Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puolisosi on yön/öitä poissa, laittaako hän sinulle iltaisin hyvää yötä - viestin?

Vierailija
15.11.2024 |

Oma mieheni ei välttämättä laita, vaikka olisin laittanut hänelle. Alkoi mietityttää. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu 20 vuotta yhdessä ja meillä on kaksi lasta, 4-v. ja 9 kk. Ei viestitellä / soitella päivittäin. Nyt hoitovapaalla ollessani olen aika usein vanhemmillani 2-3 yötä lasten kanssa arkisin. Saatan laittaa lapsista videon / kuvia, jos on joku hauska juttu menossa. Soitetaan jos on oikeasti asiaa. Joskus vanhempi lapsi haluaa soittaa isälle, mutta aika harvoin, kun on niin paljon touhua muutenkin. Viime kesänä mies oli esikoisen kanssa ulkomailla 4 päivää ja lapsi soitti kerran mulle videopuhelun. Itse kysyin mieheltä kerran päivässä kuulumiset.

Ei olla kumpikaan sen tyyppisiä, että kaivattaisiin jatkuvasti yhteydenpitoa muihin ihmisiin. On ihan kiva olla joskus ihan rauhassa. En silti koe, että meidän suhde olisi jotenkin kylmä tai etäinen. Ihmiset on erilaisia. Toiset kaipaa enemmän huomiota / yhteydenpitoa puolisolta ja se on ihan ok.

Miksi olet jatkuvasti lasten kanssa vanhemmillasi yökylässä useita päiviä kerrallaan?

Vierailija
22/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kerkeä, koska on todennäköisesti kännissä ja/tai panemassa vierasta.

Aamulla sitten on hempeilyn aika.

M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli merikapteeni ja kuusi viikkoa reissussa. Viestimahdollisuuksie ei tuolloin ollut paitsi kirje/kortti. Jostain satamasta lähetteli jonkun kortin. Lapsia oli neljä. Sitten oli mies kuusi viikkoa kotonakin. Meillä oli luottamus ja avioliitto kesti 35 vuotta kunnes mies sairastui syöpään ja jäin leskeksi. En ikinä olisi tollasia viestityksiä joka päivä edes jaksanut, oli muutakin tekemistä, kävin näet itsekin töissä. Meillä oli au-pair lapsille tuolloin. Kuulostaa ihan naurettavalta tommoset hyvän yön toivotukset päivittäin. 

Vierailija
24/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä onko 'olipa taas hyvä pano' viesti hyvän yön toivotus.

Vierailija
25/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen useamman yön poissa, tai jos mies on, niin silloin yleensä soitetaan. Yhden yön matkoilta pääsääntöisesti ei mitään kommunikaatiota. Joku hyvän yön viesti tuntuisi oudolta. Meillä on tapana viestitellä vain, kun on oikeaa asiaa.

Ei kai hyväyön viesti ole sen oudompi kuin hyväyön suukkokaan??

Vierailija
26/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan joka ilta.

Vierailija
27/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitaa toki ja välillä soitellaankin.

Vierailija
28/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole poissa yötä eikä öitä.

Vierailija
29/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei aina edes kotona toivoteta hyvää yötä, mistään suukoista puhumattakaan :D

Vierailija
30/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei ole poissa yötä eikä öitä.

No meillä on molemmat tehneet työmatkoja viimeiset 25v ja nyt asun n 5kk vuodesta toisessa maassa. Vaikea olisi ollut kieltäytyä töistä!

Kaunis tapa tarkistaa että toisella on kaikki kunnossa kotona /reissussa. 

Vierailija
31/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu 20 vuotta yhdessä ja meillä on kaksi lasta, 4-v. ja 9 kk. Ei viestitellä / soitella päivittäin. Nyt hoitovapaalla ollessani olen aika usein vanhemmillani 2-3 yötä lasten kanssa arkisin. Saatan laittaa lapsista videon / kuvia, jos on joku hauska juttu menossa. Soitetaan jos on oikeasti asiaa. Joskus vanhempi lapsi haluaa soittaa isälle, mutta aika harvoin, kun on niin paljon touhua muutenkin. Viime kesänä mies oli esikoisen kanssa ulkomailla 4 päivää ja lapsi soitti kerran mulle videopuhelun. Itse kysyin mieheltä kerran päivässä kuulumiset.

Ei olla kumpikaan sen tyyppisiä, että kaivattaisiin jatkuvasti yhteydenpitoa muihin ihmisiin. On ihan kiva olla joskus ihan rauhassa. En silti koe, että meidän suhde olisi jotenkin kylmä tai etäinen. Ihmiset on erilaisia. Toiset kaipaa enemmän huomiota / yhteydenpitoa puolisolta ja se on ihan ok.

Miksi olet jatkuvasti laste

Vanhempani asuvat kaukana, joten sinne ei ehdi päiväseltään matkustaa. Minusta on mukava nähdä vanhempiani, koska tiedän, että kun palaan töihin, käynnit harvenee, kun viikonloppuisin on muutakin menoa. Vanhempani haluavat myös viettää aikaa lastenlastensa kanssa. En mielestäni kirjoittanut jatkuvasti, vaan että aika usein. Keskimäärin kerran kuukaudessa. Viikonloput ei kulu vanhemmilla vierailuun, vaan voidaan viettää perheenä aikaa ja mies olla lasten kanssa. Miehen työ on aika vaativaa ja hänellä on pari kertaa viikossa iltapalavereita ja myös työmatkoja. Jos mies on Euroopassa tai monta iltaa putkeen esim. klo 20 asti töissä, on musta mukava mennä vanhemmille. Saan myös apua lastenhoitoon, lapset nauttii ja mulla on seuraa.

Vierailija
32/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan soitettas monta kertaa mutta mies ei ole ikinä yötä pois kotoa.

Vierailija
33/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Soittaa aina ja laittaa vielä viestin sen puhelun jälkeen.

Vierailija
34/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan aina toisillemme hyvänyön ja huomenen toivotukset tekstiviestillä. Aina. Minusta tärkeä tapa, samoin kuin ovella pussaaminen lähtiessä ja ovelle vastaan tuleminen kun toinen tulee kotiin. Edellisessä suhteessa ei ollut tällaista kuin suhteen ihan alussa enkä voisi enää kuvitella ettei olisi. Pieniä mutta todella tärkeitä asioita.

Vierailija
35/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä laitetaan aina. Ja jos toinen on yksin reissussa (esim. työ) ni soitellaankin joka ilta. Tietty jos toinen on vaikka vetämässä partioleiriä ni sit tietty ei soiteta iltaisin, mut viesti kuitenkin :D Viestitellään muutenkin aika tiuhaan, vaikka on oltu jo 10 vuotta yhdessä.

Vierailija
36/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laitella. Joskus voidaan soitella. Ainakin silloin, jos toinen on jossain maailmalla yli viikon työmatkalla. Jos aikavyöhykekin sattuu olemaan aivan toinen, niin ei ne toivotukset aina niin osu yhteen.

Eikä ole välttämättä mukava herätä viestiin joskus aamuyöstä, siitäkin on kokemusta.

Vierailija
37/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh mua ahistaisi jos pitäisi joka ilta viestitellä. Sit viesteillään jos on jotain asiaa, vaikka se ois tikusta. Ja pitempien matkojen aikaan soitellaan, tai poissaolija soittaa ainakin lapsille videopuhelun.

Ja mulla on tapana kuitata että (monen tunnin) matka on mennyt hyvin ja että oon perillä. Puoliso ei kuittaa ja se joskus huolestuttaa, kun  liikenteessä voi sattua kaikenlaista. 

Vierailija
38/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa

Vierailija
39/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millä aikavyöhykkeellä hän on ja mikä on päivän ohjelma. Jos on vaikka asiakasillallinen, niin ihan ok ettei ala kesken illanvieton räplätä kännykkää.

Mutta lähtökohtaisesti vaihdetaan vähintään yksi viesti päivittäin.

Vierailija
40/43 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Enkä itsekään laita. Tiedän, että nuo työreissut kovin tiiviitä ja aikataulutettuja. Saatetaan muuten kyllä päivien aikana lähetellä kuvia, viestejä, kuulumisia, sydämiä tms, mitä asiaa nyt milloinkin sattuu olla.