Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työkokeilussa ja täällä tarvittaisiin palkkatyöntekijöitä koska homma pyörii harjoittelijoilla!

Vierailija
15.11.2024 |

Luulin että pääsen sairasloman jälkeen kokeilemaan työntekoa (mikä onnistuu nyt hyvin) mutta tämä työpaikka on täynnä työkokeilijoita joilla firma toimii?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa.

Työharjoittelijoita ja kokeilijoita käytetään ihan sumeilematra hyväksi.

Miksi palkata ketään kun saa ilmaista orjatyövoimaa?

Seuraava vaan kehiin kun toisen harjoittelu/Työkokeilu loppuu  :(

Vierailija
2/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui työt, kun loppui oikeus palkkatukeen. Työnantaja harmitteli palkkatuen loppumista, mutta pyysi ottamaan taas yhteyttä, kun olen oikeutettu palkkatukeen. Töitä kyllä olisi ollut, mutta ei palkanmaksuhaluja.

M. 50+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa.

Tuollainen riisto pitäisi lopettaa. Kokoomus haluaa sen palkkatyön tilalle.

Vierailija
4/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei ole mikään uusi asia on myös sellaisia yrityksiä jotka käyttävät koulutuskeskuksia hyväkseen alihankkijoina  koska siellä koulutuksessa oleville ei tarvitse maksaa palkkaa esim. hitsareille

Vierailija
5/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin työkokeiluun olisin hyvin hiiiidaaaas.

Vierailija
6/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa.

Tuollainen riisto pitäisi lopettaa. Kokoomus haluaa sen palkkatyön tilalle.

Kiitäkää Satosta tästä

Vierailija
7/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pienessä firmassa jossa homma pyöri täysin työharjoittelijoilla ja koulun harjoittelijoilla, omistaja ainoa joka tietysti nosti palkkaa itselleen. Semmoinen erikoisempi ala ja alan oppilaitos lähellä joten ilmaistyövoimasta on jopa tunkua. Jotenkin ihan käsittämätöntä että tuollainenkin on mahdollista.

Vierailija
8/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pienessä firmassa jossa homma pyöri täysin työharjoittelijoilla ja koulun harjoittelijoilla, omistaja ainoa joka tietysti nosti palkkaa itselleen. Semmoinen erikoisempi ala ja alan oppilaitos lähellä joten ilmaistyövoimasta on jopa tunkua. Jotenkin ihan käsittämätöntä että tuollainenkin on mahdollista.

Lisään vielä että tästä on jo 15 vuotta, eli ei ole mikään uusi juttu että touhu on tuota

Vierailija
9/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan enää ei ole yksi yritys hakenut julkisesti pakkaajia, kun ilmoitin yrityksestä te-toimistolle. Kysyivät ensimmäisenä, kun hakivat työntekijöitä, että olenko oikeutettu palkkatukeen ja myönsivät, että ottavat vaan sellaisia töihin. Voihan tietysti olla, että siihen firmaan menee nykyään sitten te-toimiston tiskin alta tekijät.

Vierailija
10/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, että on olemassa reilunkaupan systeemi, jossa tekijöitä pidetään huolta kehitysmaissa.

Suomessa heikoimpia "lyödään" ilmaiseksi orjatöihin jopa pörssiyritykseen.

Tänäön juuri ilmoittivat lisä osingosta olisko ollut 0,36€/osake.

Onnistuu, kun palkolliset korvataan pakotetuilla työttömillä.

Vierailija
11/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työkokeilussa vanhusten hoiva-/asumispalveluyksikössä muutama vuosi sitten, 6h/pv. Töitä oli paljon ja pidin tekemisestä, mutta ei niihin hommiin ketään palkattu, joten oli lähdettävä pois. Olisin valmis tekemään niitä töitä edelleen, mutta revitään sekin sairaan-/lähihoitajien selkänahasta ja samalla tingitään vanhusten ihmisarvoisesta elämästä.

Vierailija
12/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula alalla kuin alalla tarkoittaa ilmaisen työvoiman pulaa. Kyllähän sen näkee jos työpaikoilla liikkuu, että niihin tarvittaisiin lisää suomalaista työvoimaa.

Vierailija
13/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämähän ei ole mikään uusi asia on myös sellaisia yrityksiä jotka käyttävät koulutuskeskuksia hyväkseen alihankkijoina  koska siellä koulutuksessa oleville ei tarvitse maksaa palkkaa esim. hitsareille"

On tuohon myös käytetty kuntouttavaa työtoimintaa. Olin metallipajalla jossa tehtiin traktorin keulamaskeja, isoja pyöreitä ritilöitä, kaupan ostoskärryjä, kuusikoloavaimien jauhemaalausta ja paljon muutakin , työkoneet oli sotien ajoilta ja osa käsikäyttöisiä . Työolosuhteet ja työturvallisuus täysin retuperällä . Sain vielä haukut kaupan päälle kun leikattuja metallilevyjä ei ollut riittävää määrää , ianaikainen levyleikkuri ylikuumentui jatkuvasti jonka jäähtymistä sai odotella ennenkuin se suostui käynnitstymään uudelleen . Tuo läpimätä halli sitten purettiin lopulta kun terveysviranomaiset puuttui asiaan

Vierailija
14/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia en olekkaan öissä koska en ole mikään kokeilija vaan oikea työntekijä joka haluaa palkkaa. Kerran olin töis nii työpaikalla oli myös 8 työ kokeilijaa ja muun muassa vakituinen siivooja olii saanut potkut ja tilalle otettu työkokeilijoita.

Vierailija
15/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Täältä oli lähtenyt joku vakituinen pois koska työaikaa oli muutettu. Nyt sitten työkokeilijat tekevät henkilön työt ja paljon enemmän. 

Vierailija
16/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt mikä ala pyörii pelkillä harjoittelijoilla? Omalla alalla on vaikea hommiin ilmaisena harjoittelijana. Ammattilaisia halutaan.

Vierailija
17/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt mikä ala pyörii pelkillä harjoittelijoilla? Omalla alalla on vaikea hommiin ilmaisena harjoittelijana. Ammattilaisia halutaan.

En kerro etten paljastu.

Vierailija
18/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ulkomaalainen media voisi tehdä kattavan reportaasin tästä orjatyövoiman käytöstä.

Vierailija
19/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia työntekijöitä siis kutsutaan kaunistellen "työkokeilijoiksi". Kummeksun sitä, että tällainen toiminta on sallittua.

Vierailija
20/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoivapalvelut, suurtalouskeittiöt, siivousala...ja jäljestä näkee.