Käytkö kirjastossa?
Vieläkö joku käy kirjastossa?Lainaa sieltä kirjoja ja lukee niitä.
Kommentit (71)
Koko pitkän ikäni olen käynyt kirjastossa ja olen myös työskennellyt kirjastossa. Luen paljon eikä paperikirjaa voita mikään.
Kyllä. Miksi en kävisi? Ilmaista, paitsi kun hankkii kirjastokortin. Ja rauhallisia kirjastoja tällä alueella. Ja lukeminen kannattaa aina.
Tällä palstalla huomaa, että ihmiset ei enää lue mitään. Eivät osaa kirjoittaa ja yleistieto on nolla.
Käyn. Kirjasto n. 100 m päässä. Jos asuisin kauempana, kävisin paljon harvemmin.
En ole käynyt enää muutamaan vuoteen kun muuttuivat liikaa nuorisotaloiksi, hengauspaikoiksi ja sosiaalitoimen päiväkeskuksiksi. Vetivät puoleensa erittäin outoja tyyppejä, eikä tila ollut enää turvallinen tai hiljainen. Työntekijät eivät myöskään uskaltaneet puuttua mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt enää muutamaan vuoteen kun muuttuivat liikaa nuorisotaloiksi, hengauspaikoiksi ja sosiaalitoimen päiväkeskuksiksi. Vetivät puoleensa erittäin outoja tyyppejä, eikä tila ollut enää turvallinen tai hiljainen. Työntekijät eivät myöskään uskaltaneet puuttua mihinkään.
Itse käyn omatoimiajalla. Silloin on rauhallista.
Mun kirjasto toimii sovelluksella. Kaupungin kirjasto tuhottiin enkä siellä enää käy ollenkaan.
Kerran pari kuukaudessa. Lähinnä lasten takia, joskus lainaan jotain itsellenikin. Lapset lainaavat kirjoja, lehtiä ja pleikkapelejä.
Käyn lähinnä äänestämässä kirjastossa. Nykyään lainaan kirjat sähköisessä muodossa.
Käyn pari kertaa viikossa. Kirjastoja joissa käyn, on kaksi. Toisessa on kaksi erilaista luku-/ kirjoituspiiriä, joihin osallistun. Lehtilukutila on toisessa todella hyvä.
Ei mulla ole varaa ostaa kaikki kirjoja joita haluan lukea. Joten kyllä, käyn kirjastossa.
En mä enää. Korona-aika vieroitti siitäkin tavasta. Ostan kirjani nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Miksi en kävisi? Ilmaista, paitsi kun hankkii kirjastokortin. Ja rauhallisia kirjastoja tällä alueella. Ja lukeminen kannattaa aina.
Miten niin paitsi? Ilmaisiahan ne kortit ovat edelleen, tosin hakemuslomake täytyy täyttää.
Kyllä, etenkin leffoja ja tietokirjoja lainannut sieltä. Ei tarvitse maksaa 5e yhden leffan katsomisesta tai 12e/kk.
Useamman kertaa viikossa kirjoja lainaamassa ja lehtiä lukemassa
Käyn aina silloin tällöin. Luen kirjat yleensä (en tykkää kuunnella) Storytelista, mutta välillä on kiva lukea ihan oikeaakin kirjaa. Itse asiassa juuri nyt luen kirjastosta lainaamaani kirjaa naisvakoojista. Lainaan usein myös matkaoppaita. Juu, olen buumeri.
Käyn. Olen itsekin kirjoittanut ja vanhanaikainen kirja on mielestäni ihan paras lukemismuoto.
Tänä kesänä keksin käydä kirjastossa myös muuten vaan istuskelemassa ja selailemassa lehtiä, kun asuntoni laitettiin myyntiin ja piti näyttöjen ajaksi lähteä jonnekin. Keksin mennä naapuriin eli viereiseen kirjastoon siksi aikaa. Siellä oli mukava löhötä sohvalla lepäilemässä ja lueskelmassa ja se venyi aina pitemmäksi kuin näyttö edes kesti.
Kyllä. Käytän mahdollisuutta käyttää nettiä ja lukea lehdet+lämmitellä samalla. Kirjaa ei voi lainat, se saattaisi ulkoilmassa turmeltua. Täällä on myös wc, vältyn kyykkymästä pusikoissa. Lähietäisyydellä on hyviä dyykkauspaikkoja, varsinkin ABC jossa tiskikärryssä joskus hyviäkin lautasellisia. Vartijaa täytyy vältellä.
Amazon Kindle on kätevämpi. Ei tarvitse tuhlata aikaa ja vaivaa kirjastoreissuihin ja saa aina sen kirjan minkä haluaa lainata. Kirjaston kirjat myös likaisia, ties missä pyörineet.
Enpä ole enää käynyt.