna kirjoihin menisi parisataa kuussa. Pennissä miljoonan alku vai miten se menikään.

Vierailija
54/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käyn! Kirjasto on yksi uljaimpia hyvinvointivaltiomme instituutioita. Olen aina rakastanut kirjoja, kirjoittamista, kieltä, kirjastoja. Kirjastoissa on taikaa! Oma lapsuus tuli notkuttua Kallion Kirjastosta, ihan legenda.

Vierailija
55/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käyn 3-4 kertaa viikossa, koska käytän kirjaston erinomaisia soittohuoneita. Hyllystä nappaan silloin tällöin mukaan nuotteja ja fantasiakirjoja. Ei viitsi itseään maksaa kipeeksi hankalasti saatavien nuottien (esm tilaa jenkeistä maksa 100e tulleja jne) takia kun ja jos ne löytyy ilmaiseksi kirjastosta. En maksa penniäkään pdf kirjoista, jotka vaatii äppiä ja/tai tiedosto on käytännössä vain "vuokralla". Hyllyssä se on sentään oma ja säilyy luettavana niin pitkään ku elää.

Vierailija
56/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tuli käytyä useinkin. Kuten joku toinenkin, minäkin lähes asuin lapsuuteni Kallion kirjastossa.

Viime vuosina esteeksi ovat tulleet nykyisen asuinpaikan etäisyys kirjastosta, matka edestakaisin noin 25 km, se, ettei autoa saa lähellekään kirjastoa, sekä kipeät nivelrikkoiset lonkat.

Ostan paljon kirjoja kirpputoreilta. Laaja tuttavapiiri tietää, että luen paljon, joten monet tutut tuovat heille tarpeettomia kirjoja minulle. Tämä on itse asiassa ollut hyvin hyödyllistä, näissä tuoduissa on monia sellaisia joita en itse olisi tullut valinneeksi. Avartavaa lukea monipuolisesti.

Mainittakoon vielä, että luen keskimäärin kirjan päivässä tai kahdessa, joten kirjaston käyttö ei ikävä kyllä em. syistä ole enää mahdollista. Onneksi lukemista on riittänyt.

Vierailija
57/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pitkän ikäni olen käynyt kirjastossa ja olen myös työskennellyt kirjastossa. Luen paljon eikä paperikirjaa voita mikään. 

Fiksut käy, ja lukee. Ja sama mulla, paperisena luen, ei kiinnostele vaikka pidetään dinosauruksena. Oli ajatus vaihtaa alaa kirjastohommiin mutta jäi sitten toteuttamatta. 

Vierailija
58/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain tieteellisissä kirjastoissa.

Vierailija
59/79 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Sieluni lepää siellä. <3 Täällä maaseudulla kirjastoissa on edelleen rauhallista ja valikoima on laaja, kun käyttää seutuvarausta. 

Vierailija
60/79 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän